Gå til innhold

Kupping av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig på visning på det jeg trodde var drømmeboligen i morgen:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=186643249

Var så bestemt på å strekke meg laaaaangt i budrunden, denne var sååååå fin! Så kom det melding fra megler i ettermiddag om at boligen var solgt etter bud direkte til selger og visningen avlyst :(

Synes sånt er litt uredelig, vedkommende har sikkert fått en god pris fordi selger har blitt lagt press på uten at megler er involvert slik man egentlig skal (sier ikke loven noe sånt?), og latt seg friste til å selge raskt.

Har noen opplevd det samme, eller kuppet bolig selv? Hva synes dere om en slik taktikk? Jeg lurer på om jeg nesten må prøve meg på dette neste gang jeg finner en fin bolig, synd at boligmarkedet er slik og at megleren bare blir en tilskuer...

Anonymkode: 6c079...a5b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten 4 mill for et bøttekott?? 😮

Anonymkode: aa40f...5c6

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke uredelig, det er slik markedet er noen plasser. 

Om man kupper, så legger man seg gjerne godt over prisantydning, for å friste selger til å selge med en gang. 

Anonymkode: 0dc0a...77c

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten 4 mill for et bøttekott?? 😮

Anonymkode: aa40f...5c6

Bøttekott er vel å ta i, egentlig helt perfekt størrelse for meg som er enslig. Ingen vits med større bare for å ha det. Små leiligheter sentralt i Oslo har gjerne en kvadratmeterpris på rundt 110 000 nå om dagen, så synes ikke prisen er så gal (ja, altfor dyrt egentlig, men sånn er markedet)

Anonymkode: 6c079...a5b

• Liker 6
Skrevet

Når jeg solgte en bolig tidligere så ble den såkalt "kuppet". Jeg fikk en god pris og det var mange som var veldig interrisert i den som hadde hatt private visninger. Alle som hadde gitt lyd fra seg og vært på visning ble ringt opp av megler når jeg fikk inn budet jeg solgte for. Da sjekket megler opp med finansieringen til budgiver, og hørte med andre som de ville gi motbud. 

Hvordan budgiving foregikk var som følger at kjøper måtte fylle ut nødvendige opplysninger i skjemaet som stod i prospektet, sende det til meg (ja det må gå til selger og ikke megler når det er før visning/budrunde), jeg sender det så videre til min megler som sjekker opp etc. 

Hvis du virkelig vil ha en bolig i ett poppulørt område/by så må du få til private visninger og følge opp. Ikke vent til datoen hvor vanlige visninger er.

• Liker 2
Skrevet

Du har rett og slett ikke vært lur nok, og kjøper har nok vært både heldig og dyktig (med mindre vedkommende har gitt mange 100 000 over prisantydning). Vil man virkelig ha en toroms i området St. Hanshaugen/Grünerløkka må man prøve alle triksene i boka. 

Så kan du si at det er merkelig hvordan en selger som har fått 6000 treff på boligen på Finn velger å akseptere bud før visninger og budrunder. Jeg ville ikke gjort noe sånt, og har selger akseptert noe mindre enn 200 000, kanskje til og med litt mer, over prisantydning er det nok en fryktelig dårlig deal for selger. Men kjøp og salg av bolig er psykologi og avgjørelser på begge sider, noen ganger vinner den ene.

Anonymkode: f23a3...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...