Gå til innhold

Skal selge og kjøpe bil for første gang alene...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå skal jeg klare dette helt alene og har mange spørsmål:

1. Det enkleste er å selge/bytte inn min bil til den jeg vil ha i en bilforhandler...eller? Jeg kan INGENTING om bil...jo, kjøre...;)

2. Jeg skjønner at en bilselger i en butikk vil ha mest ut av dette...det vil og trenger jeg og! Hva er viktig for meg å passe på? 

Noe viktig jeg må passe på/huske på når jeg kontakter en bilforhandler? 

3. Forslag til bilforhandler rundt Oslo, Nordre Follo og mot Østfold?

Om noen har tid...;) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Thomasine skrev:

Nå skal jeg klare dette helt alene og har mange spørsmål:

1. Det enkleste er å selge/bytte inn min bil til den jeg vil ha i en bilforhandler...eller? Jeg kan INGENTING om bil...jo, kjøre...;)

2. Jeg skjønner at en bilselger i en butikk vil ha mest ut av dette...det vil og trenger jeg og! Hva er viktig for meg å passe på? 

Noe viktig jeg må passe på/huske på når jeg kontakter en bilforhandler? 

3. Forslag til bilforhandler rundt Oslo, Nordre Follo og mot Østfold?

Om noen har tid...;) :)

Få med deg noen som kan bil og kjøp fra privat, får mye mer for pengene

Skrevet

Ja, det var det...;)

Tenkte jeg skulle få hjelp av dere her inne og kanskje fikse det selv?😀

Skrevet

Hva slags bil skal du ha, hva er behovet, og hva er budsjettet?

Anonymkode: 50e83...491

Skrevet

Har stor diesel, vil ha elbil; Kia Soul 🙂

Skrevet

Problemet med innbytte til forhandler er at de gir deg mellom en tredel og halvparten av verdien. Prøver du privat salg, får du vesentlig mer. Men det er mye ork særlig om du ikke er så vant med dette.

Så trikset er å ikke falle for selgerens bollsjit. De vil påstå at bilen din ikke er verdt noe, dårlig timing, uflaks med korona osv. Så du trenger å vite hva bilen er verdt. Sjekk FINN nøye for å finne tilsvarende biler og si at du vil lande i nærheten. Om du ikke får kæsj, bør du få med ekstra utstyr i den nye bilen istdf. Dekk, gummimatter, andre greier. Det er billigere for forhandleren og du får noe igjen.

Lykke til!

• Liker 2
Skrevet
På 23.8.2020 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Problemet med innbytte til forhandler er at de gir deg mellom en tredel og halvparten av verdien. Prøver du privat salg, får du vesentlig mer. Men det er mye ork særlig om du ikke er så vant med dette.

Så trikset er å ikke falle for selgerens bollsjit. De vil påstå at bilen din ikke er verdt noe, dårlig timing, uflaks med korona osv. Så du trenger å vite hva bilen er verdt. Sjekk FINN nøye for å finne tilsvarende biler og si at du vil lande i nærheten. Om du ikke får kæsj, bør du få med ekstra utstyr i den nye bilen istdf. Dekk, gummimatter, andre greier. Det er billigere for forhandleren og du får noe igjen.

Lykke til!

Takk!! Endelig litt tips. 

Skal prøve meg hos forhandler med tipsene!😀👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...