Gå til innhold

Hvordan fortelle foreldrene mine at jeg er utvist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... det har oppstått en vanskelig situasjon. Jeg er (var) en student ved NHH. Har gått der i et par uker nå, men har allerede blitt utvist. Jeg var i kantina med noen venner også kom det en som sølte melk på meg. Jeg likte heller ikke personen som sølte melk på meg, og det hjalp ikke noe særlig da jeg ble sur. Han prøvde å si unnskyld men jeg kalte han en «jævla mannehore». Da ble han sur også sa han at han «fortjente» en unnskyldning. Jeg nekta å si unnskyld og det ene ledet til det andre og det ble en slåsskamp. Det endte med at vi begge ble utvist fra NHH.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle det til foreldrene mine at jeg ble utvist, er det noen som har vært i en lignende situasjon som kan fortelle meg hvordan de håndterte det? Takk for svar på forhånd🙌

Anonymkode: 9c65a...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betyr det utvist for evig tid? I så fall er det vel bare å si det som det er.

Har du mulighet til å komme inn neste semester eller neste år hadde jeg faket det tror jeg. Noe så flaut 

Anonymkode: 7b0a5...ff6

• Liker 5
Skrevet

Bra, nå har du vel lært...Sikkert ikke 😞

Anonymkode: 339bd...a11

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor tok du ikke i mot unnskyldningen hans?

Anonymkode: 43d37...4f9

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor oppfører du deg slik? Motparten var sikkert like ille altså, men likevel. Du kan ikke havne i slåsskamper for slike ting. Man kan alltids gå vekk, finne andre løsninger. 

Om du sier det eller ikke er jo avhengig av en del ting: blir du forsørget når du studerer? Er det forventet at du rapporterer om dine resultater? Har du et nært forhold med dem ellers?

Stort sett er det best å være ærlig. Noen ganger er det best å ikke være. 

Uansett så må du slutte å la deg provosere på denne måten. Det fungerer aldri i voksenlivet. 

• Liker 7
Skrevet

Var det tilfeldig at du kalte han en "mannehore"?

Anonymkode: 8cb93...5f3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du er helt sikkert klar over at du gjorde noe dumt, og trenger ikke at flere sier det til deg. Vil uansett anbefale deg å være ærlig med foreldrene dine.

Endret av Uatskillelig
  • Liker 3
Skrevet

Spesielt å reagere med utskjelling når noen forsøker å si unnskyld for et uhell.

Mistenker dette er en tråd basert på fri fantasi.

Anonymkode: 28484...89b

• Liker 18
Skrevet

La meg gjette... Er du en av de som driter i å ta på deg antibac før du går inn i matbutikken? En av de som nekter å holde en meters avstand til folk?

Du må bare si det til dem, og hvis de blir skuffet (når de blir skuffet), så må du på en ROLIG måte si at det aldri burde skjedd. Du må rett og slett legge deg langflat.

Slutt å ha ordet mannehore/hore i vokabularet ditt!!

Anonymkode: 18362...287

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

altså.. er dette seriøst? Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 1241c...fd3

Jeg er 18 år

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det utvist for evig tid? I så fall er det vel bare å si det som det er.

Har du mulighet til å komme inn neste semester eller neste år hadde jeg faket det tror jeg. Noe så flaut 

Anonymkode: 7b0a5...ff6

De sa at jeg hadde muligheten til å komme inn neste år, det var ett år utestengelse. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du ikke i mot unnskyldningen hans?

Anonymkode: 43d37...4f9

Jeg likte ikke vedkommende, vi har aldri likt hverandre. Har en liten mistanke om at det var med vilje, men kan ikke bevise det. Han sa «oi, beklager, det var ikke meninga..» også sa jeg «din jævla mannehore». Det var noe jeg bare sa uten å tenke

• Liker 1
Skrevet

Å si fra om at du har blitt utvist er det minste problemet her. Det er ikke normalt, hva er årsaken til at du oppfører deg som dette? 18 år.. Du kommer til å få et tøft liv om du fortsetter i samme stil

• Liker 21
Skrevet
8 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvorfor oppfører du deg slik? Motparten var sikkert like ille altså, men likevel. Du kan ikke havne i slåsskamper for slike ting. Man kan alltids gå vekk, finne andre løsninger. 

Om du sier det eller ikke er jo avhengig av en del ting: blir du forsørget når du studerer? Er det forventet at du rapporterer om dine resultater? Har du et nært forhold med dem ellers?

Stort sett er det best å være ærlig. Noen ganger er det best å ikke være. 

Uansett så må du slutte å la deg provosere på denne måten. Det fungerer aldri i voksenlivet. 

Jeg vet at det jeg gjorde var galt, og skal ikke gjøre det igjen. Jeg har et nært forhold til dem og de forventer at jeg sier ifra hvilke resultater jeg får på skolen, ettersom jeg fortsatt bor hos dem. 

Skrevet
1 minutt siden, Halvgæren skrev:

Å si fra om at du har blitt utvist er det minste problemet her. Det er ikke normalt, hva er årsaken til at du oppfører deg som dette? 18 år.. Du kommer til å få et tøft liv om du fortsetter i samme stil

Hvis noen kalte meg mannehore etter at jeg sølte melk på dem, hadde jeg ikke reagert på samme måte som han? Det var hans feil i utgangspunktet. Ville bare vite hvordan man forteller til foreldrene sine uten å bli kasta ut osv

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt å reagere med utskjelling når noen forsøker å si unnskyld for et uhell.

Mistenker dette er en tråd basert på fri fantasi.

Anonymkode: 28484...89b

Jeg likte ikke vedkommende, og har en mistanke om at han gjorde det med vilje. Men det er bare en spekulasjon. Og nei, dette er ikke en trolletråd.

Skrevet

Finner dette innlegget veldig usannsynlig, det høyer utdanning ikke videregående. Meir naturlig reaksjon fra skolen hadde våre å ringt politiet og lat dem ordene opp. 

Anonymkode: 6a302...5b8

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen kalte meg mannehore etter at jeg sølte melk på dem, hadde jeg ikke reagert på samme måte som han? Det var hans feil i utgangspunktet. Ville bare vite hvordan man forteller til foreldrene sine uten å bli kasta ut osv

Du må nesten bare være ærlig. Forklar hva som skjedde og si at du er lei for at situasjonen oppstod, og at du har planer om å begynne å studere igjen til neste år.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh, du hadde sikkert hoppet på vedkommende med klørne ut hadde noen kalt deg mannehore. 

Uansett hvordan du sier det til dine foreldre er resultatet det samme, at du er utvist. Den beste måten å si det på er å være ærlig og forklare at du har lært og er veldig skamfull. 

Hvis du ikke forteller det kommer de til å høre det fra noen andre. Så det er bare å hoppe i det. 

Anonymkode: e6305...7cc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...