Example Skrevet 26. august 2020 #41 Skrevet 26. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan med min beste vilje ikke begripe hvorfor munnbind skulle være inngripende på noe somhelst. Hva slags makt og fantasier er det dere tillegger denne lille lappen da. Bruker munnbind daglig på jobb og andre steder. Varmt og tett ja, men ellers ikke mer inngripende. Anonymkode: 0d9bb...7b9 Personlig kan jeg nesten ikke tenke meg noe mer tiltak som er mer inngripende enn å måtte dekket til ansiktet for å få lov til å gå ut offentlig. Eneste som topper det omtrent måtte vel vært et forbud mot å ha på seg klær. Også er det forskjell på å velge et yrke der munnbind er en del av arbeidsantrekket, og det å måtte gå med det for å få lov til å forlate sitt eget hus. Det er definisjonen på inngripende tiltak. 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #42 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, Example skrev: Personlig kan jeg nesten ikke tenke meg noe mer tiltak som er mer inngripende enn å måtte dekket til ansiktet for å få lov til å gå ut offentlig. Eneste som topper det omtrent måtte vel vært et forbud mot å ha på seg klær. Også er det forskjell på å velge et yrke der munnbind er en del av arbeidsantrekket, og det å måtte gå med det for å få lov til å forlate sitt eget hus. Det er definisjonen på inngripende tiltak. Spørs hvor lenge man får lov til å ha den friheten vi er vant til. Tror mange tar den for gitt... Anonymkode: c9786...52c
Example Skrevet 26. august 2020 #43 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvor lenge man får lov til å ha den friheten vi er vant til. Tror mange tar den for gitt... Anonymkode: c9786...52c Ikke så rart, når vi ser hvor lett folk er villige til å gi den opp. I alle fall her inne, og KG gir heldigvis ikke alltid et riktig bilde av virkeligheten. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #44 Skrevet 26. august 2020 41 minutter siden, Example said: Også er det forskjell på å velge et yrke der munnbind er en del av arbeidsantrekket, og det å måtte gå med det for å få lov til å forlate sitt eget hus. Ingen har foreslått krav om munnbind for å forlate egen bolig, så ro ned paranoiaen din noen hakk. Anonymkode: cc4b1...447 1
Example Skrevet 26. august 2020 #45 Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen har foreslått krav om munnbind for å forlate egen bolig, så ro ned paranoiaen din noen hakk. Anonymkode: cc4b1...447 Ingen? Mange her inne som mener at det bør være påbud for munnbind i det offentlige rom. Bor du midt i byen betyr det fort med en gang du går ut døren din. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #46 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, Example said: Ingen? Mange her inne som mener at det bør være påbud for munnbind i det offentlige rom. Bor du midt i byen betyr det fort med en gang du går ut døren din. Det er neppe "mange" som mener det. Du tolker det slik fordi du er krisemaksimerende og man ikke spesifiserer akkurat hvor man vil ha det i hvert innlegg. Anonymkode: cc4b1...447
Example Skrevet 26. august 2020 #47 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er neppe "mange" som mener det. Du tolker det slik fordi du er krisemaksimerende og man ikke spesifiserer akkurat hvor man vil ha det i hvert innlegg. Anonymkode: cc4b1...447 Et lite knippe innlegg: På 14.8.2020 den 6.57, Iceman skrev: Munnbindet tas på hjemme i ren sone. 52 minutter siden, 13579 skrev: Det er ille at det ikke brukes munnbind, særlig i Oslo. Dette burde være påbudt å anvende utenfor hjemmet i hele landet, alltid, også i fremtiden. Det beskytter jo også mot annen smitte. På 25.8.2020 den 22.54, AnonymBruker skrev: Påbud om tvungen bruk av visir i tillegg, bør også diskuteres. På 22.8.2020 den 21.20, AnonymBruker skrev: Fordi FFP3-maske kan slippe ut viruspartkler gjennom ventilen, men det beskytter godt mot å bli smittet. Alle må derfor påbys korrekt bruk av to munnbind, hvorav det ene er et åndedrettsvern, og det andre er et kirurgisk munnbind (eventuelt FFP2-maske om dette blir tett nok). Anonymkode: 2d31b...fc8 På 25.8.2020 den 22.54, AnonymBruker skrev: " folk har brukt munnbind hele tiden, men bare ute og på transport, i butikker etc, nå er det påbudt absolutt overalt, selv på restaurant. " 22 timer siden, Konungr skrev: Så bra, synd vi ikke har fått til lignende her i Norge.
Konungr Skrevet 26. august 2020 #48 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, Example skrev: Personlig kan jeg nesten ikke tenke meg noe mer tiltak som er mer inngripende enn å måtte dekket til ansiktet for å få lov til å gå ut offentlig. Eneste som topper det omtrent måtte vel vært et forbud mot å ha på seg klær. Også er det forskjell på å velge et yrke der munnbind er en del av arbeidsantrekket, og det å måtte gå med det for å få lov til å forlate sitt eget hus. Det er definisjonen på inngripende tiltak. Ikke noe mer inngripende enn religiøse plagg i strenge muslimske familier, og det går de som regel med hele livet. Dette med munnbind er bare snakk om å bruke fram til vaksinen er distribuert og i motsetning til hijab, burqa, o.l. så har munnbind under en pandemi faktisk nytte for seg. 1
Example Skrevet 27. august 2020 #49 Skrevet 27. august 2020 5 timer siden, Konungr skrev: Ikke noe mer inngripende enn religiøse plagg i strenge muslimske familier, og det går de som regel med hele livet. Dette med munnbind er bare snakk om å bruke fram til vaksinen er distribuert og i motsetning til hijab, burqa, o.l. så har munnbind under en pandemi faktisk nytte for seg. Bra du er enig i at munnbind er på linje med disse inngripende plaggene. Disse plaggene blir gjerne unnskyldt de også. Ofte for å beskytte kvinner mot seksuelle overgrep og menns begjær. Er ikke det en god nok grunn? Om antall voldtekter hadde gått ned i Norge om alle kvinner hadde brukt påbudt burka utendørs, ville det ikke vært en "edel sak" nok?
Cuntzilla Skrevet 27. august 2020 #50 Skrevet 27. august 2020 Fikk høre her om dagen at jeg kledde munnbind. Usikker på om det er et kompliment at jeg ser bra ut når jeg dekker til halve ansiktet. 2
Fremhevede innlegg