AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Min datter (5) har har fått mange gode venner i bhg løper av de siste årene. Noen av de bor i nærheten. De som bor nærmest ser vi lite til, men moren sier alltid at nå må vi finne på no snart. De er travle, det har jeg skjønt, men når det samme går igjen i nesten to år, er jeg lei. Lei av å ta kontakt, og jeg gjør jo det for dattera mi som vil så gjerne leke med venninna si. Jeg lover selvsagt ingenting, så hun ikke skal bli skuffet, for slik er det som oftest at det ikke passer. Men de inviterer heller ikke oss, men sier hele tiden at vi må finne på no når vi treffer de. Samtidig opplever jeg at de treffer en annen familie, som også er venninne med min datter. Har skjønt mødrene har funnet tonen, greit det, men kjenner jeg nesten blir lei meg på min datters vegne som ikke blir invitert eller spurt av de, mens de fortsetter å holde kontakten. (Det har hendt hun har vært lei seg for det. ) Og samtidig sier de vil finne på noe med oss. 🙄 Dattera vår er veldig sosial og ingen indikasjon på at hun er satt utenfor på noen måte i barnegruppa i bhg. Jeg kjenner ikke moren så godt at jeg skal sier fra på noen måte. Ennå. Jeg har selvsagt at de må bare ta kontakt. Ser at hun f.eks. Kan ha lest melding, men svarer ikke før langt utpå dagen, dagen etter. Så det har blitt til at jeg har gitt de opp nærmest og tar heller kontakt med andre. Funker fint, men leit for de to venninnene som bor så nærme hverandre. Noen lignende erfaringer? Hva gjorde dere? Hilsen logistikkmamma Anonymkode: a8fcd...d2b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Hmm, kanskje du kan invitere bare barnet hjem til dere? De er jo så store at ungene kan jo leke sammen uten foreldre på slep. Kanskje de setter pris på avkastningen det innebærer? Jeg er selv introvert forelder, og synes det å finne på noe med andre foreldre jeg har lite tilfelles med er fryktelig slitsomt. Liker å holde meg til noen få faste. Veldig fint nå som ungene er større og slipper å ha meg med som veggpryd. Anonymkode: 6344d...90f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Avlastningen mente jeg 😂 Anonymkode: 6344d...90f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm, kanskje du kan invitere bare barnet hjem til dere? De er jo så store at ungene kan jo leke sammen uten foreldre på slep. Kanskje de setter pris på avkastningen det innebærer? Jeg er selv introvert forelder, og synes det å finne på noe med andre foreldre jeg har lite tilfelles med er fryktelig slitsomt. Liker å holde meg til noen få faste. Veldig fint nå som ungene er større og slipper å ha meg med som veggpryd. Anonymkode: 6344d...90f Jo, nå er det slik at vi inviterer bare barnet gjerne, bli hjem etter barnehage f.eks. Til tross for det, går det ikke. Jeg prøver også helger, så de har mange timer å leke på dagen, men tja folk er nå opptatte. Men noen ganger undres jeg, og ihvertfall når det får sånn over lang tid. Det er bare så synd. Og dattera vår spør titt og ofte om å få besøk eller besøke venninne. Anonymkode: a8fcd...d2b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Kan du ikke invitere noen andre? Hvorfor må det være akkurat denne som bor nærmest? Hvis datteren din er så sosial som du sier, har hun vel andre venner også? Anonymkode: 6e480...dba
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke invitere noen andre? Hvorfor må det være akkurat denne som bor nærmest? Hvis datteren din er så sosial som du sier, har hun vel andre venner også? Anonymkode: 6e480...dba Jo, vi gjør det, fordi jeg gir opp. og hun har andre gode venner, heldigvis. Kjenner jeg nesten må gi noen forklaringer hele tiden til datteren vår , som igjen spør besøk av denne venninnen. Det blir med at jeg har spurt, har ikke fått svar fra mor ennå, det passet ikke osv. Anonymkode: a8fcd...d2b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, vi gjør det, fordi jeg gir opp. og hun har andre gode venner, heldigvis. Kjenner jeg nesten må gi noen forklaringer hele tiden til datteren vår , som igjen spør besøk av denne venninnen. Det blir med at jeg har spurt, har ikke fått svar fra mor ennå, det passet ikke osv. Anonymkode: a8fcd...d2b Men da skjønner jeg ikke problemet. Skjønner ikke hvorfor det er så himla viktig å få invitert akkurat denne ene vennen, når datteren din har mange andre på besøk. Anonymkode: 6e480...dba
