AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Altså dersom kvinner sminker øynene skikkelig typ mascara og øyenskygge synes jeg de er dritsexy! Får litt sånn deilig tannlegevib av det hele! Så vi har i allefall en positiv bivirkning av pandemien 😷 Er det flere som deler denne fascinasjonen? Anonymkode: 04b40...121 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Enig. Synes også jeg selv ser bra ut med munnbind 🤣 Anonymkode: e1fd3...2c3 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Synes også jeg selv ser bra ut med munnbind 🤣 Anonymkode: e1fd3...2c3 Jeg ser best ut med finlandshette... sånn er det når man er først styggere enn Kvasimodo! Anonymkode: 04b40...121 14
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ser best ut med finlandshette... sånn er det når man er først styggere enn Kvasimodo! Anonymkode: 04b40...121 * født styggere enn Anonymkode: 04b40...121
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså dersom kvinner sminker øynene skikkelig typ mascara og øyenskygge synes jeg de er dritsexy! Får litt sånn deilig tannlegevib av det hele! Så vi har i allefall en positiv bivirkning av pandemien 😷 Er det flere som deler denne fascinasjonen? Anonymkode: 04b40...121 Det er faktisk forsket på at folk er finere når deler er dekket til. Alt fra munnbind til hijab. konklusjonen er fordi fantasien din fyller ut det du ikke ser ,å da foretrekker hjernen å gjøre dem flotte. versegod Anonymkode: bdbe9...2f3 10
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser best ut med finlandshette... sånn er det når man er først styggere enn Kvasimodo! Anonymkode: 04b40...121 Men da er vi jo to da. Trodde jeg var den eneste.... Anonymkode: cb64c...6e3 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk forsket på at folk er finere når deler er dekket til. Alt fra munnbind til hijab. konklusjonen er fordi fantasien din fyller ut det du ikke ser ,å da foretrekker hjernen å gjøre dem flotte. versegod Anonymkode: bdbe9...2f3 Men før eller senere må jo tildekningen av. Blir ikke det da en meganedtur? Anonymkode: cb64c...6e3 3
Trolltunge Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Denne tråden minner meg om da jeg i et muslimsk land kledde meg tildekket i tråd med normen der. Plutselig fikk jeg, med bare øynene synlige, mye MER oppmerksomhet fra menn enn når jeg gikk i vestlige klær. De plystret og hoiet som aldri før. Det var en veldig rar opplevelse. Jeg syntes ikke det var positivt, og begynte å stille meg selv en del spørsmål rundt det å kreve at kvinner skal være så tildekket. Det oppmuntrer jo tydeligvis fantasier hos menn. 7
Kimmern Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 (endret) Munnbind og Hijab. Same shit 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: hijab Endret 22. august 2020 av Kimmern 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, Trolltunge skrev: Denne tråden minner meg om da jeg i et muslimsk land kledde meg tildekket i tråd med normen der. Plutselig fikk jeg, med bare øynene synlige, mye MER oppmerksomhet fra menn enn når jeg gikk i vestlige klær. De plystret og hoiet som aldri før. Det var en veldig rar opplevelse. Jeg syntes ikke det var positivt, og begynte å stille meg selv en del spørsmål rundt det å kreve at kvinner skal være så tildekket. Det oppmuntrer jo tydeligvis fantasier hos menn. Men vi plystrer ikke og plager kvinner på samme måten da synes bare at dere er praktfulle der dere går bortover gaten 😄 Ville aldri plaget noen eller vært pågående synes jo først og fremst at smittevern er tommel opp! Da vet du ihvertfall at du ser flott ut der du går sannsynligvis er kvinner minst like kleine i munnbind som vi gutta er. Jeg hadde bare likt det dersom jeg ble fortalt at jeg så mer tiltrekkende ut med enn uten maske. - ts Anonymkode: 04b40...121
Trolltunge Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vi plystrer ikke og plager kvinner på samme måten da synes bare at dere er praktfulle der dere går bortover gaten 😄 Ville aldri plaget noen eller vært pågående synes jo først og fremst at smittevern er tommel opp! Da vet du ihvertfall at du ser flott ut der du går sannsynligvis er kvinner minst like kleine i munnbind som vi gutta er. Jeg hadde bare likt det dersom jeg ble fortalt at jeg så mer tiltrekkende ut med enn uten maske. - ts Anonymkode: 04b40...121 Ja generelt oppfører norske menn seg bedre, iallefall når de ikke er stupfulle, men som kvinne syntes jeg det var en skremmende opplevelse at det som ble sagt å skulle beskytte en kvinnes ære og avlede seksuelle tanker hos menn så tydelig hadde absolutt motsatt effekt. Siden krav om å dekke seg til når man er kvinne er en kvinnefiendtlig og begrensende del av flere kulturer, og siden jeg som kvinne ikke har som hovedmål i livet å være mest mulig tiltrekkende for menn, så vil jeg egentlig bare si at du får kose deg med dette nå da, men du er tydeligvis ikke den eneste som tenker slik, og med tanke på alle kvinner i verden som MÅ leve slik ALLTID når de er ute, så klapper jeg ikke i hendene. Maske er et fornuftig og nødvendig onde nå, men jeg er VELDIG glad for at for meg og oss kan det forhåpentligvis bli slutt på det. Så heldige er ikke enormt mange kvinner. 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 53 minutter siden, Trolltunge skrev: Ja generelt oppfører norske menn seg bedre, iallefall når de ikke er stupfulle, men som kvinne syntes jeg det var en skremmende opplevelse at det som ble sagt å skulle beskytte en kvinnes ære og avlede seksuelle tanker hos menn så tydelig hadde absolutt motsatt effekt. Siden krav om å dekke seg til når man er kvinne er en kvinnefiendtlig og begrensende del av flere kulturer, og siden jeg som kvinne ikke har som hovedmål i livet å være mest mulig tiltrekkende for menn, så vil jeg egentlig bare si at du får kose deg med dette nå da, men du er tydeligvis ikke den eneste som tenker slik, og med tanke på alle kvinner i verden som MÅ leve slik ALLTID når de er ute, så klapper jeg ikke i hendene. Maske er et fornuftig og nødvendig onde nå, men jeg er VELDIG glad for at for meg og oss kan det forhåpentligvis bli slutt på det. Så heldige er ikke enormt mange kvinner. Jeg tror du tilskriver meg i overkant mange meninger her nå (heldigvis...). Jeg synes det er asiatisk tildekking som i munnbind som er attraktivt, ikke islamsk. Jeg misliker islam og muslimsk kultur svært sterkt- inkludert deres "båndtvang" overfor kvinner. Ellers er det interessant å merke seg at dette med tildekking/ avkledning er høyst trendbasert mange steder i verden - så også i den arabiske verden. I mange muslimske land var kvinnene mer tildekt på Muhammeds tid. Senere ble de mer utfordrende i klesstilen og det ble akseptert. Etter det arabiske brorskaps fremvekst på 1920-tallet gikk trenden i retning av tildekkelse igjen. Trolig vil avklending komme senere igjen. I Kina har man en svært konservativ kleskode, men kvinner trenger ikke å dekke seg til med mindre de ønsker det. Masker har her flere funksjoner dels sykdomsbekjempelse og dels "typ stygg kvise etc". Hvorfor skriver du som om jeg ønsker å tvinge kvinner til noe som helst? Tanken med HI var vel bare å si noe pent om kvinner i maskeåret 2020 Hvis man først må/ bør gå med det er det vel fint at man fremstår mer og ikke mindre attraktiv? Jeg har aldri sagt at formålet med din tilværelse er å trigge min oppmerksomhet. Du er verdifull uavhengig av min eksistens. Jeg er vel ingen mannegris bare fordi jeg liker det jeg ser? - ts Anonymkode: 04b40...121 2
Example Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 Kvinner (og menn) i munnbind kan jo symbolisere en slags underkuelighet/submissiv holdning. I hvert fall i når munnbindet etter hvert har blitt et politisk symbol, hvor en del ønsker strenge statlige påbud og en annen ønsker å frihet til å gå ut uten å dekke seg til. På den måten kan munnbind virke tiltrekkende på kvinner, og det motsatte for menn.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 https://www.universitetsavisa.no/ytring/2020/04/17/Ikke-bare-smittefrykt-som-gjør-at-japanere-bruker-munnbind-21599915.ece Munnbind skuler rynker og stygge tenner. Anonymkode: 7109c...391
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 Jeg elsker å bruke munnbind! Har fine bryn, vipper og øyne. Naturlig rette tenner og naturlig store lepper. Dog er nesa mi ikke fin, så elsker at den skjuler nesa Anonymkode: 56a22...302 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 6 minutter siden, Example skrev: Kvinner (og menn) i munnbind kan jo symbolisere en slags underkuelighet/submissiv holdning. I hvert fall i når munnbindet etter hvert har blitt et politisk symbol, hvor en del ønsker strenge statlige påbud og en annen ønsker å frihet til å gå ut uten å dekke seg til. På den måten kan munnbind virke tiltrekkende på kvinner, og det motsatte for menn. Nei, det signaliserer ingenting annet enn at man ikke vil bli smittet. Anonymkode: 69714...a07 7
Example Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det signaliserer ingenting annet enn at man ikke vil bli smittet. Anonymkode: 69714...a07 Så munnbindbrukere er generelt feilinnformerte mennesker, som tror at munnbindene de bruker beskytter dem selv? 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 Hehe, helt enig. Jeg er forbi mine beste år, for å si det pent. Men med munnbind/ansiktsmaske ser man bare øynene. Og øynene mine er det jeg har fått mest komplimenter om i løpet av et langt liv. Så føler meg fin med munnbind/ansiktsmaske 😷 😄 Anonymkode: f54b5...f76
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, Example skrev: Så munnbindbrukere er generelt feilinnformerte mennesker, som tror at munnbindene de bruker beskytter dem selv? Dine fordommer representerer ikke majoriteten av hva folk tenker når de ser et menneske med munnbind. Jeg tenker kun at vedkommende ønsker å beskytte seg mot å få eller spre smitte. De tenker de fleste av oss. Dette er ikke USA hvor alt skal politiseres. Anonymkode: 69714...a07 5
Støvsugerør Skrevet 22. august 2020 #20 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, Example skrev: Så munnbindbrukere er generelt feilinnformerte mennesker, som tror at munnbindene de bruker beskytter dem selv? Hvorfor bry seg om feilinformerte mennesker som tror munnbind ikke fungerer da? 2
Anbefalte innlegg