AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Jeg skal kjøpe noe på finn. Eller håper jeg er først ute til å få kjøpe det. Det er en liten sak, 500kr (+frakt) så om jeg skulle bli svindlet så er jeg ikke så redd for pengene. Men tingen selges for langt unna til at jeg kan reise å kjøpe det. Har aldri kjøpt noe som må sendes før, og er litt usikker på h a som evt. er normal prosedyre rundt betaling, sending, evt. kun delbetale og så resten når pakken kommer ol? Noen som har erfaring? Både som selger og kjøper 😄 Anonymkode: 6a428...ddc
Morpheus Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Du forhåndsbetaler beløpet med frakt. Så sender selger og gir deg sporingsnr. 7
Sokkar Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Kjøpte noe som skulle sendes en gang. Vippset pengene før det ble sendt, betalte frakt når jeg mottok sporingsnummeret. Sikkert naivt, men 😊
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Betaler alltid med vipps før de sender, så er på kjøpers risiko. Anonymkode: 99116...8df 2
Gjest Ishm Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 Kjøperen må betale før varen blir sendt. sjekk om kjøperen er verifisert bruker hos Finn, sjekk tilbake meldingene (vurderinger)
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 9 minutter siden, Ishm skrev: Kjøperen må betale før varen blir sendt. sjekk om kjøperen er verifisert bruker hos Finn, sjekk tilbake meldingene (vurderinger) Selger har 254 vurderigner, og står med 10. Virker som at folk er fornøyd med handel 😄 Selger har det «skjoldet« med check merke på så tror det betyr at h*n er verifisert av finn. Anonymkode: 6a428...ddc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 16 minutter siden, Sokkar skrev: Kjøpte noe som skulle sendes en gang. Vippset pengene før det ble sendt, betalte frakt når jeg mottok sporingsnummeret. Sikkert naivt, men 😊 Slik liker jeg også å gjøre det både når jeg kjøper og selger 👍🏻 Anonymkode: e2db9...0f4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Jeg har vippset og fått tilsendt ved kjøp, og fått betalt før jeg sender. Anonymkode: 3be05...9c1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 Jeg selger en del på Finn og gjør det litt ulikt, ut i fra varens verdi og sendingsmåte. Hvis kjøper ønsker at det skal sendes som brevpost (uten sporing) ber jeg om hele beløpet på forhånd. Hvis kjøper betaler frakt med sporing godtar jeg halvparten med en gang og resten når kjøper har mottatt varen. Anonymkode: 8102c...447
chanel007 Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 Som selger foretrekker jeg å få forhåndsbetalt før jeg sender. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 Jeg har alltid betalt på forhånd. Har tilgode å bli lurt. Har kjøpt alt fra småting til barnebunader til et par tusen. Anonymkode: 10961...f1a 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 Jeg kan gjerne forhåndsbetale, men vil gjerne ha bilde av pakken klar med pakkelapp på før jeg vippser over. Det har fungert fint for meg. Hvis det er noe lite eller billig har jeg valgt å stole på folk og vippse uten å se pakke. Man må følge magefølelsen, og så er det ok å stole på folk. De aller, aller fleste mennesker er ærlige! Anonymkode: 774ae...630
Baktusen Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 Det er temmelig vanlig med forhåndsbetaling via vipps. Så må man stole på hverandre. Har til gode å bli lurt, har både tatt forhåndsbetaling som selger, og betalt som kjøper. Hater hver ganger jeg havner utfor noen som skal kontrollere hvert steg i prosessen. Til noe for noen hundrelapper, er det himla mye styr å skulle ta diverse bildebevis mm. Orker gjerne ikke å handle med slike kjøpere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå