Gå til innhold

Erstatning for plastikk til brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dere som kjøper brød i butikkene og skjærer i brødmaskinen. Hva bruker dere istedenfor plastikken? Jeg prøver å unngå plastbruk så mye som mulig, men sliter med å finne en løsning på dette. Jeg har ikke brødmaskin hjemme, så skjærer opp på butikken. Har brukt plastikk helt nå, da jeg fjernet den i går. Men da opplevde jeg at brødet var steinhardt i kjøleskapet. Brødet lå selvsagt i emballasjen med klips på. 

Har fått tips om tøypose, men vet ikke om det fungerer? Og finnes det tøyposer for brød?

Anonymkode: 070f7...f3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødboks....eller annen tett boks

Frys og ta opp etterhvert som du trenger....

Kan ikke se for meg at tøypose fungerer, det vil tørke ut.

Anonymkode: c37df...e34

Skrevet

Tøypose eller kjøkkenhåndkle funker fint på hele brød. Men om du bruker brødskjæremaskin i butikken, så egner det så mer å fryse, eller i brødboks. Brød egner seg ikke til å ligge i kjøleskapet.

Anonymkode: 737ca...173

Skrevet

Selv om du ikke har brødmaskin har du kanskje en brødkniv hjemme? Dersom du spiser mye brød ville jeg latt være å skjære opp på butikken. Dersom du spiser lite brød ville skjært opp på butikken og puttet det i fryseren. Funker fint å ta opp noen skiver av gangen.

Få det uansett ut av kjøleskapet, oppbevar i en mørk skuff eller skap.

Skrevet

Jeg skjærer opp brødet med kniv hjemme, da holder det seg saftig lenger. Skjærer du opp i butikken er det lurt å fryse ned, og så heller ta opp de skivene du trenger. Brødposer kan for øvrig brukes om igjen, jeg tørker av posene og bruker dem flere ganger. Eller oppbevares brødet best i tett boks. Brød skal ikke oppbevares i kjøleskap. 

Anonymkode: a8e64...711

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da opplevde jeg at brødet var steinhardt i kjøleskapet

Bakevarer skal ikke i kjøleskapet, det gjør det alltid tørrere.

• Liker 1
Skrevet

Det heter ikke plastikk på norsk, det heter plast.

Anonymkode: 342a6...cb4

Skrevet

Brødpose gjør at brødet holder en veldig god kombinasjon av fuktighet og luft. Brødboks funker også bra. 

Anonymkode: 7100d...200

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Brødpose gjør at brødet holder en veldig god kombinasjon av fuktighet og luft. Brødboks funker også bra. 

Med brødpose mener jeg sånn i stoff.

Skrevet

Det er ikke noe feil med innpakningen din, men oppbevaringen. Brød skal da ikke være i kjøleskapet. 

Jeg fryser ned brød, også taes det opp etter behov. 

Anonymkode: cc40b...21d

Skrevet

Det er ikke en opsjon å la være å skjære opp i butikken? Da slipper man mye av denne problematikken av seg selv.

Jeg lager alt av brød selv og fryser mye av gangen. Jeg ville ha feks frosset halvparten med en gang av et kjøpt brød, spesielt om det var skivet opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...