AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Er 22 år gammel kvinne med et barn på snart 2 år. Er ikke ute vær dag. Men mormor tilbyr seg å passe på vesla noen kvelder mens hun sover. Så jeg har jo bil, så jeg og venner drar på biltur osv. Og fra andre bekjente har jeg hørt at de snakker om at jeg er en dårlig mor siden jeg ikke er hjemme med vesla om kveldene.. Synes er dumt og høre. Min mor mener at jeg burde komme meg litt ut siden jeg har bare vært inne i det siste, opptatt med vesla så klart. Jeg elsker og være mamma! men.. jeg vil være mer en bare mamma. Jeg vil også ha «sosialt liv» Barnet mitt har jo sitt sosialt liv i barnehagen og litt utenom det, så Hvorfor skulle ikke jeg få lov til det uten og bli dømt! Jeg synes også det er herligt med «meg tid» der jeg kan være meg selv med venner. Jeg er ikke heller ofte ute og drikker men alikevell så kommer disse kommentarene opp, Jeg kjører jo meste av tiden så. Føler at de bekjente skal rakke ned på meg slik at jeg skal skamme meg osv.. Pleide noen av dere og få slikt barnepass da barna derse sov? Anonymkode: ec6bc...c63
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Sånn barnepass er gull verdt Du skal ikke høre på kommentarer som bare er der for å shame deg. Du er mamma, men også en person. Om du ikke tar vare på deg selv (inkludert ditt sosiale liv), så blir du ikke en bedre mor, men en dårligere en. Anonymkode: b8317...b1c 4
Guddla Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Vet du at min mormor spurte ofte min mor om hun skulle passe meg litt da jeg var liten og det var veldig fint for min mor, men også for meg for jeg fikk et utrolig godt forhold til min mormor. Har en super mor og veldig godt forhold til hun, men skader ikke å ha flere trygge gode forhold. Fortsett å takk ja du! Det tjener både du og ditt barn på😊 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Klassisk mamma-shaming det der, gitt. Hvor er faren til dette barnet? Blir det av og til kommentert på hvis han gjør noe uten barnet Små barn har veldig godt av å være mye med nære omsorgspersoner. Men om det er mamma, pappa eller mormor er ikke alltid like viktig og kommer helt an på hvilken relasjon hvert barn har til sine nærmeste. Hvis barnet sover er det nok at hun er trygg på personen som passer hvis hun våkner og at du er tilgjengelig per telefon hvis det skulle være noe, utover det er det ikke noen spesielle grunner til at man på død og liv skal sitte hjemme og skamme seg over at man ønsker å ha et sosialt liv etter å ha fått barn. Selv har jeg en på ett år og har stort sett vært hjemme på kveldene siden hun ble født, men jeg har jo samboer å prate med og dessuten ikke er så veldig sosial av meg, folk er jo forskjellige liksom, og det er bare fint. Det jeg derimot har er jo luksusen til å kunne gå en kort tur på butikken, jogge litt eller stikke innom søsteren min som bor i nabolaget og det er noe jeg ofte benytter meg av når samboer er hjemme. Bor man alene med ungen så synes jeg absolutt at man kan unne seg å gjøre noe utenfor husets fire vegger når man først har muligheten til å få litt hjelp av en barnevakt som barnet er trygg på. Anonymkode: 7d1dc...414
Maleficenta Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 22 år gammel kvinne med et barn på snart 2 år. Er ikke ute vær dag. Men mormor tilbyr seg å passe på vesla noen kvelder mens hun sover. Så jeg har jo bil, så jeg og venner drar på biltur osv. Og fra andre bekjente har jeg hørt at de snakker om at jeg er en dårlig mor siden jeg ikke er hjemme med vesla om kveldene.. Synes er dumt og høre. Min mor mener at jeg burde komme meg litt ut siden jeg har bare vært inne i det siste, opptatt med vesla så klart. Jeg elsker og være mamma! men.. jeg vil være mer en bare mamma. Jeg vil også ha «sosialt liv» Barnet mitt har jo sitt sosialt liv i barnehagen og litt utenom det, så Hvorfor skulle ikke jeg få lov til det uten og bli dømt! Jeg synes også det er herligt med «meg tid» der jeg kan være meg selv med venner. Jeg er ikke heller ofte ute og drikker men alikevell så kommer disse kommentarene opp, Jeg kjører jo meste av tiden så. Føler at de bekjente skal rakke ned på meg slik at jeg skal skamme meg osv.. Pleide noen av dere og få slikt barnepass da barna derse sov? Anonymkode: ec6bc...c63 Ikke hør på dem. De snakker bare tull. Du har godt av å komme deg ut å finne på andre ting du også og så er det bra at babyen får bonde med bestemoren sin. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klassisk mamma-shaming det der, gitt. Hvor er faren til dette barnet? Blir det av og til kommentert på hvis han gjør noe uten barnet Små barn har veldig godt av å være mye med nære omsorgspersoner. Men om det er mamma, pappa eller mormor er ikke alltid like viktig og kommer helt an på hvilken relasjon hvert barn har til sine nærmeste. Hvis barnet sover er det nok at hun er trygg på personen som passer hvis hun våkner og at du er tilgjengelig per telefon hvis det skulle være noe, utover det er det ikke noen spesielle grunner til at man på død og liv skal sitte hjemme og skamme seg over at man ønsker å ha et sosialt liv etter å ha fått barn. Selv har jeg en på ett år og har stort sett vært hjemme på kveldene siden hun ble født, men jeg har jo samboer å prate med og dessuten ikke er så veldig sosial av meg, folk er jo forskjellige liksom, og det er bare fint. Det jeg derimot har er jo luksusen til å kunne gå en kort tur på butikken, jogge litt eller stikke innom søsteren min som bor i nabolaget og det er noe jeg ofte benytter meg av når samboer er hjemme. Bor man alene med ungen så synes jeg absolutt at man kan unne seg å gjøre noe utenfor husets fire vegger når man først har muligheten til å få litt hjelp av en barnevakt som barnet er trygg på. Anonymkode: 7d1dc...414 Vesla har et supert forhold til mormor Hun bor bare 3 min vekke hehe Så mormor stikker litt innom noen ganger for og passe litt på henne mens jeg lager middag eller hun som lager. barnets far valgte og ikke være i barnets liv (han var ikke klar og er ikke klar) Men dette er ikke er tema jeg tar med andre folk siden jeg vil minst mulig tenke på han og fokusere på det beste Så har fått slike kommentarer om hvorfor barnet ikke er annen vær helg hos pappen.. Himmler bare med øyene så. Når mormor passer på vesla så for jeg en god følelse i meg av at nå er jeg «fri»😂 Sånn er det når man ikke er ofte ute. Anonymkode: ec6bc...c63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå