AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Sliter med å finne noe nytt å se på, og ønsker derfor veldig gjerne noen anbefalinger til gode sci-fi serier, som må være tilgjengelig på noen av de norske strømmetjenestene (har tilgang til netflix, viaplay, hbo, amazon prime, sumo, nrk tv, dplay, apple+ og Canal digital appen). Kan jo nevne serier som jeg har sett og liker/elsker: - Battlestar galactica - Dark - Fringe - 12 monkeys - LOST - Humans - The expanse - Altered Carbon - Snowpiercer - Travelers - Timeless - The OA - Sense8 - Alias - Dark Angel - The 100 - Stranger things - Black Mirror (likte de britiske sesongene, ikke særlig fan av det som kom i regi av netflix) - Counterpart - Misfits - 11.22.63 - Wynonna Earp - The Handmaids tale - The X-files - The Umbrella acadamy - The boys - The 4400 - Beforeigners - Ragnarok - Emergence - Kyle XY - Roswell (gamle) Har hørt mye om Dark Matter, men har ikke funnet den på noen norske strømmetjenester. Har sett første sesong av Westworld men falt helt ut og mistet interessen i løpet av de første par episodene i sesong 2. Har også prøvd Orphan Black tidligere, men falt ut i slutten av sesong 1. Samme med Continuum, Agents of Shields, The gifted Er ikke noe fan av Marvel serier. Anonymkode: 9172b...94d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Dr who Star trek discovery Picard The mandalorian Anonymkode: 19f38...1e0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dr who Star trek discovery Picard The mandalorian Anonymkode: 19f38...1e0 Takk for forslag. Dr who ligger ikke ute på norske strømmetjenester så fremst det ikke nettopp har kommet noen plass (er jo bare senere sesonger på netflix). The mandalorian ligger heller ikke ute i Norge. Har aldri hatt noe kjennskap til Star trek, og har aldri hatt noe interesse av det heller. Blir kanskje dermed rart og evt skulle hoppe rett på disse nye seriene som discovery eller picard. Anonymkode: 9172b...94d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Firefly!! Den er så bra, ble dessverre kansellert for tidlig. Anonymkode: 74faf...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Firefly!! Den er så bra, ble dessverre kansellert for tidlig. Anonymkode: 74faf...ae3 Er den altså verd å se bare for den éne sesongen? Har den en grei nok avslutning til tross for at den ble kansellert? Vet du forresten hvilken strømmetjeneste den ligger på? ts Anonymkode: 9172b...94d
Ariana807 Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 (endret) Stargate SG1, Atlantis, Univers Star Trek Enterprise The Orville *Så akkurat nå at du trenger tilgang til de på visse sider 😅 mener at The Orville er tilgjengelig på en av dem 😄 usikker på de andre, tror ikke egentlig at de er tilgjengelig 😕 Endret 22. august 2020 av Ariana807
Hatsumomo Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Blir kanskje dermed rart og evt skulle hoppe rett på disse nye seriene som discovery eller picard. Nei, du trenger ikke veldig mye kjennskap til Startrek universet for å se Star Trek Discovery. Hvis du liker den så vil du uansett sjekke ut det som har vært tidligere og da har du mye kjekt i vente Og som en som har sett og elsket det du selv lister opp, så må jeg si at at du gir opp Westworld er et stort tap for deg selv. En av de beste sci-fi seriene jeg har sett, og jeg har BG, Fringe, The100, Firefly, Sense8, 12 Monkeys og Altered Carbon på favorittlisten min. Ellers et par andre du kan sjekke ut; V: https://www.imdb.com/title/tt1307824/?ref_=fn_al_tt_1 Invasion: https://www.imdb.com/title/tt0460651/?ref_=nv_sr_srsg_6 Ascension: https://www.imdb.com/title/tt3696720/?ref_=nv_sr_srsg_0 Endret 22. august 2020 av Hatsumomo
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, Hatsumomo skrev: Nei, du trenger ikke veldig mye kjennskap til Startrek universet for å se Star Trek Discovery. Hvis du liker den så vil du uansett sjekke ut det som har vært tidligere og da har du mye kjekt i vente Og som en som har sett og elsket det du selv lister opp, så må jeg si at at du gir opp Westworld er et stort tap for deg selv. En av de beste sci-fi seriene jeg har sett, og jeg har BG, Fringe, The100, Firefly, Sense8, 12 Monkeys og Altered Carbon på favorittlisten min. Ellers et par andre du kan sjekke ut; V: https://www.imdb.com/title/tt1307824/?ref_=fn_al_tt_1 Invasion: https://www.imdb.com/title/tt0460651/?ref_=nv_sr_srsg_6 Ascension: https://www.imdb.com/title/tt3696720/?ref_=nv_sr_srsg_0 Takk for tips, kanskje jeg skal gi Westworld et nytt forsøk da og starte fra begynnelsen igjen (sesong 1 var jeg veldig imponert over). Som sagt så mistet jeg veldig interessen et par episoder inn i andre sesong, tror jeg så ferdig de to første og gadd ikke se mer enn begynnelsen av tredje. Tar det seg opp i løpet av den sesongen? Er fortsatt litt skeptisk til Star Trek. Har alltid syntes at hele konseptet ser så innmari corny og urealistisk ut fra bilder jeg har sett av gamle serier, av kostymene og hvordan alle rasene ser ut. Altså, jeg elsker sci-fi, men jeg liker også samtidig at det føles realistisk ut (som jeg synes de seriene jeg har nevnt mestrer bra). Men igjen, jeg har aldri sett noe som har med Strak Trek å gjøre, så det er jo mulig jeg tar feil. Har sett V, likte den godt (mener å huske at det ble kansellert?). Har inne sett Invasion eller Ascension, sistnevnte har jeg flere ganger vurdert. Er den bra altså? Vet du hvilken strømmetjeneste man finnes Invasion på? ts Anonymkode: 9172b...94d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, Ariana807 skrev: Stargate SG1, Atlantis, Univers Star Trek Enterprise The Orville *Så akkurat nå at du trenger tilgang til de på visse sider 😅 mener at The Orville er tilgjengelig på en av dem 😄 usikker på de andre, tror ikke egentlig at de er tilgjengelig 😕 Jeg tror Atlantis ligger på amazon prime faktisk. Er det en type serie som ligner på Star trek? The Orville prøvde jeg, men falt ut i løpet av første episode. Vet ikke hva det var som ikke falt helt i smak. Hadde store forventninger etter å ha lest om den på IMDB. Er den verd å gi en ny sjanse eller er det ikke min type serie om jeg ikke likte første episode? ts Anonymkode: 9172b...94d
trøndermann38 Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 Farscape, Babylon 5, Andromeda, Haven, Defiance
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 Stargate er jo ikke nødvendigvis så bra, og tidvis ganske corny, men det er fantastisk tidsfordriv Stargate Atlantis er ikke sååå corny da. Anonymkode: b2b7d...663
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 18 minutter siden, trøndermann38 skrev: Farscape, Babylon 5, Andromeda, Haven, Defiance På hvilke strømmetjenester finner man alle disse? Anonymkode: 9172b...94d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stargate er jo ikke nødvendigvis så bra, og tidvis ganske corny, men det er fantastisk tidsfordriv Stargate Atlantis er ikke sååå corny da. Anonymkode: b2b7d...663 Burde man ha noe kjennskap til Stargate for å se Atlantis? Anonymkode: 9172b...94d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 The colony, ble kansellert etter noen sesonger..men veldig kjekk! devs som noen andre har nevnt Anonymkode: 635f8...d0b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: The colony, ble kansellert etter noen sesonger..men veldig kjekk! devs som noen andre har nevnt Anonymkode: 635f8...d0b Mente colony* Anonymkode: 635f8...d0b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 Farscape og Babylon 5. Babylon 5 sesong 2-4 er vel noe av det beste jeg har sett og har sett alt på lista til Ts. Grafikken holder seg jo ikke, men greien en å se opp gammel Star Trek, greier en B5. Anonymkode: a8ba5...5d0
Gjest Albbas Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 Støtter forslaget om Devs! Years and Years
Ariana807 Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror Atlantis ligger på amazon prime faktisk. Er det en type serie som ligner på Star trek? The Orville prøvde jeg, men falt ut i løpet av første episode. Vet ikke hva det var som ikke falt helt i smak. Hadde store forventninger etter å ha lest om den på IMDB. Er den verd å gi en ny sjanse eller er det ikke min type serie om jeg ikke likte første episode? ts Anonymkode: 9172b...94d Noe av det jeg likte med The Orville var at det var en mer lystig serie, litt humor, møte nye alien, litt samme vibbene jeg fikk fra Star Trek Enterprise. Men det er sikkert ikke for alle. Stargate ... ligner den på Star Trek? Nja. Stargate er det noe mindre alien-looking-aliens, alle er veldig «mennesklig-aliens». Tror det er mange likheter, men og ulikheter. Men ja ligner kanskje litt. Det er en del det samme det går i, og som episoder blir til sesonger blir det mer større plott enn bare pr episode basis. Jeg kan varmt anbefale å teste det ut. Det kan være en del kontekst man mangler om man hopper rett på Stargate Atlantis før SG1, men ikke for mye. (Husker ikke helt når, men kanskje rundt sesong 5 av SG1 at Atlantis starter... litt usikker 😅). Jeg gir ofte en serie mer enn bare en episode, gir den et par stk, for å kjenne litt på feelingen. Var en serie jeg trengte hele første sesong for å komme inn i den 😅😂
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #20 Skrevet 22. august 2020 40 minutter siden, Albbas skrev: Støtter forslaget om Devs! Years and Years Jeg (som anbefalte Devs lengre opp) tar anbefaling din og startet på Years and Years med det samme 😄 Anonymkode: 6260f...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå