keso Skrevet 22. august 2020 #61 Skrevet 22. august 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Og nei, jeg tror ikke noen får det minste mer sympati med SION uansett. Jo, dette vet jeg, for jeg er en av disse 'noen'. Uansett hva noen mener, så har de ytringsfrihet. Det er mange jeg er totalt uenig med, men om jeg ikke er med å støtter de når de blir angrepet fysisk, brudd på norsk lov, ja da er jeg en ynkelig sjel. Så jo, SIAN får min sympati her og idiotene får 'ikke bestått' og rødt kort - argumenter for synspunkt, ikke bryt loven. 10
SoWhat? Skrevet 22. august 2020 #62 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, keso skrev: Jo, dette vet jeg, for jeg er en av disse 'noen'. Uansett hva noen mener, så har de ytringsfrihet. Det er mange jeg er totalt uenig med, men om jeg ikke er med å støtter de når de blir angrepet fysisk, brudd på norsk lov, ja da er jeg en ynkelig sjel. Så jo, SIAN får min sympati her og idiotene får 'ikke bestått' og rødt kort - argumenter for synspunkt, ikke bryt loven. Ok. Da er det sikkert du og noen flere.
altius Skrevet 22. august 2020 #63 Skrevet 22. august 2020 Det er kanskje noe mange av våre nye landsmenn ikke skjønner med den norske folkesjela. Nordmenn reagerer veldig sterkt på alt som minner om anarki, vold og lovløse tilstander. Vi liker det stille og fredelig i dette landet. Ser Ola Nordmann scener som de i Bergen så kommer fremmedfrykten frem med en gang. Da tenker man Gaza, Bagdad, Teheran, Tahirplassen, Malmø etc. Tilstander vi er redde for å få i Norge. Så det store flertallet av ikke-voldelige folk med innvandrerbakgrunn i Norge har en viktig rolle. Klarer de ikke stagge sine egne rekker, ta sterkt avstand fra dette, så vil det øke fremmedfrykten og ødelegge alt av antirasistisk arbeid. 8
keso Skrevet 22. august 2020 #64 Skrevet 22. august 2020 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Ok. Da er det sikkert du og noen flere. Vold som svar på ytringsfrihet ... noen?, tror nok du tar totalt feil her. Dette er en av våre mest viktige ting å ta vare på, du skjønner tydeligvis ikke det. Jeg og også flere i tråden her beviser allerede det, så vi har allerede passer "noen" bare her på KG av de som har lest tråden. 10
Gjest RoNo Skrevet 22. august 2020 #65 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Ok. Da er det sikkert du og noen flere. Har du sett video hvor ille det var? Jeg ble litt redd jeg. Redd at ganske mange synes dette er greit. At terskelen for å bruke vold mot andre er lav hos noen. Jeg er lei meg for kanskje jeg blir redd om det kommer en gruppe med mørkhudede (for det vil jeg ikke bli). Og jeg blir redd for om det blir mer vold i skolen og barna mine kanskje ikke får trygg oppvekst osv. Har heldigvis venner så vet at dette ikke er hele sannheten, men når man ser slikt kan man bli redd. Blir man redd vil man beskytte seg selv og det man har kjært. Skjer for mye slikt blir det mer fremmedfrykt i samfunnet og det er utelukket de som oppfører antisosial som har skyld. Man møter ord med ord... Om man må gi det noe motsvar i det heletatt. Ofte er det best å snu ryggen og gi en kald skulder slik de går i glemmeboka.
Fru Solsikke Skrevet 22. august 2020 #66 Skrevet 22. august 2020 9 minutter siden, SoWhat? skrev: Ok. Da er det sikkert du og noen flere. Hvis du er for at man skal kunne si sine meninger uten å måtte frykte for liv og helse, så støtter man sian sin rett til å ytre seg. For dette gjelder også din rett til å ytre deg. Jeg har ingen sympati for de amøbene som tydde til vold. Har du? 13
HalldirV2 Skrevet 22. august 2020 #67 Skrevet 22. august 2020 11 minutter siden, SoWhat? skrev: Ok. Da er det sikkert du og noen flere. Det er bare å ta en titt i kommentarfelt rundt om i aviser. Nå skal heller ikke sympati missforstås med sympati for hva SIAN står for, men med SIAN som offer for gjentatte voldelige aksjoner og mangelen på fordømmelse fra flere hold. 7
SoWhat? Skrevet 22. august 2020 #68 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, Fru Solsikke skrev: Hvis du er for at man skal kunne si sine meninger uten å måtte frykte for liv og helse, så støtter man sian sin rett til å ytre seg. For dette gjelder også din rett til å ytre deg. Jeg har ingen sympati for de amøbene som tydde til vold. Har du? Jeg forakter alt SIAN står for. Men jeg er mot vold. Jeg kan skjønne at folk blir forbanna, for det er bare provokasjoner som kommer fra SIAN. Men jeg skulle ønske at alle bare stille og rolig snudde ryggen til dem. Bokstavelig talt. 5
nantucket Skrevet 22. august 2020 #69 Skrevet 22. august 2020 36 minutter siden, Slowpoke skrev: På vegne av mine muslimske brødre, søstre og hele Norges befolkning vil jeg si unnskyld for det som skjedde idag! Sian leder har rett og vi skal skjerpe oss! Da vil jeg få be om unnskyldning for alt det våset SIAN lirer av seg på sin turne, som rammer en enkelt grupper her i landet ekstra hardt. Vi har alle et ansvar for et trygt og godt ansvar, og det verste vi gjør er å dele oss i "vi og dere". Alle har ansvar! 2
Example Skrevet 22. august 2020 #70 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, Den danske loff skrev: Litt vold er OK når den tjener en god sak, mener Rødt i Trondheim. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EWOEwo/farlig-syn-paa-vold Egentlig ikke noe nytt. Rødt med sine kommunistiske sympatier har et syn på vold som ikke er spesielt bra. Det er klart at de har klart å sminke dette imaget de siste årene, men om noen erklærer seg kommunister, så sier det i seg selv mye. Innenfor ligger det at vold - for en god sak - er akseptabelt. 10
Sjøbanan Skrevet 22. august 2020 #71 Skrevet 22. august 2020 Vitne sier nå til VG at det ikke ble kastet noe som helst før politiet begynte å agitere. Og stein ble aldri kastet.
Example Skrevet 22. august 2020 #72 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, Drizzt skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xP1Q9B/jeg-ropte-ikke-bruk-kjemiske-vaapen-mot-barn-saa-kom-politiet-og-gasset-oss Mange av motdemonstrantene reagerte negativt da de så politiet legge angriperne i bakken, forteller hun. Så tok politiet på seg gassmasker. Hele artikkelen er gjennomsyret av vrøvlet om ''barna''. De er ikke barn når de er 16. De er gamle nok å ta ansvar for egne handlinger. Et annet spørsmål er hva 13-årige personer gjør blant voldelige personer? Hvor er foreldrene? Hadde mine barn dukket opp et sånt sted, så ville de jammen hørt det klart og tydelig når de kom hjem. Min støtte går til politiet. Pøblene må få kjenne på konsekvensene av sin oppførsel. Foreldrene må på banen. Kanskje barnevernet? Hvem i all verden lar sin 13-åring gå på voldelige (mot)demonstrasjoner? Noen her har misforstått at politiet skal beskytte voldelige personer. På tide med grunnleggende holdningsendring hos disse ungdommene. Hvis det ikke tas tak i det, vokser de til voldelige venstreradikale ekstremister. Raddisene prøver å innføre amerikanske tilstander i Norge med hat mot politiet. De må de IKKE få lov til! PS. Jeg ser mange unge mørkhudede menn blant angriperne. Tilfeldig? Her kaster man ungdommen foran seg i kampen. Hvem er det som har dratt med seg disse på demonstrasjon? Hva slags forbilder er de for disse ungdommene? Politiet vet godt at ungdommer på 15 og 16 kan være en like stor trussel som unge voksne på 21. Gi politiet skylda for dette, er bare dumt. Politiet bruker ikke tåregass for morroskyld. "Kjemiske våpen" er jo også en vanvittig overdrivelse. 14
blabla1 Skrevet 22. august 2020 #73 Skrevet 22. august 2020 Jeg er veldig enig i mye av det som står i denne tråden. Motdemonstrantene gikk rett i fella og sian har i dag fått mye oppmerksomhet og sympati. Jeg har et forslag til neste gang sian skal ha en demonstrasjon. Motdemonstranter: still dere opp strategisk et lite stykke unna sian sin demonstrasjon og gi menneskene som skal gå forbi demonstrasjonen ørepropper og informasjon om at ytringsfriheten gjelder, men noen meninger er best å tie i hel og gi minst mulig oppmerksomhet. 3
Lava Anne Skrevet 22. august 2020 #74 Skrevet 22. august 2020 SIAN er søppel. Vold er dumt. Men jeg er drittlei av at det stadig kreves strategi fra venstre så de ikke 'hauser opp høyre'. Onkelen min er rasistisk, viste sitt sanne ansikt på byen til en utlending, og fikk seg en på trynet av kompisen hans. Det synes familien vår var vel fortjent. Begynner å bli så lei av denne 'nice people on both sides'-greia, og at ingen liksom fortjener en på trynet. Det er bare en 'venstresiden fucker det opp for seg selv'-hang up. Som om ikke onkelen min fucka det opp for seg selv liksom. 2
Outlander Skrevet 22. august 2020 #75 Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, Sjøbanan said: Vitne sier nå til VG at det ikke ble kastet noe som helst før politiet begynte å agitere. Og stein ble aldri kastet. Vitner? Ser jo hele shiten live i videoen selvfølgelig. Politiet står fint og rolig frem til "passiv motstander" gikk til angrep. Da han ble lagt i bakken gikk hans brorskap berserk. 13
Sjøbanan Skrevet 22. august 2020 #76 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, Outlander skrev: Vitner? Ser jo hele shiten live i videoen selvfølgelig. Politiet står fint og rolig frem til "passiv motstander" gikk til angrep. Da han ble lagt i bakken gikk hans brorskap berserk. Ja, men ingenting ble kastet. Les saken i VG da. 2
Gjest RoNo Skrevet 22. august 2020 #77 Skrevet 22. august 2020 12 minutter siden, Sjøbanan skrev: Ja, men ingenting ble kastet. Les saken i VG da. Men hvor kom alle de tomme eggekartongene fra? Se videoer, dette kan man ikke snakke seg fra. Det eneste er kanskje en skikkelig unnskyldning og muligens noe samfunnstjeneste. Men det er skikkelig trist... Så totalt unødvendig og idiotisk.
keso Skrevet 22. august 2020 #78 Skrevet 22. august 2020 (endret) 27 minutter siden, Lava Anne skrev: SIAN er søppel. Vold er dumt. Men jeg er drittlei av at det stadig kreves strategi fra venstre så de ikke 'hauser opp høyre'. Onkelen min er rasistisk, viste sitt sanne ansikt på byen til en utlending, og fikk seg en på trynet av kompisen hans. Det synes familien vår var vel fortjent. Begynner å bli så lei av denne 'nice people on both sides'-greia, og at ingen liksom fortjener en på trynet. Det er bare en 'venstresiden fucker det opp for seg selv'-hang up. Som om ikke onkelen min fucka det opp for seg selv liksom. Har du sagt dette til meg person til person irl så har jeg slått deg rett ned! Nei, det er ikke ment bokstavelig, det er bare ment som at jeg(alle) kan reagere på andre utifra de sier og mener. Vold er dumt, men jeg syns virkelig du fortjente det(?). Vold avler vold og en idiot løses ikke med å lage ennå flere idioter. Vi vet enkelte plasser der vold er hverdagen - der man gjør hevn, der grupper avler mer og mer vold - seriøst slik du vil ha det i Norge? Det er også folk som har dødd av ett slag. Først slaget, så gjør underlaget hodet lander på resten. Syns du og fam det hadde vært greit at din onkel hadde dødd også? Det blir som forumet her. Gi ett troll skyts tilbake og det blir en fight - overse istedet og der er trollet uten styrke/makt, man fjerner trollet (sakte men sikkert) istedet for å mate det og det blir virkelig stort og trollete. Endret 22. august 2020 av keso 6
Example Skrevet 22. august 2020 #79 Skrevet 22. august 2020 26 minutter siden, Lava Anne skrev: SIAN er søppel. Vold er dumt. Men jeg er drittlei av at det stadig kreves strategi fra venstre så de ikke 'hauser opp høyre'. Onkelen min er rasistisk, viste sitt sanne ansikt på byen til en utlending, og fikk seg en på trynet av kompisen hans. Det synes familien vår var vel fortjent. Begynner å bli så lei av denne 'nice people on both sides'-greia, og at ingen liksom fortjener en på trynet. Det er bare en 'venstresiden fucker det opp for seg selv'-hang up. Som om ikke onkelen min fucka det opp for seg selv liksom. Så det er sånn at alle som er uenige med en selv, fortjener egentlig en på trynet? Personlig synes jeg Bjørnar Moxnes og hans ekstreme ideologi er søppel. Det betyr ikke at han fortjener seg en på trynet. Jeg respekterer at han har en annen mening enn meg selv, og sånn er det. Det bør være høy takhøyde i et demokrati med ytringsfrihet. Det innebærer at både Rødt, SIAN, FRP og MDG bør få lov til å si sine meninger i det offentlige rom. Så trenger man ikke være enige med hva dem sier. De færreste av oss er tross alt enige med dem (de fleste stemmer et parti i sentrum, noe mellom Ap og Høyre), men i et fritt demokrati så skal man tåle andre røster. Dysser vi de ned og under jorda vil vi få andre problemer. Da blir det fort terror og vold fra ytre venstre, ytre høyre og økoterrorisme. Det tror jeg ikke noen av oss ønsker. Så da får man heller tåle at noen står i Bergen og prater dritt om innvandring og islam. Har man vokst opp i Norge, og støtter et åpent og fritt demokratisk samfunn, så tåler man det. 15
keso Skrevet 22. august 2020 #80 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, Example skrev: De færreste av oss er tross alt enige med dem Spørs når iom FRP tross alt har vært opp og vært Norges nest største parti 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå