Gå til innhold

Hvor mye tjener man i måneden etter skatt med en årslønn på 350 000 kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynt i ny jobb og får rundt 350 000 kr i årslønn. Lurer på hvor mye jeg får utbetalt i måneden?

Takk for svar!

Anonymkode: 9d24a...ec1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer ann på hvilket skattetrekk du har

Anonymkode: a1d09...08d

• Liker 1
Skrevet

15.000 kroner.

Anonymkode: 5f822...f1f

Skrevet

Jeg tjener ca. så mye og får utbetalt rundt 22 000 i måneden. Men som sagt, kommer an på hva du skatter.

Anonymkode: 4716c...95a

• Liker 2
Skrevet

Varierer også om man jobber turnus eller ikke. Alle de finurlige tilleggene turnusarbeidere har er jo ikke medregna i årslønna, i og med at det varierer så mye etter hvordan turnusen er lagt opp. Tilleggene kan utgjøre mye på lønnsslippen.

Anonymkode: ea753...905

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Varierer også om man jobber turnus eller ikke. Alle de finurlige tilleggene turnusarbeidere har er jo ikke medregna i årslønna, i og med at det varierer så mye etter hvordan turnusen er lagt opp. Tilleggene kan utgjøre mye på lønnsslippen.

Anonymkode: ea753...905

Det er dagtid. Ingen turnus.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

15.000 kroner.

Anonymkode: 5f822...f1f

Det var veldig lite

Skrevet

Noen og tyve et sted.

Anonymkode: 05227...c35

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det var veldig lite

Lønna gjenspeiler gjerne ansiennitet og utdannelse. Har du en utdannelse som er direkte koblet til jobben?

Anonymkode: 32f25...587

Skrevet

Fagbrev. Null ansiennitet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fagbrev. Null ansiennitet.

Da er det nok på grunn av det, dessverre. Et fagbrev er godt å ha, det er bedre enn ingenting. Likevel sier det seg selv at med fagbrev får du mindre lønn enn hva man gjør med bachelorgrad/mastergrad. Går ut fra at du jobber i offentlig sektor. Har du mulighet i ditt yrke for å jobbe i privat sektor? Din ansiennitet øker årlig. Den tar du også med deg fra forrige jobb, videre. Du må bare sørge for å få attest på dette, når du senere bytter jobb.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det nok på grunn av det, dessverre. Et fagbrev er godt å ha, det er bedre enn ingenting. Likevel sier det seg selv at med fagbrev får du mindre lønn enn hva man gjør med bachelorgrad/mastergrad. Går ut fra at du jobber i offentlig sektor. Har du mulighet i ditt yrke for å jobbe i privat sektor? Din ansiennitet øker årlig. Den tar du også med deg fra forrige jobb, videre. Du må bare sørge for å få attest på dette, når du senere bytter jobb.

Forstår at jeg vil få mindre enn med en bachelorgrad, men tror ikke det stemmer at man bare tjener 15 000 kr i måneden med en slik årslønn vel? Ifølge nettsiden Neuvoo.no så kan man finne ut inntektsskatten og da får jeg fram 24 000 kr i måneden. Regner med denne er litt feil, men rundt 21-22 000 kr i måneden er vel å forvente? 

Vet ikke hvordan man regner ut månedslønn ellers. Tror ikke jeg har så høy skatte prosent heller.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i en privat barnehage. Vet ikke om det er forskjell fra kommunal barnehager.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at jeg vil få mindre enn med en bachelorgrad, men tror ikke det stemmer at man bare tjener 15 000 kr i måneden med en slik årslønn vel? Ifølge nettsiden Neuvoo.no så kan man finne ut inntektsskatten og da får jeg fram 24 000 kr i måneden. Regner med denne er litt feil, men rundt 21-22 000 kr i måneden er vel å forvente? 

Vet ikke hvordan man regner ut månedslønn ellers. Tror ikke jeg har så høy skatte prosent heller.

Ikke meg du siterer, men nei, 15 000 stemmer ikke. 15 000 i mnd. med en årslønn på 350 000 tilsvarer et skattetrekk på bortimot 50%, så det er selvsagt feil. 

• Liker 1
Skrevet

Er du med i en fagforening som gjør at det trekkes fra lønna di på grunn av det?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du med i en fagforening som gjør at det trekkes fra lønna di på grunn av det?

Nei, det er jeg ikke.

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...............

Logg deg inn på skattetaten for å se på skattekortet ditt.

Tommelfinger.  350000-24%/12 blir omtrent 22000,-

350000-30%/12 blir omtrent 20000,-

Endret av Whistler
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...