AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Har gleden av å jobbe med og omgås noen damer i sin beste alder, sånn ca 40-50, og har merket meg at flere er misfornøyde på en merkelig måte. De er har barn og er i forhold med barnefar, og har det tilsynelatende bra. Men stadig er det altså rare misnøyer, det kan være alt fra at vi sitter på samme plass på jobben, og burde rotere ( freeseating) til misnøye med kantinen (vi har landets beste), kaffen er dårlig, og må derfor kjøpes i kaffebar selv om de klager over dårlig råd, Hjemme er det stadig prosjekter med møbler, farger og gardiner. Utskifting av gubber er også et tema, halvt i alvor, halvt i spøk... I disse tider er det utfartstrangen, det er så kjedelig, må til utlandet og oppleve noe annet. Blir kval! Er det flere som har sånne rundt seg? Hvordan få disse på bedre tanker, de har det tydeligvis ikke bra med seg selv. Anonymkode: 4d6f3...69a 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det flere som har sånne rundt seg? Nei, og jeg jobber med kvinner i den alderen. De er generelt gode kolleger og hyggelige damer. Jeg har vært på andre kvinnearbeidsplasser også og det har stort sett vært ganske greit. Bortsett fra den plassen hvor det ble masse konflikt. Det skyldtes vel i hovedsak en brannstifter som klarte å fyre opp de andre på en slik måte at hun aldri fikk problemer selv. Anonymkode: e9498...731 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det flere som har sånne rundt seg? Anonymkode: 4d6f3...69a Nei. Anonymkode: 56fd3...d9b 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Finnes alltid folk som koser seg med misnøye. Tror ikke det har noe med kjønn eller alder å gjøre. Anonymkode: 12572...08e 7
Whistler Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 Må være et utslag av at dere har landets beste kantine! 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 Har nok noe med overgangsalderen å gjøre. Anonymkode: 0d589...241 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nok noe med overgangsalderen å gjøre. Anonymkode: 0d589...241 Har tenkt tanken. Eller hormontilskudd ? Anonymkode: 4d6f3...69a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Jeg har jobbet med gretne gamle kjerringer som klager på alt. De forventer å få bedre lønn enn oss som er yngre, bedre stillinger, bedre arbeidstider etc. Hadde ei middelaldrende dame som jobbet under meg. Hun var sur for jeg ble plukket ut som avdelingsleder framfor henne. Jeg var bare 23 år og hun var 50 år. Tålte ikke at jeg fikk bestemme arbeidstider og vaktordninger på min avdeling. Klaget alltid. Jeg var rettferdig og satte opp vaktene deretter. Tok hensyn til de med små barn. Det tok ikke hun for god fisk. Alt var urettferdig. Da begynte hun å baksnakke meg og henge meg ut til andre på jobben. Hun likte heller ikke at jeg satte henne på plass for det. Kort fortalt så fikk hun sparken. 😊😊 Anonymkode: 9e714...f21 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 Noen arbeidsplasser både kvinnelige og mannlige har opparbeidet en kultur hvor de koser seg med misnøye . I en avdeling på vår jobb Som det kun jobber mannfolk, de stor koser seg med misnøye , elsker å rakke ned og vet best Anonymkode: a3374...5a1 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen arbeidsplasser både kvinnelige og mannlige har opparbeidet en kultur hvor de koser seg med misnøye . I en avdeling på vår jobb Som det kun jobber mannfolk, de stor koser seg med misnøye , elsker å rakke ned og vet best Anonymkode: a3374...5a1 Ja, enig det, at menn også kan være sånn. Men det er noe annet med disse kvinnfolka. De lager problemer ut av ingen ting. Anonymkode: 4d6f3...69a 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, enig det, at menn også kan være sånn. Men det er noe annet med disse kvinnfolka. De lager problemer ut av ingen ting. Anonymkode: 4d6f3...69a En ting jeg synes er slitsomt, er folk som klager på at «alle kollegaene er sånn» (negativt) - bortsett fra meg og et par til - alle burde vært sånn som oss osv. Anonymkode: 6c4d7...073 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 Slutt å kalle dem for "gamle kjerringer", for folk i 40-50-åra er ikke gamle i livssammenheng. De har riktignok levd en stund, barna har blitt større og damene har begynt å skjønne at de må skape sitt eget liv nå og ikke bare være mødre lenger. Derfor tar de vel en titt på eget liv og begynner å evaluere det, og finner vel ut at de har lyst til å gjøre noen forandringer fordi de ikke er fornøyde med tingenes tilstand. Hvorfor skal noen være fornøyd med det samme livet etter 30 år? Ting som passet når man var 20, gjør ikke nødvendigvis det når man er 50. Sier ikke at man skal bytte ut gubben, men det er kanskje på tide å begynne å oppleve litt andre ting, dersom de siste 20 åra har gått med til å passe barn? Men teit dersom de bare klager og sutrer uten å ha guts og drive til å gjøre noe med det, selvsagt. Og hvorfor i alle dager skal dette ha noe med overgangsalderen å gjøre? Man kan ha lyst til å utforske verden uavhengig av østrogenivå i kroppen. Anonymkode: 8e292...615 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slutt å kalle dem for "gamle kjerringer", for folk i 40-50-åra er ikke gamle i livssammenheng. De har riktignok levd en stund, barna har blitt større og damene har begynt å skjønne at de må skape sitt eget liv nå og ikke bare være mødre lenger. Derfor tar de vel en titt på eget liv og begynner å evaluere det, og finner vel ut at de har lyst til å gjøre noen forandringer fordi de ikke er fornøyde med tingenes tilstand. Hvorfor skal noen være fornøyd med det samme livet etter 30 år? Ting som passet når man var 20, gjør ikke nødvendigvis det når man er 50. Sier ikke at man skal bytte ut gubben, men det er kanskje på tide å begynne å oppleve litt andre ting, dersom de siste 20 åra har gått med til å passe barn? Men teit dersom de bare klager og sutrer uten å ha guts og drive til å gjøre noe med det, selvsagt. Og hvorfor i alle dager skal dette ha noe med overgangsalderen å gjøre? Man kan ha lyst til å utforske verden uavhengig av østrogenivå i kroppen. Anonymkode: 8e292...615 Tror overgangsalder og eller hormontilskudd kan være årsaken til at noen bitcher. For de finnes de også. Når det gjelder damene i HL så er det på en måte å problematisere tilværelsen mer enn nødvendig. Skjønner ikke helt vitsen. Anonymkode: 4d6f3...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå