AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Å da tenker jeg på folk du faktisk kjenner. Jeg prøver å ikke la det gå inn på meg, men jeg har ei i omgangskretsen min som jeg ikke ser noe til annet enn når vi er med felles venninner. Vi bor i bygd med lavt innbyggertall så man møter ofte på hverandre. HVER gang jeg møter på henne så smiler jeg vennlig og sier hei. Og ja hun ser meg, ja hun hører meg. Og hun har såvidt meg betjent ingenting imot meg, vi skravler om tykt og tynt når vi møtes på aktiviteter og de typen ting. Men hva er det med voksne folk som ikke hilser tilbake når dere møtes ute?? Selv hvis jeg har en dårlig dag så hilser jeg jo når noen sier hei til meg?? Anonymkode: af2d8...3e3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Det heter ikke "såvidt meg betjent". Du kan si "så vidt jeg vet". Jeg tror du har lov til å bli provosert av at noen ikke hilser, men du kan jo sjekke her https://lovdata.no/register/lover for å være på den sikre siden. Jeg synes det er uhøflig å ikke hilse tilbake. Hvis dette gjentar seg, slutt å hils på henne. Det fortjener hun ikke. Du kan også spørre henne hvorfor hun ikke hilser på deg. Anonymkode: e1b9a...e65 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Jeg har blitt forbanna, stilt meg foran vedkommende og gjentatt «ja HEEEEEEI» helt til hun hilser tilbake. Men var det verdt det? Nei. Jeg ble bare enda surere av det. Bortkasta energi. Gi faen og drit i hele mennesket. Anonymkode: 8ba27...a07 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Om folk ikke hilser tilbake, hilser jeg aldri på de igjen. Det er sykt irriterende og uhøflig.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Noen ganger føler jeg meg så mislykket at hvis jeg ser folk jeg kjenner på butikken/gaten så later jeg som om jeg ikke ser dem desverre. Sier noen hei til meg på en slik dag så hilser jeg tilbake, men er nok veldig mutt, får fysisk vondt av tanken på at noen skal «se» meg. Anonymkode: 5807b...a01 1
Gjest Emet Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Ikke bry deg for mye om det, ikke verdt det Hvem vet hva som er årsaken.
Gjest Lama_Drama Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Kanskje hun er som meg? Jeg kjenner ikke engang igjen slekt ute på gata, så hilser aldri på noen.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Jeg blir tatt for å være hoven fordi jeg ikke hilser. Problemet er at jeg ikke kjenner folk igjen. Jeg sliter virkelig med å kjenne igjen mennesker utenfor den vandte settingen. Der er ikke for å være ekkel, jeg kan rett og slett ikke for det. Kan dette være grunnen? Har du spurt vedkommende? Anonymkode: e259d...554 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 På 22.8.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev: Det heter ikke "såvidt meg betjent". Du kan si "så vidt jeg vet". Jeg tror du har lov til å bli provosert av at noen ikke hilser, men du kan jo sjekke her https://lovdata.no/register/lover for å være på den sikre siden. Jeg synes det er uhøflig å ikke hilse tilbake. Hvis dette gjentar seg, slutt å hils på henne. Det fortjener hun ikke. Du kan også spørre henne hvorfor hun ikke hilser på deg. Anonymkode: e1b9a...e65 Tror TS mener «så vidt meg bekjent» Anonymkode: 41887...745 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 5 hours ago, Lama_Drama said: Kanskje hun er som meg? Jeg kjenner ikke engang igjen slekt ute på gata, så hilser aldri på noen. Men hvis du for eksempel heter Kari og noen går forbi deg og sier "Hei Kari!:)", så sier du vel hei tilbake??? Du står da vel ikke der som en mutt løk? Jeg jobber et sted med mange ansatte og mange kunder og jeg opplever temmelig ofte at folk hilser på meg i sivil uten at jeg aner hvem de er. Men jeg hilser jo selvfølgelig. Anonymkode: af2d8...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 Ja blir veldig provosert av det selv. Merkelig og respektløs oppførsel av voksne. Noe annet som også provoserer er voksne som ikke ser på deg når man snakker sammen, men f.eks heller ser på barnet sitt og snakker i vei.. Eller prater ut i lufta. Er det unnvikende pf tro.. Anonymkode: 716a1...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Har lagt merke til at hvis jeg ikke hilser på noen jeg hilste på sist gang som ignorerte meg så pleier de å hilse og bli dødsfornærmet hvis jeg da overser dem. Anonymkode: 50dfe...6c5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 Jeg er ansiktsblind, så jeg kjenner knapt igjen nære venner. Har bommet på dem også, ved flere anledninger. Før endte jeg ofte opp med å prøve å plassere vedkommende, noe som førte til at de gjerne gikk videre før jeg rakk å si noe. Nå har jeg mer trening og smiler og sier hei uansett. Da blir i hvert fall ingen sure. Men noen ganger stopper folk for å slå av en prat, og da er jeg i trøbbel. Det føles mye mer uhøflig at de finner ut midt i en samtale at jeg ikke aner hvem de er, enn å ikke hilse i utgangspunktet. Anonymkode: 45a8f...e35
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja blir veldig provosert av det selv. Merkelig og respektløs oppførsel av voksne. Noe annet som også provoserer er voksne som ikke ser på deg når man snakker sammen, men f.eks heller ser på barnet sitt og snakker i vei.. Eller prater ut i lufta. Er det unnvikende pf tro.. Anonymkode: 716a1...bbc Akkurat øyekontakt syns jeg er ubehagelig for lenge av gangen, så jeg ser på andre ting iløpet av samtaler. Det er ikke meningen å være respektløs. Det er bare vanseklig for meg iblant. Jeg har angst og ptsd, så ikke like lett for meg å være trygg i meg seg og se mennesker i øynene hele tiden. Er mange som syns øyekontakt kan være intenst også, så det har nok ikke noe med å være respektløs å gjøre. De snakker jo med deg og hilser? Da er man hvertfall ikke overlegen eller uhøflig. Anonymkode: 76284...c4d 1
Silva Pluvialis Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 Jeg skjønner at du blir provosert, men det kan være mange grunner til at hun ikke hilser. F.eks., ansiktsblindhet, dårlig tid, fjernhet, sosial angst, agorafobi og/eller menneskefrykt.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 Siden hun skravler med deg og ikke viser noe tegn til overlegenhet når dere møtes ellers, så ville jeg ikke tenkt at hun er overlegen om hun skulle gå forbi deg på gata eller på et kjøpesenter. Jeg kan ofte gå i egne tanker selv, og i et surr av mennesker og kanskje biler osv., så har jeg sikkert gått forbi en del som har kjent meg. Det er ikke vondt ment, og jeg har opplevd mange ganger at de som kjenner meg tar tak i armen min, eller gjør meg oppmerksom på at de er der på annen måte 🙂 Anonymkode: 02b61...8a8
abc123detvardet Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 På 22.8.2020 den 20.15, Catalina Culès skrev: Om folk ikke hilser tilbake, hilser jeg aldri på de igjen. Det er sykt irriterende og uhøflig. Haha. Latterlig hvor lite folk tåler 2
Gjest Lama_Drama Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis du for eksempel heter Kari og noen går forbi deg og sier "Hei Kari!:)", så sier du vel hei tilbake??? Du står da vel ikke der som en mutt løk? Jeg jobber et sted med mange ansatte og mange kunder og jeg opplever temmelig ofte at folk hilser på meg i sivil uten at jeg aner hvem de er. Men jeg hilser jo selvfølgelig. Anonymkode: af2d8...3e3 Rekker ikke reagerer, for jeg skjønner ikke hvorfor en fremmed hilser, eller jeg forsøker å plassere ansiktet og i det jeg har klart det er dagen over.
Hactar Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 Du må jo gjerne bli provosert om det gir deg noe, men dette er jo typisk et problem du ikke trenger å eie. Uansett hva som er årsaken, ligger jo problemet hos henne, og jeg ville vel bare latt det ligge der. Ville fortsatt å hilse som vanlig, fordi jeg tenker at andre ikke bestemmer hvordan jeg skal oppføre meg, og jeg er en sånn som sier hei når jeg treffer på noen jeg kjenner igjen.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror TS mener «så vidt meg bekjent» Anonymkode: 41887...745 Ja, jeg skjønte selvsagt det. Men det er faktisk feil å si «så vidt meg bekjent» også. Det er sammenblanding av uttrykk. Beklager off topic. Anonymkode: e1b9a...e65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå