Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine tanker om folk som ikke deler i SoMe? 

Er man gnien om man ikke deler livet sitt? Jeg deler aldri hverken på Facebook eller Instagram, kan sende noen få snaps til noen utvalgte få, men ellers veldig veldig lite. Veldig mange av vennene mine deler mye, ofte det samme på alle plattformer, og jeg syntes det er så kjedelig, for når vi da møtes og de forteller om alt de har «opplevd» siden sist, så vet jeg det jo, trenger ikke å spørre stort, for jeg har jo mer eller mindre vært med på alt. Men når man ikke deler at en for eksempel er på fest/spa el. Tror folk da at en bare sitter hjemme, fordi at om en hadde gjort noe så hadde en delt eller? Oppfattes jeg som en person som ikke har ett innholdsrik liv? Og er jeg den eneste som syntes det er veldig lite interessant å få tilsendt alt hva alle gjør til en hver tid? Så klart veldig fint at folk koser seg, det unner jeg alle, har ikke noe med misunnelse å gjøre heller, jeg bare syntes det er litt rart at en tror at alt en foretar seg er av interesse for andre 🤔

Anonymkode: 6e210...093

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uproblematisk.

• Liker 2
Skrevet

Enig med @Whistler, det er helt uproblematisk å ikke dele mye. Selv deler jeg kun de "store" tingene som flere faktisk har glede av å få med seg. Eventuelt et ekstra fint bilde osv. Deler aldri at jeg er på fest eller på shopping lissom. Hvem er det egentlig som bryr seg om det? Utenom kanskje mamma :P

Skrevet

Jeg synes at hele fenomenet med deling i SoMe er veldig spesielt. Hvem er interessert i hva andre spiser til lunsj liksom?

Men så er jeg sikkert sær. Har ingen kontoer på sosiale media, kun KG og et par andre anonyme forum 😊

Anonymkode: a6cc7...8cb

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man gnien om man ikke deler livet sitt? Jeg deler aldri hverken på Facebook eller Instagram, kan sende noen få snaps til noen utvalgte få, men ellers veldig veldig lite. Veldig mange av vennene mine deler mye, ofte det samme på alle plattformer, og jeg syntes det er så kjedelig, for når vi da møtes og de forteller om alt de har «opplevd» siden sist, så vet jeg det jo, trenger ikke å spørre stort, for jeg har jo mer eller mindre vært med på alt. Men når man ikke deler at en for eksempel er på fest/spa el. Tror folk da at en bare sitter hjemme, fordi at om en hadde gjort noe så hadde en delt eller? Oppfattes jeg som en person som ikke har ett innholdsrik liv? Og er jeg den eneste som syntes det er veldig lite interessant å få tilsendt alt hva alle gjør til en hver tid? Så klart veldig fint at folk koser seg, det unner jeg alle, har ikke noe med misunnelse å gjøre heller, jeg bare syntes det er litt rart at en tror at alt en foretar seg er av interesse for andre 🤔

Du er en kikker, i hvert fall 😄

Anonymkode: 879ab...b0c

• Liker 1
Skrevet

Deler aldri noe på SoMe, og sletter/godkjenner ikke bilder osv. med meg i. Burdagsgratulasjoner er vel det eneste aktive jeg gjør.

Bruker SoMe som lesevegg eller følging av hobbyer. 

Anonymkode: d84b9...688

• Liker 2
Skrevet

Jeg deler kun «store» ting og noen ganger etter jul/17. mai om det er noen ekstra fine bilder. Delte ikke at jeg var gravid eller barnet ble født, men har delt noen bilder på bursdager f.eks.

Ellers bruker jeg kun Facebook til å følge litt med på andre, bor langt fra der jeg vokste opp, så koselig å se klassevenninner bli gravide osv :) 

Anonymkode: 25a25...a6a

• Liker 1
Skrevet

Jeg delte ganske mye på Instagram før, men sluttet helt for ca 4 år siden. Jeg må bare si at det er en stor befrielse. Å ikke drive å «jage» det fine bildet, bare være tilstede i øyeblikket. I tillegg så likte jeg ikke når jeg møtte på fjerne bekjente og de hadde kontroll på hva jeg gjorde på forrige helg. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en kikker, i hvert fall 😄

Å det ses på som noe negativt, eller? Jeg responderer sjelden på slike snaps som blir sendt til alle, ser ikke noen grunn til å bruke tid på det, men tenker jo at jeg fremdeles har «rett» til å ha SoMe kontoer, om jeg skulle sende noe så forventer jeg ikke nødvendigvis noe svar selv da.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å det ses på som noe negativt, eller? Jeg responderer sjelden på slike snaps som blir sendt til alle, ser ikke noen grunn til å bruke tid på det, men tenker jo at jeg fremdeles har «rett» til å ha SoMe kontoer, om jeg skulle sende noe så forventer jeg ikke nødvendigvis noe svar selv da.

Tyder på at du er nysgjerrig på andre, men ikke gir av deg selv. Hvis du er likegyldig kan du slette profilen, kutte ut venner.

Skrevet

Hvis noen lurer på noe får de spørre selv, ikke prøve å snoke etter svar på sosiale medier. Ærlig talt. 

Anonymkode: 5de71...f2a

Skrevet

Folk får dele som de føler for tenker jeg. Men jeg holder kontakt med mange venner via snap, og det som skjer der er ikke nødvendigvis samtale i det daglige liv. 

Anonymkode: e63ff...457

Skrevet

Uproblematisk. Jeg deler også veldig sjeldent. Om folk tror jeg ikke har et liv pga det så får de bare tro det da. Det driter jeg i. Men jeg syns folk som står prinsippfaste på at de ikke skal ha noe, hverken fb, insta eller noe som helst pga et eller annet teit prinsipp. 

• Liker 1
Skrevet

Tyder på at du er nysgjerrig på andre, men ikke gir av deg selv. Hvis du er likegyldig kan du slette profilen, kutte ut venner.

Hm, men jeg bruker det jo innimellom, snakker med folk, intern humor og slikt, men syntes det er slitsomt med dem som deler alt de foretar seg, for hvilken verdi har en av å få det prakket på seg hele tiden? Føler en har mindre å snakke om når en møtes. Har ikke noe med at jeg ikke er interessert. Har et tantebarn på 6 mnd. Som omtrent lever sitt liv på SoMe, når da min søster forteller meg når vi møtes, åh, nå har hun fått en tann osv. Så vet jeg jo det, for det har jeg sett på story på IG, Facebook, og Snapchat. Greit nok, men om hun hadde vært oppriktig interessert i å dele det med akkurat meg, så kunne hun kanskje heller sende meg en melding, enn å dele det med sine 1000 venner på face, 500 følgerne på insta osv. Spesielle hendelser som det blir ikke fult så spesielle når de deles med alle før de deles med de nærmeste om du skjønner hva jeg mener. Jeg vil jo gjerne vite når hun lærer noe nytt, og slike spesielle ting, hun er jo gulljenta mi, men tenker det hadde vært koselig om sånt hadde blitt sendt personlig til meg, men jeg er kanskje gammeldags..

Skrevet
52 minutter siden, Maleficenta skrev:

Uproblematisk. Jeg deler også veldig sjeldent. Om folk tror jeg ikke har et liv pga det så får de bare tro det da. Det driter jeg i. Men jeg syns folk som står prinsippfaste på at de ikke skal ha noe, hverken fb, insta eller noe som helst pga et eller annet teit prinsipp. 

Syns denne er litt selvmotsigende. Du deler sjeldent og gir f i hva folk mener om det. Andre velger å drite i å ha FB osv for de ikke vil dele de heller - hvorfor i all verdens dager skal man støtte en ett firma(flere) når man likevel ikke vil dele?

• Liker 1
Skrevet

Folk deler det de vil. Noen har mer glede av å dele enn andre, og det er helt greit og sier ikke noe om vedkommende.

Eneste som er "rart" er de som rakker ned på andres valg etc.

Anonymkode: 04d38...dd9

Skrevet
10 timer siden, keso skrev:

Syns denne er litt selvmotsigende. Du deler sjeldent og gir f i hva folk mener om det. Andre velger å drite i å ha FB osv for de ikke vil dele de heller - hvorfor i all verdens dager skal man støtte en ett firma(flere) når man likevel ikke vil dele?

Har du prøvd å fungere i dagens samfunn uten Facebook? Jeg deler lite, men bruker likevel Facebook mye, hvordan skulle jeg ellers fått med meg informasjon om hva som skjedde i miljøet ungene ferdes i? Her er det egen favebookgruppe for foreldrene til ungene i klassen, som brukes til invitasjoner og hjelp til forskjellig. Det er favebookgruppe for foreldrene til ungene på håndballen, der vi  bl. a. avtaler samkjøring.  Jeg er også medlem av diverse grupper i forhold til egen fritidsinteresse, disse gruppene gir meg mulighet til å holde meg orientert om hvilke tilbud som finnes i mitt nærmiljø. 

I dagens samfunn ligger denne typen informasjon på Facebook, og da må det faktisk være greit å ha Facebook uten å dele halve livet sitt. Jeg deler skjeldent, men har likevel stor nytte av Facebook, ikke fordi den gir meg en innblikk i andres middagstallerkner, men fordi den gir meg informasjon om ting jeg trenger å vite i mitt liv. 

Anonymkode: 61004...a11

• Liker 4
Skrevet

På fb deler jeg utrolig lite. Nå sist la jeg ut et bilde fra når min datter hadde bursdag. Sist jeg delte var fra sommerferien i fjor, 2 bilder.

Instagram har jeg en konto som er enda mindre aktiv. Den jeg bruker mest er egentlig snap, kan sende bilder av store og mindre ting til venner, det synest jeg er hyggelig. Men det er ikke deling til "alle" fb venner som en ikke har sett på 10-20 år.

Anonymkode: e7528...9a4

Skrevet

Har delt mindre og mindre de seneste årene, og sletta meg helt fra Instagram i vår. For en befrielse å ikke måtte forholde seg til hva folk gjør hele tiden! Så ufattelig lei av at JEG må sitte og bruke tid på å se boomerangs av andre sitt vinglass! Wow, så kult, du drikker vin du! Fett. 

Kan dele av og til på snap, men der har jeg kun en liten sirkel av nærmeste venner og familie. Og Facebook er vel rimelig døende? Men greit å ha for invitasjoner og events osv. 

Anonymkode: 1b9a9...903

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...