AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Du som er høygravid eller som allerede har født nylig, hva mener du? Anonymkode: 3a6d1...d03
Rediken Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 (endret) Jeg syns at de er i overkant restriktive mot fødende og gravide kvinner. Det at partner må vente i lobbyen, og bare får ta del i deler av fødselen er brutalt. Glad jeg ikke er førstegangsfødende. Endret 22. august 2020 av Rediken 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Heg fødte i mai, og må si jeg mener det var ganske uforsvarlig. Mange av kontrollene ble avlyst eller tatt over telefonen. Fikk vel sjekket blodtrykket mitt et par ganger i løpet av svangerskapet, og urin kanskje 3 ganger. Flaks jeg ikke fikk svangerskapsforgiftning, for det hadde neppe blitt plukket opp. Anonymkode: b59c5...981 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Nei, det syns jeg ikke. Og det er klart mange som sliter på grunn av det. Anonymkode: 3ba59...a34 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 At kvinner ikke får det som de vil (partner med hele tiden, familiebesøk, ect) er selvsagt irriterende og ikke optimalt, men det er på ingen måte uforsvarlig. Flere burde tenke som hun her https://www.ba.no/min-datters-fodsel-var-nar-ved-a-bli-min-dod/o/5-8-1367532 Anonymkode: 63648...bf2 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 Det er verken økt mødre eller spedbarnsdødelighet under korona så slapp av. Dere er hysteriske. Ingen dør av å føde uten partner selv om det er kjipt. Anonymkode: 767df...ce9 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 Fin oppfølging syns jeg. Nok kontroller og gode svar når jeg ringte. Vi hadde det oppe i barselgruppen og alle var fornøyde ut i fra den tiden vi er inni. Anonymkode: d4223...f29 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heg fødte i mai, og må si jeg mener det var ganske uforsvarlig. Mange av kontrollene ble avlyst eller tatt over telefonen. Fikk vel sjekket blodtrykket mitt et par ganger i løpet av svangerskapet, og urin kanskje 3 ganger. Flaks jeg ikke fikk svangerskapsforgiftning, for det hadde neppe blitt plukket opp. Anonymkode: b59c5...981 Men da hadde du jo normal oppfølging det meste av svangerskapet (7 første mnd), siden tiltakene ble iverksatt i midten/slutten av mars. Så at du kun sjekket blodtrykket et par ganger i svangerskapet har jo sånn sett ingenting med koronaen å gjøre. Svangerskapsforgiftning gir flere symptomer, du hadde kommet til lege om du tok kontakt med fastlege/legevakt/sykehus med spm om det. Du har et ansvar selv også for å gi beskjed dersom du føler deg uvel, det er ikke bre helsevesenet sitt ansvar å sjekke tilstanden. Anonymkode: 63648...bf2 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 Føde uten partner var ikke noe problem. Det jeg syns var verst var at alle kontroller i tredje trimester ble avlyst. Jeg hadde sv.forgiftning forrige gang, med påbegynt svikt i navlesnor og fødte en gutt på 2 kg til termin. Skulle egentlig hatt masse oppfølging pga det. Anonymkode: f4642...eba 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er verken økt mødre eller spedbarnsdødelighet under korona så slapp av. Dere er hysteriske. Ingen dør av å føde uten partner selv om det er kjipt. Anonymkode: 767df...ce9 Ikke nødvendigvis det som er problemet. Jeg er 8 uker på vei med min andre. Forrige fødsel skjedde lenge før korona og både jeg og barnet mitt holdt på å stryke med under fødselen. De misset også hjertefeilen hans, så han holdt på å miste livet hjemme alene med meg et par uker senere. Heldigvis var ikke helsevesenet belastet den gang da, så vi fikk kjapt den hjelpen vi trengte. Etter det fikk jeg lovnad om både fosterdiagnostikken og tett oppfølging ved neste svangerskap. Det kan jeg bare drite i nå, ser det ut som. Helsestasjonen har fjernet samtlige kontroller pga covid-19, inkludert den første, som nå må tas hos lege. Jeg har forsøkt å få bestilt første kontroll hos lege i tre uker, uten hell, for de har rett og slett ingenting ledig. Det er på den timen jeg trengs å henvises til sykehus for både fødeplass og svangerskapsoppfølgingen. Jeg har endt opp med å booke to UL privat, for å i det hele tatt vite om jeg er gravid og med en eller to. Levende eller døde. I tillegg ser det ut som jeg må booke første svangerskapskontroll privat, slik at jeg får meg en fødeplass. Og jeg er BARE i første trimester.. Låter ikke godt for videre oppfølging. Og trådene her inne er ikke oppløftende heller. Når det gjelder mannen stresser jeg aller minst med han. TS Anonymkode: 3a6d1...d03 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da hadde du jo normal oppfølging det meste av svangerskapet (7 første mnd), siden tiltakene ble iverksatt i midten/slutten av mars. Så at du kun sjekket blodtrykket et par ganger i svangerskapet har jo sånn sett ingenting med koronaen å gjøre. Svangerskapsforgiftning gir flere symptomer, du hadde kommet til lege om du tok kontakt med fastlege/legevakt/sykehus med spm om det. Du har et ansvar selv også for å gi beskjed dersom du føler deg uvel, det er ikke bre helsevesenet sitt ansvar å sjekke tilstanden. Anonymkode: 63648...bf2 Svangerskapsforgiftning gir ofte ikke symptomer før det har gått altfor langt. Anonymkode: f413e...652 10
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis det som er problemet. Jeg er 8 uker på vei med min andre. Forrige fødsel skjedde lenge før korona og både jeg og barnet mitt holdt på å stryke med under fødselen. De misset også hjertefeilen hans, så han holdt på å miste livet hjemme alene med meg et par uker senere. Heldigvis var ikke helsevesenet belastet den gang da, så vi fikk kjapt den hjelpen vi trengte. Etter det fikk jeg lovnad om både fosterdiagnostikken og tett oppfølging ved neste svangerskap. Det kan jeg bare drite i nå, ser det ut som. Helsestasjonen har fjernet samtlige kontroller pga covid-19, inkludert den første, som nå må tas hos lege. Jeg har forsøkt å få bestilt første kontroll hos lege i tre uker, uten hell, for de har rett og slett ingenting ledig. Det er på den timen jeg trengs å henvises til sykehus for både fødeplass og svangerskapsoppfølgingen. Jeg har endt opp med å booke to UL privat, for å i det hele tatt vite om jeg er gravid og med en eller to. Levende eller døde. I tillegg ser det ut som jeg må booke første svangerskapskontroll privat, slik at jeg får meg en fødeplass. Og jeg er BARE i første trimester.. Låter ikke godt for videre oppfølging. Og trådene her inne er ikke oppløftende heller. Når det gjelder mannen stresser jeg aller minst med han. TS Anonymkode: 3a6d1...d03 Altså, alle må ta ultralyd privat om de ønsker å se om det er en eller to inni der. Det er ingen grunn til å gå på kontroll før uke 12, så at du ikke har fått time før om 3 uker er helt innafor. Anonymkode: f413e...652 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså, alle må ta ultralyd privat om de ønsker å se om det er en eller to inni der. Det er ingen grunn til å gå på kontroll før uke 12, så at du ikke har fått time før om 3 uker er helt innafor. Anonymkode: f413e...652 Du leser feil. Jeg har prøvd å få time i 3 uker og enda ikke fått. Ser ikke ut som de finner noe ledig i mitt første trimester. TS Anonymkode: 3a6d1...d03 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du leser feil. Jeg har prøvd å få time i 3 uker og enda ikke fått. Ser ikke ut som de finner noe ledig i mitt første trimester. TS Anonymkode: 3a6d1...d03 Prøvd å få time i 3 uker? Det høres ikke realistisk ut, hvorfor har de ikke satt deg opp på neste ledige (selv om det skulle vært langt fram i tid)? Anonymkode: f413e...652 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøvd å få time i 3 uker? Det høres ikke realistisk ut, hvorfor har de ikke satt deg opp på neste ledige (selv om det skulle vært langt fram i tid)? Anonymkode: f413e...652 Jeg aner ikke. Ikke får jeg svar heller. Da jeg først tok kontakt var det enda lenge til min 12 uke, sa jeg. Det er tydeligvis stor pågang pga covid-19, karantene og ferieavvikling. For tiden har jeg vikarlege for vikar til min fastlege, som har permisjon. Kasteball hit og dit uten noen som tar ansvar. Men nå venter jeg som sagt ikke lengre og kommer til å bestille den hos privat jordmorklinikk. Jeg liker ikke utviklingen og håper dette kun gjelder hos meg, ikke en generell trend blant fødende. TS Anonymkode: 3a6d1...d03 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 Jeg leverer urinprøve i skranken ved jevne mellomrom. Så ringer legen hvis det er noe. Blodtrykk har de tatt utenfor og ultralyd fikk jeg henvisning til så fort jeg hadde passert uke 9. Den ble tatt hos gyn og fikk tilbud om videre der. Bor i en av de største byene i Norge. Anonymkode: d4223...f29 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da hadde du jo normal oppfølging det meste av svangerskapet (7 første mnd), siden tiltakene ble iverksatt i midten/slutten av mars. Så at du kun sjekket blodtrykket et par ganger i svangerskapet har jo sånn sett ingenting med koronaen å gjøre. Svangerskapsforgiftning gir flere symptomer, du hadde kommet til lege om du tok kontakt med fastlege/legevakt/sykehus med spm om det. Du har et ansvar selv også for å gi beskjed dersom du føler deg uvel, det er ikke bre helsevesenet sitt ansvar å sjekke tilstanden. Anonymkode: 63648...bf2 Det er jo den siste tiden de fleste kontrollene er. Det er lite som skjer før uke 20. I forrige graviditet fikk jeg gått til hver vanlige kontroll, i dette svangerskapet ble flere avlyst, det er det jeg reagerer på. Anonymkode: b59c5...981 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 Jeg fødte midt under verste nedstengningen, og fikk veldig god fødselshjelp - men oppholdet på barsel var kjipt, men ikke bare jeg var alene. Fikk lite hjelp til tross for keisersnitt, måtte spørre etter mat, måtte spørre hvor babyen ble av da den havnet på barneklinikken, måtte be om at kateteret skulle tømmes, fikk ikke til amming osv. Anonymkode: 75ce6...15c 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke. Ikke får jeg svar heller. Da jeg først tok kontakt var det enda lenge til min 12 uke, sa jeg. Det er tydeligvis stor pågang pga covid-19, karantene og ferieavvikling. For tiden har jeg vikarlege for vikar til min fastlege, som har permisjon. Kasteball hit og dit uten noen som tar ansvar. Men nå venter jeg som sagt ikke lengre og kommer til å bestille den hos privat jordmorklinikk. Jeg liker ikke utviklingen og håper dette kun gjelder hos meg, ikke en generell trend blant fødende. TS Anonymkode: 3a6d1...d03 Vet du, jeg tror rett og slett ikke på dette. Et legesenter nekter ikke å ta imot pasienter. Gi meg gjerne navnet på legesenteret, så jeg kan ringe dit på mandag å høre. Anonymkode: f413e...652 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #20 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet du, jeg tror rett og slett ikke på dette. Et legesenter nekter ikke å ta imot pasienter. Gi meg gjerne navnet på legesenteret, så jeg kan ringe dit på mandag å høre. Anonymkode: f413e...652 Det kan jeg. Du kan gjerne søke opp det fantastiske omdømmet deres på leselisten også. Heter Rodeløkka. Anonymkode: 3a6d1...d03 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå