Gå til innhold

Genser som lukter sure lester uansett hvor mange ganger den blir vasket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min, som nå er død, kjøpte en genser til meg på konsert for 10 år siden og den er fortsatt like fin (visuelt), men den lukter helt jævlig. Helt konkret så er det hetta som lukter, der den er tjukkest. Jeg har prøvd å vaska den med utallige typer vaskemiddel, lagt den i eddik, i grønnsåpe, etc. Da forsvinner lanskje lukta frem til neste gang jeg har den på vask, men den kommer alltid tilbake.

Jeg har absolutt ikke lyst å kaste den siden jeg fikk den av han. Mange gode minner. Jeg tror jeg har prøvd det meste av kjærringråd tidligere, men husker helt ærlig ikke hvilke. Så er det noen som har noen gode forslag?

Anonymkode: 8a821...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange grader vasker du på? Og hvordan tørker du den? 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du eller en bekjent er flink til å sy og bare kan fjerne hetta? 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren min, som nå er død, kjøpte en genser til meg på konsert for 10 år siden og den er fortsatt like fin (visuelt), men den lukter helt jævlig. Helt konkret så er det hetta som lukter, der den er tjukkest. Jeg har prøvd å vaska den med utallige typer vaskemiddel, lagt den i eddik, i grønnsåpe, etc. Da forsvinner lanskje lukta frem til neste gang jeg har den på vask, men den kommer alltid tilbake.

Jeg har absolutt ikke lyst å kaste den siden jeg fikk den av han. Mange gode minner. Jeg tror jeg har prøvd det meste av kjærringråd tidligere, men husker helt ærlig ikke hvilke. Så er det noen som har noen gode forslag?

Du kan prøve med kokekaffe fra pose. Ha genseren i en pose med en pose kaffe og steng. La ligge i noen dager. Funker inni trailere med fiske lukt så kanskje det går med en genser også.. Det forutsette at du liker kaffelukt da.

Anonymkode: 4dfc2...a27

Skrevet

Noen ganger hvis jeg har vært for treig med å ta ut av vaskemaskinen, får klærne en sånn lukt. Den kommer fram når man bruker plaggene, sikkert fordi de blir varmet opp av kroppsvarmen.

Min erfaring er da at jeg kan vaske dem 10 ganger på 40 grader uten at det blir noe bedre, men hvis jeg vasker dem på 60 grader går det bort. Hvis du er redd den skal krympe, kan du kanskje justere ned sentrifugeringen?

Skrevet

Sett i fryseren i flere timer. Deretter vaske UTEN tøymykner, og sett i tørketrommel frem til den er tørt.  

Skrevet
26 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Hvor mange grader vasker du på? Og hvordan tørker du den? 

Den tåler egentlig bare 40 grader, men har vaska den på 60 flere ganger met uhell og det har gått helt fint... Men åkkesom så lukter den. Har den i tørkeskap (har ikke trommel).

Skrevet

Tilsett eddik i skyllekammeret. Det skal hjelpe.

Anonymkode: 7f806...374

• Liker 1
Skrevet

Prøv å tørke ute i solen.

Anonymkode: 194ab...5d0

• Liker 1
Skrevet

Heng den ut i noen dager. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilsett eddik i skyllekammeret. Det skal hjelpe.

Anonymkode: 7f806...374

Dette fungerer :) 

Anonymkode: 5660c...631

• Liker 1
Skrevet

Du sier hetta, men det er kanskje mer nederst på hetta, der den er festet til nakken? Er vel et typisk sted der man svetter. Du har fått mange gode forslag, det eneste jeg ser mangler, er sprit, men når du selv sier at eddik ikke hjelper, er det sannsynligvis ikke noe mer å gjøre. 

Hadde kanskje prøvd fryser eller sprit før jeg kastet den, men tror egentlig løpet er kjørt.

Anonymkode: ac83a...5cc

Skrevet

Bøttevis med eddik, vask på minst 60 grader og få den tørr asap. Tørketrommel eller hårføner. Hater gensere med hetter bl.a. fordi de tørker så sent.

Anonymkode: a6627...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...