AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Har første- klassing. Ønsker å skape gode relasjoner? Jeg pleier å si «Jeg liner barnet ditt virkelig godt, fordi......» Er det noe annet du ville satt pris på? Anonymkode: 57945...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har første- klassing. Ønsker å skape gode relasjoner til andre foreldre Jeg pleier å si «Jeg liker barnet ditt virkelig godt, fordi......» Er det noe annet du ville satt pris på? Anonymkode: 57945...4ad Ts her litt alkoholer innabords Anonymkode: 57945...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Min er bare 4 år, så det beste komplimentet pr nå er at han er nydelig😆 Kunne gjerne tenkt meg å høre at jeg har ett barn som er sosial, veloppdraget, snill med alle, empatisk. Anonymkode: a6e99...148
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 At han/hun er høflig, inkluderende og at dine barn har det morsomt med mine barn Anonymkode: aa8a3...b1f 2
Maleficenta Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 At han er et barn som er lett å bli glad i har jeg fått høre. Og for en flott gutt er og et fint kompliment 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 At han virker som er trygt og godt barn. Anonymkode: 0c74a...004 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Har tre barn. To av de er veldig enkel å ha med å gjøre, og stort sett «snill og grei«. Han ene er veldig sta og kan oppleves «vanskelig«. Men han en veldig følsom og blir fort Lei seg. Når folk sier han er en godgutt blir jeg glad. ❤️ Anonymkode: ea310...dbb 3
VirreVapp Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 Jeg har fått høre flere ganger at 8-åringen er veldig omsorgsfull, og at han prøver å muntre opp vennene sine. Det gjør meg glad ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 Omsorgsfull, inkluderende, en god lekekamerat og pliktoppfyllende. Han er bare 18 mnd, så får ofte høre at han er søt og lignende, men de kommentarende som går på personlighet blir jeg veldig mye mer glad for. Anonymkode: 4cb04...628 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her litt alkoholer innabords Anonymkode: 57945...4ad Slutt å drikke deg dritings når du er mor, lite sjarmerende. Anonymkode: f84df...541 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 At hun er så glad, trygg og oppegående 😊 det er hyggelig å høre, for jeg er selvfølgelig helt enig ❤️ hun er 3 år 😊 Anonymkode: d1228...6a3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 At barnet er en god og lojal venn for andre. Til å stole på, hyggelig eller morsom. jeg har to barn som er svært intellektuelle. Feber testet og har eksepsjonell høy iq. De kan ting de fleste på deres alder ikke kan, og de har alltid fått mye oppmerksomhet for det. Folk mener det selvfølgelig godt, men barna mine er mer enn «vandrende leksikon». Det er ikke det som gjør de til gode medmennesker, det er ikke det de gjør de til suksessfulle voksne. Indre kvaliteter er det jeg setter pris på at andre legger merke til hos mine barn. Anonymkode: df4a5...4ac 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: At barnet er en god og lojal venn for andre. Til å stole på, hyggelig eller morsom. jeg har to barn som er svært intellektuelle. Feber testet og har eksepsjonell høy iq. De kan ting de fleste på deres alder ikke kan, og de har alltid fått mye oppmerksomhet for det. Folk mener det selvfølgelig godt, men barna mine er mer enn «vandrende leksikon». Det er ikke det som gjør de til gode medmennesker, det er ikke det de gjør de til suksessfulle voksne. Indre kvaliteter er det jeg setter pris på at andre legger merke til hos mine barn. Anonymkode: df4a5...4ac Hvorfor IQ-tester du barna dine? Det er utrolig sært. Anonymkode: 1e02e...fb1 8
Gjest Geirfuglen Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 At han er inkluderende og god mot andre, hadde vært koselig å høre. Aner ikke om han er det, men er vel det jeg ønsker meg mest ❤️ Men får høre at han er så blid, trygg og tillitsfull, det er koselig det også ❤️
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: At barnet er en god og lojal venn for andre. Til å stole på, hyggelig eller morsom. jeg har to barn som er svært intellektuelle. Feber testet og har eksepsjonell høy iq. De kan ting de fleste på deres alder ikke kan, og de har alltid fått mye oppmerksomhet for det. Folk mener det selvfølgelig godt, men barna mine er mer enn «vandrende leksikon». Det er ikke det som gjør de til gode medmennesker, det er ikke det de gjør de til suksessfulle voksne. Indre kvaliteter er det jeg setter pris på at andre legger merke til hos mine barn. Anonymkode: df4a5...4ac Du må nesten komme med eksemple på hva dine "Feber testede" barn kan som andre på samme alder ikke kan...? Anonymkode: d2f26...6e7 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 Har et barn på på 2 som er veldig språklig frempå, og kan mye. Men jeg blir veldig glad når jeg for tilbakemelding om at hn er flink til å sette ord på følelser hos seg selv og andre, at hn aldri slår, kliper el er stygg med andre barn men omsorgsfull og god med de andre. Det er tidlig empati og vi har fokusert på det fra dag 1 og så viktige egenskaper å lære, så jeg er glad at det er det de som møter og blir kjent med henne ser og fokuserer på, og ikke det ytre eller om hn kan snakke veldig bra. Anonymkode: defe3...266
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 Signerer det som allerede er nevnt, som at barnet er omsorgsfull, inkluderende, høflig, snill og en god venn. Jeg har to barn som mildt sagt er som natt og dag. Yngste er 4 og er særdeles enkel å ha med å gjøre, alltid blid og fornøyd. Eldste på 8 har vel det man kan kalle en «sterk personlighet», evig sta og egen, og i bhg ble han oppfulgt av spesial pedagog og ppt på grunn av blant annet adferdsproblemer. Jeg husker så innmari godt et av de siste møtene jeg hadde med avdelingsleder i barnehagen før han skulle begynne på skolen (i løpet av hans tre år på avdelingen hadde hun en tett oppfølgning med han på godt og vondt), og uten at jeg husker hvordan samtalen førte dit, så begynte hun å fortelle at selv om man selvfølgelig blir glade i alle barna så er det enkelte barn man knytter en ekstra sterk relasjon til og at jeg skulle vite at guttungen vår var en av disse for henne. Så sa hun «jeg kommer nok trolig til å gråte noen tårer når han har sluttet i bhg». For meg personlig var dette det fineste jeg noen sinne har hørt at noen har sagt om eldste barnet mitt. Det var oppriktig, og jeg vet at hun mente det også. Hun var veldig flink å sette ord på de fine kvalitetene til sønnen min som f.eks hvor mye empati og omsorg han har for andre mennesker, og hvor rettferdig han er ovenfor andre barn. Et annet tilfelle som jeg aldri kommer til å glemme, er når jeg ble oppringt fra skolen en formiddag (som forøvrig ikke var første gang, og det var aldri noe positivt) av læreren hans. Hun startet med å fortelle at det hadde vært en slåsskamp med 6 gutter involvert, og jeg så for meg det verste. Så forteller hun at det var én gutt som ble ertet og plaget av 4 gutter, og når de fortsatte å terge å erte denne gutten til han tilslutt ble så sint at han gråt så hadde mitt barn sett hva som foregikk og hadde deretter løpt bort til dem og involvert seg med å stille seg foran den éne gutten for å beskytte han. Når de 4 guttene ikke ville gi seg endte det så i slosskamp - 4 gutter mot min som fortsatt beskyttet han som ble ertet. Læreren la seg langflat og hadde sett det fra avstand men hadde ikke rukket å involvere seg før guttene begynte å sloss. Læreren fortalte meg så at jeg skulle vite én ting og det var at jeg har en modig sønn, og at alle lærerne i 1.klasse skrøt av han og at de hadde fortalt ham at han er en modig gutt som de var veldig stolte over. Jeg gråt noen tårer når samtalen var over, mest av alt fordi jeg ble innmari stolt av han og måten læreren omtalte han på. Anonymkode: f3236...373 3
Gjest Geirfuglen Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Signerer det som allerede er nevnt, som at barnet er omsorgsfull, inkluderende, høflig, snill og en god venn. Jeg har to barn som mildt sagt er som natt og dag. Yngste er 4 og er særdeles enkel å ha med å gjøre, alltid blid og fornøyd. Eldste på 8 har vel det man kan kalle en «sterk personlighet», evig sta og egen, og i bhg ble han oppfulgt av spesial pedagog og ppt på grunn av blant annet adferdsproblemer. Jeg husker så innmari godt et av de siste møtene jeg hadde med avdelingsleder i barnehagen før han skulle begynne på skolen (i løpet av hans tre år på avdelingen hadde hun en tett oppfølgning med han på godt og vondt), og uten at jeg husker hvordan samtalen førte dit, så begynte hun å fortelle at selv om man selvfølgelig blir glade i alle barna så er det enkelte barn man knytter en ekstra sterk relasjon til og at jeg skulle vite at guttungen vår var en av disse for henne. Så sa hun «jeg kommer nok trolig til å gråte noen tårer når han har sluttet i bhg». For meg personlig var dette det fineste jeg noen sinne har hørt at noen har sagt om eldste barnet mitt. Det var oppriktig, og jeg vet at hun mente det også. Hun var veldig flink å sette ord på de fine kvalitetene til sønnen min som f.eks hvor mye empati og omsorg han har for andre mennesker, og hvor rettferdig han er ovenfor andre barn. Et annet tilfelle som jeg aldri kommer til å glemme, er når jeg ble oppringt fra skolen en formiddag (som forøvrig ikke var første gang, og det var aldri noe positivt) av læreren hans. Hun startet med å fortelle at det hadde vært en slåsskamp med 6 gutter involvert, og jeg så for meg det verste. Så forteller hun at det var én gutt som ble ertet og plaget av 4 gutter, og når de fortsatte å terge å erte denne gutten til han tilslutt ble så sint at han gråt så hadde mitt barn sett hva som foregikk og hadde deretter løpt bort til dem og involvert seg med å stille seg foran den éne gutten for å beskytte han. Når de 4 guttene ikke ville gi seg endte det så i slosskamp - 4 gutter mot min som fortsatt beskyttet han som ble ertet. Læreren la seg langflat og hadde sett det fra avstand men hadde ikke rukket å involvere seg før guttene begynte å sloss. Læreren fortalte meg så at jeg skulle vite én ting og det var at jeg har en modig sønn, og at alle lærerne i 1.klasse skrøt av han og at de hadde fortalt ham at han er en modig gutt som de var veldig stolte over. Jeg gråt noen tårer når samtalen var over, mest av alt fordi jeg ble innmari stolt av han og måten læreren omtalte han på. Anonymkode: f3236...373 Åh, for en fin gutt du har, du har grunn til å være stolt 🥰
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #20 Skrevet 23. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor IQ-tester du barna dine? Det er utrolig sært. Anonymkode: 1e02e...fb1 Ehh... nei. Bup og ppt gjorde det, og det er instanser som blir satt inn for å hjelpe barna på skolen. Når man har to barn som leser og skriver som tre-åringer, ett barn som kan alt som solsystemet som fem åring (lest seg opp) ett annet barn som kunne den periodiske tabellen (lånt en bok av onkel da han satt barnevakt og ville siden utforske temaet) som seks åring, da begynner man å lure på hva som er galt. Barnehagen sendte henvisning til ppt, og i 1. Klasse forserte de begge til 4. Klasse pensum. for at mine barn skal få den hjelpen og tilretteleggingen de trenger måtte de iq-testes. Er det sært at jeg sa ja til det slik at de får best mulig læringsutbytte på skolen? Anonymkode: df4a5...4ac 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå