Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg jobber som lærer. Som 50 % gradert sykemeldt i en 80 % deltidsstilling skal jeg jobbe 40 %, ikke sant?
Betyr det at jeg kan ta vikartimer hos samme arbeidsgiver den resterende prosenten jeg ikke er syk, dvs 20 % av en 100 % stilling?

Anonymkode: fb0f6...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg jobber som lærer. Som 50 % gradert sykemeldt i en 80 % deltidsstilling skal jeg jobbe 40 %, ikke sant?
Betyr det at jeg kan ta vikartimer hos samme arbeidsgiver den resterende prosenten jeg ikke er syk, dvs 20 % av en 100 % stilling?

Er du syk så er du vel syk, og om du kan jobbe mere enn 40 så kan du vel kun være 30% sykmeldt f.eks . På vår arbeidsplass har en ikke lov å jobbe ekstra når en er sykmeldt, uansett grad. Det tviler jeg på at du har også, er jo en grunn til at du er 50% sykmeldt. Eller gjør du det for å spekulere i å tjene ekstra? 

Anonymkode: a54a7...34c

• Liker 2
Skrevet

Du må jo melde fra til nav om du har jobbet over timene du er sykemeldt, så du kommer ikke langt med dette om du skal holde deg innenfor loven.

Anonymkode: 0521b...233

• Liker 1
Skrevet

Det sier vel seg selv at du ikke kan. Kan du ikke jobbe mer enn 50% av din opprinnelige stilling kan du ikke jobbe ekstra. Da må du selvsagt senke graden av sykmelding. Altså! Hallo? 

Anonymkode: 87f06...206

• Liker 7
Skrevet

Man kan hvis man vil kunne jobbe mer enn sykemeldingen man har. Men det blir jo da en del av din stilling. Er selv sykemeldt, men klarer jo å være med på møter som er 1 time igjennom teams for eksempel. Da er jo det noe jeg gjøre med en sykemelding og ikke noe jeg kan skrive avspasering på, som jeg kunne hvis jeg var frisk. Dette gjør jeg jo fordi jeg vil holde meg oppdatert og være en del av jobben, selv om det akkurat nå er umulig å være på jobb. 

Anonymkode: 54b6c...b01

Skrevet (endret)

.

Endret av Miss Matisse
Skrevet

Ts her. Jeg har altså fast jobb i 80 % stilling og tatt vikartimer (undervisning) resten for å få 100 % lønn. 

Jeg ønsker jo å beholde muligheten for å motta 100 % lønn selv om jeg sykemeldes gradert.
Hvis jeg er arbeidsufør en prosentandel så er jeg vel fortsatt arbeidsfør den andre prosentandelen? 

Skrevet

Du er kun sykmeldt fra den prosent du har på papiret, som er 80%, du kan ikke jobb ekstra ved siden av sykmeldinga. Da skal dette skrives til Nav, det står jo der hvor du skal fylle inn . Merkelig om arbeidasgiver skulle tillate det også. Da er du jo ikke syk nok som skulle det skulle tilsi 50% sykmelding, så hvorfor går du ikke for en lavere prosent på sykmelding? Det er jo både ufint og frekt mot arbeidsgiver og heller ikke lovlig

Anonymkode: a54a7...34c

Skrevet

Du kan ikke jobbe ekstra når du er sykemeldt. Du kan jobbe mer en sykemeldingen skulle tilsi, men da går dette av din faste stilling. Altså hvis du er sykemeldt og skal jobbe 40% men jobber 50%, så får du fremdeles 80% lønn, forskjellen er bare hvem som betaler lønnen utover arbeidsgiverperioden. Driver du og spekulerer i dette er du vel strengt tatt ikke så syk at du trenger sykemelding i det hele tatt. 

Anonymkode: a4428...afa

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Selvfølgelig kan du ikke det.  Du er også sykelmeldt 50% for de tjue prosentene som er til overs.  Altså kan du bare jobbe 10 prosentpoeng mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...