Gå til innhold

Moren "klikket". Burde ikke en 12-åring ha lært seg at man ikke forurenser andres mat?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jeez

Her kommer alle ha barnet burde vært bedre oppdratt snipene frem igjen ja

Det finnes voksne også som snaker på ting..

Anonymkode: 86e96...ff5

• Liker 3
Skrevet

Tenker det må være et barn med særskilte behov siden barnet ikke forstår folkeskikk og normal adferd. Og ei sinna mor på kjøpet. 

Anonymkode: c7b5e...070

• Liker 31
Skrevet

Snakket med min 10 åring om denne saken og hen ble sjokkert. Slikt skal man da ikke gjøre. Æsj! Også bruke samme gaffel da gitt.

Anonymkode: ab3ff...17f

• Liker 13
Skrevet

Moren burde vært bedre oppdratt👍

Anonymkode: 4ccbf...90f

• Liker 45
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jeez

Det finnes voksne også som snaker på ting..

I såfall burde også de voksne betalt for det. 
En 12-åring bør definitivt vite at man ikke skal stikke en gaffel i flere av boksene. Helt utvilsomt! Min 8 åring hadde også visst det. 

Og hadde mitt barn gjort det hadde jeg blitt ekstremt flau og betalt for det.

Anonymkode: 4dad5...adf

• Liker 34
Skrevet

Kan ikke forestille meg at mine barn ikke hadde skjønt selv at dette gjør man ikke, men jeg hadde helt klart betalt om noe slikt hendte, om de var 5 år, 8 år, 10 år eller eldre. Mine barn, mitt ansvar, og klart de ikke kan selge mat som noen har prøvesmake slik. 

Jeg ville imidlertid ha med meg salate jeg kjøpte. 😂

• Liker 48
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

..............

............

Foreldre er økonomisk ansvarlig for skadeverk utført av sine mindreårige barn.  Knust vindusrute eller ødelagt salatbar er samme sak.

• Liker 32
Skrevet

Jeg tenkte først at ansatte på Meny hadde overreagert, til jeg leste at jenta på 12 år stakk gaffelen sin ned i en boks salat, i munnen, i ny boks salat, i munnen osv. 
Samme gaffel.

Med forbehold om at det ikke er en diagnose her- det vet du at du ikke skal gjøre når du er 12 år. 

At moren så klikker, da tenkte jeg at kanskje denne moren ikke er det beste forbildet på mange måter.  Og at de ikke er etnisk norske. Men det er vel ikke lov å si her inne. 

Anonymkode: 0b75a...516

• Liker 46
Skrevet

Hm... merkelig oppførsel av både moren og barnet. De kunne ikke vært helt i vater, noen av dem. Forstår det nesten sånn av artikkelen at mora ble bedt om å betale 1500,- FORDI det ble en konflikt, at situasjonen kunne blitt løst på en «rimeligere» måte om hun hadde beklaget på vegne av barnet?

Ser ikke helt for meg at et av mine barn kunne gjort det der. Og om så hadde de 1500,- gått fra barnets sparekonto. 
Hvis de 1500,- var matbudsjettet for resten av mnd. kan jeg hvertfall forstå at mor ble fortvila.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Var det virkelig nødvendig å tilkalle politiet? Jeg tenker på 12-åringen her. Tror ikke at vekterne her handlet helt klokt.

Når det er sagt, så var dette IKKE greit av jenta. Selvfølgelig. Sånt gjør man ikke

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Skrevet

Synes moren skulle betalt for salaten, og i tillegg fått bot fordi politiet måtte tilkalles og bruke ressurser på en slik tullesak.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte først at ansatte på Meny hadde overreagert, til jeg leste at jenta på 12 år stakk gaffelen sin ned i en boks salat, i munnen, i ny boks salat, i munnen osv. 
Samme gaffel.

Med forbehold om at det ikke er en diagnose her- det vet du at du ikke skal gjøre når du er 12 år. 

At moren så klikker, da tenkte jeg at kanskje denne moren ikke er det beste forbildet på mange måter.  Og at de ikke er etnisk norske. Men det er vel ikke lov å si her inne. 

Anonymkode: 0b75a...516

Æsj dobbel-dipping

Anonymkode: b5f84...6f2

• Liker 1
Skrevet

Svært dårlig oppdratt 12-åring med i tillegg svært dårlig dømmekraft. Dette er kjempeekkelt og jeg synes det er veldig bra at meny viser at dette får konsekvenser! Alt av salat må jo kastes og selv om salat ikke er dey dyreste, er det sure penger å miste for butikken. Mora må jo være splitter pine galen, kanskje ikke så rart ungen er som den er! 

Anonymkode: 1729b...1d3

• Liker 22
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 12-åring bør definitivt vite at man ikke skal stikke en gaffel i flere av boksene. Helt utvilsomt! Min 8 åring hadde også visst det. 

Min også. Men h*n er en helt vanlig 12-åring.   Det er ikke sikkert denne er det. Det finnes mange barn med særskilte behov, som gjør ting vi andre synes er rart, men som har en god forklaring. 

Det er uansett moren som er klanderverdig her. Hun burde bare betalt. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svært dårlig oppdratt 12-åring

Falt det deg ikke inn at 12-åringen kan ha spesielle behov? 

• Liker 5
Skrevet

Moren burde få en saftig bot i tillegg.

Anonymkode: 0adb9...e5c

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Kalevala skrev:

Falt det deg ikke inn at 12-åringen kan ha spesielle behov? 

Broren min har downs-syndrom og søskenbarnet mitt har en mentalitet som et lite barn selv om h*n er tenåring. Ingen av de hadde noen gang gjort noe slikt. Fordi de vet, til tross for spesielle behov, at dette ikke er lov. 

Anonymkode: 1729b...1d3

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...