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men da skjønner jeg ikke problemet. Skjønner ikke hvorfor det er så himla viktig å få invitert akkurat denne ene vennen, når datteren din har mange andre på besøk. Anonymkode: 6e480...dba Les en gang til da. Det er viktig for datteren hennes at nettopp denne venninna kommer. Anonymkode: 4c27d...fae
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les en gang til da. Det er viktig for datteren hennes at nettopp denne venninna kommer. Anonymkode: 4c27d...fae Og det har hun prøvd. Men av en eller annen grunn vil ikke den andre moren dette. Så da er det vel bedre å bruke energi på de vennene datteren faktisk har enn å være besatt av å få denne ene venninnen på besøk. Og for alt ts vet er det "venninnen" som ikke vil være sammen med datteren. Anonymkode: 6e480...dba
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 Hun vil at dere skal treffes, men ikke hjemme hos henne😄 Anonymkode: deeb7...080 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da skjønner jeg ikke problemet. Skjønner ikke hvorfor det er så himla viktig å få invitert akkurat denne ene vennen, når datteren din har mange andre på besøk. Anonymkode: 6e480...dba 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les en gang til da. Det er viktig for datteren hennes at nettopp denne venninna kommer. Anonymkode: 4c27d...fae Vennen bor rett ved, det vet datteren vår. Hun Har lyst å gå dit osv, men slik det har blitt nå er at alt må jo avtales så inni h... mye. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det har hun prøvd. Men av en eller annen grunn vil ikke den andre moren dette. Så da er det vel bedre å bruke energi på de vennene datteren faktisk har enn å være besatt av å få denne ene venninnen på besøk. Og for alt ts vet er det "venninnen" som ikke vil være sammen med datteren. Anonymkode: 6e480...dba He, jo den venninne vil faktisk leke med datteren vår. Moren har til og med sagt at hun har spurt etter vår datter. Men likevel, altså der stanser det. Jeg tenker på fremtidens skyld, skolestart neste år, hvordan vil det vil utvikle seg osv. Heldigvis har hun flere å spille på. Men som mor kjenner jeg også dette blir vanskelig når hun spør etter venninnen sin, og samtidig møter vi mor i ny og ned i henting i bhg som vil at barna sjal leke sammen snart. Haha, herregud jeg ler jo av det nå. Men kjipt likevel på et vis. Anonymkode: a8fcd...d2b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vennen bor rett ved, det vet datteren vår. Hun Har lyst å gå dit osv, men slik det har blitt nå er at alt må jo avtales så inni h... mye. He, jo den venninne vil faktisk leke med datteren vår. Moren har til og med sagt at hun har spurt etter vår datter. Men likevel, altså der stanser det. Jeg tenker på fremtidens skyld, skolestart neste år, hvordan vil det vil utvikle seg osv. Heldigvis har hun flere å spille på. Men som mor kjenner jeg også dette blir vanskelig når hun spør etter venninnen sin, og samtidig møter vi mor i ny og ned i henting i bhg som vil at barna sjal leke sammen snart. Haha, herregud jeg ler jo av det nå. Men kjipt likevel på et vis. Anonymkode: a8fcd...d2b Selvfølgelig er det kjipt, men det er jo lite eller ingenting du får gjort, så da må det være bedre å legge energien i de vennene som har foreldre du faktisk kan planlegge sammen med og ikke de som ikke følger opp. Når barna begynner på skolen vil dette løse seg selv, da blir de fort store nok til å avtale seg i mellom, uten at det må gå via foreldrene 🥳 Anonymkode: 6e480...dba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå