likestilling Skrevet 22. august 2020 #41 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Sjøbanan skrev: Det stod i avisa. Ikke så voldsomt "innside", nei. Jeg var ikke der. De brukte også tåregass mot de som bare stod der. Det stod i avisa? På nett da, siden du allerede har lest det? Altså, jeg tviler ikke på det, men det hadde vært fint med en kilde, for jeg synes det høres veldig usannsynlig ut og en veldig lett ansvarsfraskrivelse. Jeg tror rett og slett ikke det stemmer før jeg har hørt det fra politi eller lignende, men det hadde vært interessant å se hva avisen skrev. Det er klart dette er en lett "utvei" for voldsvenstre også... "Nei nei, det var ikke oss, det var SIAN og nynazister som infiltrerte oss". Det er jo en hypotetisk mulighet, men ikke en påstand jeg tror på uten videre.... De som "bare stod der" burde trekke unna når det utviklet seg i voldelig retning, det er ganske åpenbart. De blir en slags levende skjold for ekstremister, og da får de tåle litt tåregass. Det er ingen tvil om hvem som eskalerte dette til vold... 14
Sjøbanan Skrevet 22. august 2020 #42 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, likestilling skrev: Det stod i avisa? På nett da, siden du allerede har lest det? Altså, jeg tviler ikke på det, men det hadde vært fint med en kilde, for jeg synes det høres veldig usannsynlig ut og en veldig lett ansvarsfraskrivelse. Jeg tror rett og slett ikke det stemmer før jeg har hørt det fra politi eller lignende, men det hadde vært interessant å se hva avisen skrev. Det er klart dette er en lett "utvei" for voldsvenstre også... "Nei nei, det var ikke oss, det var SIAN og nynazister som infiltrerte oss". Det er jo en hypotetisk mulighet, men ikke en påstand jeg tror på uten videre.... De som "bare stod der" burde trekke unna når det utviklet seg i voldelig retning, det er ganske åpenbart. De blir en slags levende skjold for ekstremister, og da får de tåle litt tåregass. Det er ingen tvil om hvem som eskalerte dette til vold... Ja, nettAVISEN. Leser BA og BT.
likestilling Skrevet 22. august 2020 #43 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Sjøbanan skrev: Ja, nettAVISEN. Leser BA og BT. Ja, men fint om du kan gi en link? Som sagt, meget rar påstand og det høres ut som en røverhistorie fra noen som vil dytte skylden over på andre.... 2
Drizzt Skrevet 22. august 2020 #44 Skrevet 22. august 2020 Jeg er sikker på at politiet kjenner identiteten til alle disse 200 eller iallefall nesten alle. Det er samme bøller som dukker opp hver eneste gang og tyr til vold for å kneble ytringsfriheten. Vold både mot politi og mot demonstranter de er uenige med. At det ikke gjøres noe for å stoppe volden fra venstreradikale er for meg ubegripelig, men samtidig et tegn på at det er aksept for denne typen vold fordi ... ja, pk meninger kan vi ikke si imot. 13
Example Skrevet 22. august 2020 #45 Skrevet 22. august 2020 Spørsmålet er om ytre venstre denne gangen klarer å ta troverdig avstand til dette som skjer nå. Eller om de i sitt stille sinn heier dette frem, igjen. Satser på at de ansvarlige denne gangen straffes så hardt som mulig. Angrep mot ytringsfriheten bør ikke tas lett på, og det er godt politiet reagerer. 14
norw Skrevet 22. august 2020 #46 Skrevet 22. august 2020 Gedigen tabbe av disse tullingene. Hva mener de at de har å tjene på dette? 2
Grandidosa83 Skrevet 22. august 2020 Forfatter #47 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, Sjøbanan skrev: God dag mann økseskaft. Det må du gjerne mene. Men hva sier han egentlig: "Politet selv må ta ansvar for at det eskalerte på Festplassen". Jaha? De gav ingen tillatelse til motdemonstrasjoner på Festplassen. Tvert imot var de klar over risikoen for vold, og bad derfor demonstrantene holde seg på Tårnplass (3-400 meter unna) Og så hva som ikke ble sagt (eller du valgte å ikke sitere): Total avstand fra slike virkemidler. Bare en uttalse om at mat og steinkasting er en uting? At en aksept for slike virkemidler gjør det lettere for andre med sinnelag/ønske for å begå enda mer voldelige handlinger? Nei, det er det ikke plass til. 7
Grandidosa83 Skrevet 22. august 2020 Forfatter #48 Skrevet 22. august 2020 8 minutter siden, Sjøbanan skrev: Dette er stråmannsargumentasjon. Bare fordi han peker på noe som kan ha egget opp folk, så betyr ikke det at han selv forsvarer volden. Hvem tar han parti med her da mener du? Stråmann er riktig hvis det jeg sier er en uriktig påstand som jeg tillegger han. Men det gjør jeg ikke. Jeg sier skriver akkurat det jeg ser, og det er at 1. en lovlig demonstrasjon holdes. 2. Venstresiden holder motdemonstrasjon som inneholder mat- og steinkasting samt det som verre er. 3. Han, som en representant for venstresiden, uttaler seg om saken og velger å kritisere politiet fremfor de som utførte volden. 11
Gjest HarryDotter Skrevet 22. august 2020 #49 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, HalldirV2 skrev: Jeg synes det er pussig. De spiller jo ballen rett i beina på SIAN! Hvordan evner de å ikke se dette selv? Ikke bare får SIAN massiv oppmerksomhet, ikke bare understreker de deler av budskapet til SIAN, men disse klovnene klarer til og med å vekke en slags sympati for SIAN hos mange i befolkningen. Har ingen sympati med retorikken og de radikale standpunktene til SIAN, men i dette tilfelle har jeg sympati med dem. Jeg vet ikke hvor mange av de motdemonstrantene som har skjønt at de er i Norge og ikke i Irak, men yttringsfrihet er de ikke fan av. Og da er man rett og slett fiende av demokratiet, som igjen er vår grunnverdi. Og vet du hva? Da er ikke jeg noe fan av dem heller. Tål å høre at andre tenker helt annerledes enn en selv, eller flytt fra landet! Enkelt og greit! Ble mektig provosert av å se dette på nyhetene.
Outlander Skrevet 22. august 2020 #50 Skrevet 22. august 2020 Det eneste de idiotene har gjort var å gi støtte til det SIAN står for.
Den danske loff Skrevet 22. august 2020 #51 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, Drizzt skrev: Jeg er sikker på at politiet kjenner identiteten til alle disse 200 eller iallefall nesten alle. Det er samme bøller som dukker opp hver eneste gang og tyr til vold for å kneble ytringsfriheten. Vold både mot politi og mot demonstranter de er uenige med. At det ikke gjøres noe for å stoppe volden fra venstreradikale er for meg ubegripelig, men samtidig et tegn på at det er aksept for denne typen vold fordi ... ja, pk meninger kan vi ikke si imot. Litt vold er OK når den tjener en god sak, mener Rødt i Trondheim. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EWOEwo/farlig-syn-paa-vold 4
Gjest RoNo Skrevet 22. august 2020 #52 Skrevet 22. august 2020 (endret) Satt meg ned nå og så litt av opptakene, men måtte slå av fordi det ble for ubehagelig. Dette er ikke greit. Etter å ha sett dette støtter jeg SIAN mye mer enn de som kan forsvare denne voldelige oppførselen. Sprøtt å føle mer sympati og tilhørighet til SIAN enn både Ap og rødt, men her skulle de vist handlingskraft og tatt til motmæle. Det gikk greit på nordvestlandet da. Er dette framtiden så regner jeg med ytre høyre kommer til å bli stuerent å holde med... og da blir det ris på egen bak. Endret 22. august 2020 av RoNo
Drizzt Skrevet 22. august 2020 #53 Skrevet 22. august 2020 (endret) https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xP1Q9B/jeg-ropte-ikke-bruk-kjemiske-vaapen-mot-barn-saa-kom-politiet-og-gasset-oss Mange av motdemonstrantene reagerte negativt da de så politiet legge angriperne i bakken, forteller hun. Så tok politiet på seg gassmasker. Hele artikkelen er gjennomsyret av vrøvlet om ''barna''. De er ikke barn når de er 16. De er gamle nok å ta ansvar for egne handlinger. Et annet spørsmål er hva 13-årige personer gjør blant voldelige personer? Hvor er foreldrene? Hadde mine barn dukket opp et sånt sted, så ville de jammen hørt det klart og tydelig når de kom hjem. Min støtte går til politiet. Pøblene må få kjenne på konsekvensene av sin oppførsel. Foreldrene må på banen. Kanskje barnevernet? Hvem i all verden lar sin 13-åring gå på voldelige (mot)demonstrasjoner? Noen her har misforstått at politiet skal beskytte voldelige personer. På tide med grunnleggende holdningsendring hos disse ungdommene. Hvis det ikke tas tak i det, vokser de til voldelige venstreradikale ekstremister. Raddisene prøver å innføre amerikanske tilstander i Norge med hat mot politiet. De må de IKKE få lov til! PS. Jeg ser mange unge mørkhudede menn blant angriperne. Tilfeldig? Endret 22. august 2020 av Drizzt 19
altius Skrevet 22. august 2020 #54 Skrevet 22. august 2020 Dette er uten tvil SIANs mest vellykkede markering her i landet. For det eneste bildet folk har på netthinnen etter å ha sett nyhetene i beste sendetid på en lørdag er en hel haug innvandrerungdom som kaster gjenstander på politiet, bryter sperringene og regelrett kjeppjager politiet i bilene som kjører vekk fra stedet. I tillegg til å ha banket SIAN-lederen til blods. Dette er det folk vil huske. Nyttige idioter denne rampen. Tipper SIAN er veldig fornøyd i kveld. De fikk reaksjonen de håpte på. 19
Slowpoke Skrevet 22. august 2020 #55 Skrevet 22. august 2020 På vegne av mine muslimske brødre, søstre og hele Norges befolkning vil jeg si unnskyld for det som skjedde idag! Sian leder har rett og vi skal skjerpe oss! 5
Lurium Skrevet 22. august 2020 #56 Skrevet 22. august 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Voldsvenstre? For oss som har sett videoen, er det ganske klart ungdommer/unge menn som angriper. Og som senere står utenfor politistasjonen. Og nei, jeg tror ikke noen får det minste mer sympati med SION uansett. Lillevolden og Blitz drev jo på med dette på 80-tallet også, så det er ikke en etnisk greie, men fringe-politisk. 2
Buldre Skrevet 22. august 2020 #57 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, altius skrev: Dette er uten tvil SIANs mest vellykkede markering her i landet. For det eneste bildet folk har på netthinnen etter å ha sett nyhetene i beste sendetid på en lørdag er en hel haug innvandrerungdom som kaster gjenstander på politiet, bryter sperringene og regelrett kjeppjager politiet i bilene som kjører vekk fra stedet. I tillegg til å ha banket SIAN-lederen til blods. Dette er det folk vil huske. Nyttige idioter denne rampen. Tipper SIAN er veldig fornøyd i kveld. De fikk reaksjonen de håpte på. Nå er ikle denne reaksjonen særlig overraskende da. Voldskriminalitet blant innvandrerbefolkningen er et kjent fenomen. Sannsynligvis et mindretall som står for den, men det mindretallet er dessverre mye større enn det hadde trengt å være om man hadde ført en bedre innvandrings- og assimileringspolitikk. 4
SoWhat? Skrevet 22. august 2020 #58 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Lurium skrev: Lillevolden og Blitz drev jo på med dette på 80-tallet også, så det er ikke en etnisk greie, men fringe-politisk. Jeg vet ikke noe særlig om Lillevolden og Blitz
Drizzt Skrevet 22. august 2020 #59 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, Slowpoke skrev: På vegne av mine muslimske brødre, søstre og hele Norges befolkning vil jeg si unnskyld for det som skjedde idag! Sian leder har rett og vi skal skjerpe oss! Jeg skulle ønske du kunne snakke på vegne av de voldelige brødrene og søstrene dine. Men de er brikker i et større spill. Det er utrolig at de ikke forstår at med sine handlinger hjelper de SIAN. Likevel bra at du tar avstand fra volden. 3
Gjest RoNo Skrevet 22. august 2020 #60 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, Slowpoke skrev: På vegne av mine muslimske brødre, søstre og hele Norges befolkning vil jeg si unnskyld for det som skjedde idag! Sian leder har rett og vi skal skjerpe oss! Det må være fryktelig for flertallet av ny-norske ( ) og bli assosiert med en gruppe som oppfører seg så ille. Kan jeg håpe at de får tilsnakk i egne rekker? Flertallet ønsker vel ikke slike tilstander i trygge Norge uansett politisk ståsted, religion eller nasjonalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå