jabx Skrevet 29. august 2020 #321 Skrevet 29. august 2020 På 28.8.2020 den 0.21, Drizzt skrev: Vi skal ikke lengre tilbake i tiden enn ca 150 år før vi ser hva som skjedde på Balkan i Europa. Hva skjedde muslimer på Balkan på 90-tallet da? 1
jabx Skrevet 29. august 2020 #322 Skrevet 29. august 2020 På 28.8.2020 den 15.47, Anonymbruker3 skrev: Typisk kommunistisk propaganda. Ja, kvinner kunne jobbe og gå på skole, men det var også et kommunistisk diktatur som tok makten ved et kupp, uten noen frihet utover den kommunismen tillater. Mesteparten av befolkningen var muslimer og mot det. Derfor gjorde de opprør, og erstattet det med en annen form for diktatur. De kommer aldri til å bli et fritt samfunn tilsvarende vårt. Det er da velkjent at USAs krigføring og støtte til terrorgrupper i Afghanistan og andre steder der borte er det som har ødelagt hele greia og skapt terrorismen og all dritten som skjer der borte nå. ISIS hadde aldri eksistert hvis ikke USA hadde gått inn i Irak, for eksempel.
jabx Skrevet 29. august 2020 #323 Skrevet 29. august 2020 7 timer siden, Guile skrev: Ja, jeg forsvarer absolutt ikke vold. Jeg bare påpeker at Fanny Bråten virker som et tvers igjennom usympatisk type kvinnfolk. Når du gjør ting bare på faen, sånn som vi andre sluttet med på barneskolen, da er du ikke helt riktig skrudd sammen. Hun er en tulling av dimensjoner, men fremstår som tafatt og harmløs sammenlignet med de voldelige demonstrantene som til og med begynte å angripe politiet. 3
jabx Skrevet 29. august 2020 #324 Skrevet 29. august 2020 5 timer siden, Guile skrev: Men det er noe med den grunnleggende ideen å gjøre noe bare for å provosere motparten. Også på den måten de gjør det, ved å spytte på og ødelegge. Og utbruddet som kom i Bergen, "skyt dem da!" Så la hun til "med gummikuler" litt senere, men jeg tror helt ærlig hun ikke hadde vært så nøye på hva slags kuler politiet skulle brukt.. Du burde jo ta med konteksten da, som er at hun skrek det i det voldelige demonstranter brøt gjennom sperringer og gikk til angrep. 3
Drizzt Skrevet 30. august 2020 #325 Skrevet 30. august 2020 31 minutter siden, jabx skrev: Hva skjedde muslimer på Balkan på 90-tallet da? Hvis du tenker på krigshandlingene i Jugoslavia, så har det ikke noe særlig å gjøre med Det Osmanske Riket og handlingene som tok sted da. Jugoslavia var et kunstig land, et kroneeksempel på hva som skjer når man tvinger helt forskjellige folkeslag å eksistere sammen i samme land og kalles for ett folk. Kanskje et av det beste eksemplene på multikulti som feilet helt. At serberne ville ha egen stat bestående kun av serbere kan ikke sammenlignes med at kristne i Balkan ble slaktet av muslimer fordi de nektet å konvertere til islam. Kristne fikk egne skatter kun fordi de var kristne. Deres sønner ble revet vekk fra familien i ung alder og sent av gårde for å bli opplært til å bli soldater for Det Osmanske Riket og sent tilbake for å slakte sine egne. Kristne jenter ble voldtatt uten at soldatene fikk straff. Man kan kanskje spekulere i at det som skjedde med Jugoslavia delvis kan forklares med historisk anstrengt forhold mellom kristne og muslimer, men det blir bare delvis - den politiske situasjonen i Jugoslavia var helt spesiell. Bare så at det er sagt, så strakk Det Osmanske Riket seg nesten fram til Vienna. Så landene i Balkan og opp til Ungarn har et annerledes syn på islam og muslimer enn Vesten. Et syn som nå i våre tider lett kalles for rasisme, men som har sitt opphav i en smertefull historie og sår som ikke har grodd helt ennå. Det er ikke vanskelig å forstå. Dette er bakgrunnen for at jeg skrev at skiltet ''takk gud for muslimene'' som den blonde norske dama så stolt viste fram på motdemonstrasjonen, ville fått en lite vennlig mottakelse i de landene. For meg er det uklart hvem og hvorfor må være takknemlig for muslimene, men tydeligvis er hun det og representerer iallefall seg selv. 4
Klossmajor Skrevet 30. august 2020 #326 Skrevet 30. august 2020 5 timer siden, jabx skrev: Hva skjedde muslimer på Balkan på 90-tallet da? Når man beveger seg inn på konfliktene på Balkan som følge av oppløsningen av Jugoslavia, blir det misvisende å se på det som stridigheter med utgangspunkt i religiøs identitet. Mer enn noe annet handlet det om nasjonal identitet. Mot slutten av Titos regime blomstret nasjonalismen på universiteter og spredte seg senere ut i samfunnet ellers. Kroater og slovenere krevde først løsrivelse. Slovenia oppnådde en relativt fredfull løsrivelse fordi det er et homogent landområde stort sett bare bosatt av slovenere. Ikke bare hadde Kroatia enklaver av ikke-kroater bosatt i Kroatia, men det var mange enklaver av kroater i Serbia og Bosnia. Dermed kunne ikke det jugoslaviske regimet like enkelt godta kroatisk løsrivelse. Tilsvarende var tilfellet i Bosnia, Kosovo og Makedonia. Dermed ble det væpnede konflikter mellom nasjonalister både på kryss og tvers. 1
Rullerusk Skrevet 30. august 2020 #327 Skrevet 30. august 2020 (endret) 7 hours ago, bluedot said: Selvsagt, men nå er det vel ikke bare islamistene Sian vil kaste ut av landet. Jeg skal overhode ikke snakke SIANs sak. Men det som er problemet med dagens samfunn er at INGEN tør å snakke om problemet; IsLAMISME. Ingen tør heller å innse i dagens Norge at ett av problemene med islam er at disse menneskene taler med to tunger. De manipulerer samfunnet vårt til å tro at det er snakk om religion. Samtidig oversvømmes vi med skjulte politiske symboler fra den wahibistiske hijaben til menn med skjegg. Jeg har selv måttet flytte fra ett av de fineste områdene i Oslo fordi det rett og slett ikke er trygt å bo der som norsk lenger. Og det provoserer meg at vi ikke skal kunne hverken snakke om det eller gjøre noe med det. De eneste som snakker om det egentlige problemet på en grundig og kunnskapsbasert måte i samfunnet i dag erfrafalne muslimer. Og de lever her i Norge med dødstrusler hengende over seg forsi de ikke stiller seg bak islamiseringen. Det som skjer i norske barnehager. I norske hjem og i moskeene støttes til fulle av venstresiden i Norsk politikk. Det er helt utrolig når man tenker på hva disse partiene egentlig har stått for ang religion tidligere. Men nå støtter de kvinner med hijab. Disse kvinnene kunne like gjerne ha gått rundt med en plakat der det sto «død over deg, din vantro nakne norske fitte» jeg er lei. Dritt lei av islam. Jeg klarer ikke mer. Jeg har lest alt som er mulig å lese.tenkte først at det er viktig å forstå, møte denne kulturen med kunnskap. Har møtt alle mine naboer med er åpent sinn. Men det jeg har opplevd, gjør meg redd for hva disse menneskene får lov til å gjøre med det norske samfunnet på sikt. For islamisme er galskap. Det er langt fra demokrati. Langt fra ytringsfrihet og veldig langt fra menneskerettigheter. Jeg startet med et åpent sinn. Flyttet til en innvandrertett del av Oslo og tenkte «jeg er da ikke rasist». Men jeg erfarte raskt hvem de egentlige rasistene var. Og det var ikke hyggelig. Så ble jeg «flyktning» i mitt eget land. Jeg kaller det det faktisk. På flukt fra vold og galskap der unger går med kniv på barneskolen. På flukt fra en lekeplass der det var dagligdags at unge muslimske gutter vandret rundt med en machete. På flukt fra et norsk politi som har glemt hva som er normalt, og nærmest normaliserer galskapen i måten de snakker og bruker ordene sine på. På flukt fra nordmenn som rosemaler en alvorlig trussel mot vår kultur og vårt demokrati og der parallelle samfunn får utvikle seg, ikke i form av matretter og fargerik fin kultur, men dobbeltkommunikasjon, hat og aggressive tanker om nordmenn som kommer inn med morsmelka. Fra hijabkledde damer som forlater lekeplassen idet du dukker opp fordi pappa er med? Jeg er sliten av at andre nordmenn ikke forstår. jeg har stemt SV hele mitt liv. Men etter år i en slik bydel vet jeg ikke lenger hva jeg skal stemme. Det finnes ikke et parti i Norge i dag som forstår godt nok hva og hvor utbredt islamisme er i samfunnet vårt. Og det skremmer meg. Endret 30. august 2020 av Rullerusk 10
Sjøbanan Skrevet 30. august 2020 #328 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, Rullerusk skrev: Jeg skal overhode ikke snakke SIANs sak. Men det som er problemet med dagens samfunn er at INGEN tør å snakke om problemet; IsLAMISME. Ingen tør heller å innse i dagens Norge at ett av problemene med islam er at disse menneskene taler med to tunger. De manipulerer samfunnet vårt til å tro at det er snakk om religion. Samtidig oversvømmes vi med skjulte politiske symboler fra den wahibistiske hijaben til menn med skjegg. Jeg har selv måttet flytte fra ett av de fineste områdene i Oslo fordi det rett og slett ikke er trygt å bo der som norsk lenger. Og det provoserer meg at vi ikke skal kunne hverken snakke om det eller gjøre noe med det. De eneste som snakker om det egentlige problemet på en grundig og kunnskapsbasert måte i samfunnet i dag erfrafalne muslimer. Og de lever her i Norge med dødstrusler hengende over seg forsi de ikke stiller seg bak islamiseringen. Det som skjer i norske barnehager. I norske hjem og i moskeene støttes til fulle av venstresiden i Norsk politikk. Det er helt utrolig når man tenker på hva disse partiene egentlig har stått for ang religion tidligere. Men nå støtter de kvinner med hijab. Disse kvinnene kunne like gjerne ha gått rundt med en plakat der det sto «død over deg, din vantro nakne norske fitte» jeg er lei. Dritt lei av islam. Jeg klarer ikke mer. Jeg har lest alt som er mulig å lese.tenkte først at det er viktig å forstå, møte denne kulturen med kunnskap. Har møtt alle mine naboer med er åpent sinn. Men det jeg har opplevd, gjør meg redd for hva disse menneskene får lov til å gjøre med det norske samfunnet på sikt. For islamisme er galskap. Det er langt fra demokrati. Langt fra ytringsfrihet og veldig langt fra menneskerettigheter. Jeg startet med et åpent sinn. Flyttet til en innvandrertett del av Oslo og tenkte «jeg er da ikke rasist». Men jeg erfarte raskt hvem de egentlige rasistene var. Og det var ikke hyggelig. Så ble jeg «flyktning» i mitt eget land. Jeg kaller det det faktisk. På flukt fra vold og galskap der unger går med kniv på barneskolen. På flukt fra en lekeplass der det var dagligdags at unge muslimske gutter vandret rundt med en machete. På flukt fra et norsk politi som har glemt hva som er normalt, og nærmest normaliserer galskapen i måten de snakker og bruker ordene sine på. På flukt fra nordmenn som rosemaler en alvorlig trussel mot vår kultur og vårt demokrati og der parallelle samfunn får utvikle seg, ikke i form av matretter og fargerik fin kultur, men dobbeltkommunikasjon, hat og aggressive tanker om nordmenn som kommer inn med morsmelka. Fra hijabkledde damer som forlater lekeplassen idet du dukker opp fordi pappa er med? Jeg er sliten av at andre nordmenn ikke forstår. jeg har stemt SV hele mitt liv. Men etter år i en slik bydel vet jeg ikke lenger hva jeg skal stemme. Det finnes ikke et parti i Norge i dag som forstår godt nok hva og hvor utbredt islamisme er i samfunnet vårt. Og det skremmer meg. Jeg har problemer med å tro på historien din, dessverre. Hvis den er sann, så er det veldig synd, men det er massevis av folk (inklusive meg), som bor i innvadringstette deler av landet/byen og som ikke har noe problem med det. Å si at alle som går med hijab mener at norske kvinner er horer, ja, det er ganske drøyt å si. Polariserende.
Gjest Optimo Skrevet 30. august 2020 #329 Skrevet 30. august 2020 10 timer siden, Drizzt skrev: Nei, det skjer nok ikke. For det er norsk media altfor venstrevridd. De gir aldri SIAN sjansen å møte i debatt. Kanskje fordi de ikke har kontroll over hva som blir sagt? Du sier noe. NRK og de andre kommer fort i trøbbel hvis de slipper til ei dame som står og kaller andre for "morderzombier" i beste sendetid.
AndreasBR Skrevet 30. august 2020 #330 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, Sjøbanan skrev: Jeg har problemer med å tro på historien din, dessverre. Hvis den er sann, så er det veldig synd, men det er massevis av folk (inklusive meg), som bor i innvadringstette deler av landet/byen og som ikke har noe problem med det. Å si at alle som går med hijab mener at norske kvinner er horer, ja, det er ganske drøyt å si. Polariserende. Brenn en koran og se om du er like trygg.. Tegn en karikatur av Mohammed og se om du er trygg. Spre sannheten om at Mohammed var en pedofil mann, se om du er trygg. Be de fleste muslimer ta avstand fra hezbollah og hamas, se om de gjør det offentlig. Gjør du noen av disse første tingene blir du slårr ned om ikke drept. Siste der kommer de nekte å gjøre. 3
_popcorn_ Skrevet 30. august 2020 #331 Skrevet 30. august 2020 Ryddet for spekulasjoner, brukerangrep og nedsettende innlegg, og svar til dette. _popcorn_, mod
Rullerusk Skrevet 30. august 2020 #332 Skrevet 30. august 2020 1 hour ago, Sjøbanan said: Jeg har problemer med å tro på historien din, dessverre. Hvis den er sann, så er det veldig synd, men det er massevis av folk (inklusive meg), som bor i innvadringstette deler av landet/byen og som ikke har noe problem med det. Å si at alle som går med hijab mener at norske kvinner er horer, ja, det er ganske drøyt å si. Polariserende. Hvis jeg ville kommunisere på en dårlig måte hadde jeg kalt deg naiv og kunnskapsløs. Men jeg skal ikke gjøre det. Jeg skjønner at de fleste nordmenn barr skummer overflaten når de tilegnet seg kunnskap om tema. Hva mener muslimske kvinner som går med hijab henviser du til. Det du bør spørre deg om er hva dette plagget symboliserer. Det finnes mange forskjellige typer hijab og tildekning. Sannheten er desverre at det muslimske kvinner kaller hijab og et religiøst plagg, overhode ikke har noe med religion å gjøre. Det er og blir et skjult politisk signal som knyttes direkte til det muslimske brorskap og den konservative praksis av islam med sharia som da settes over all annen rettspraksis. Jeg kjenner flere «ekte» muslimer. De som tror på islam som religion og ikke som politisk virkemiddel. Spør dem hva hijaben representerer. Spør frafalne muslimer hva hijab representerer. jeg tror du skal begynne der. Og nei, jeg tror ikke 8 åringen på Holmlia el Stovner som har fått prakket på seg en wahabistisk hijab har evne til å reflektere over hva den representerer. Selvsagt har de ikke det. Men hvordan ble foreldrene hjernevasket til å bruke dette symbolet? Du må faktisk se ting i en litt større sammenheng. Samtidig kan du spørre deg hva jentene på ungdomsskolen, I klasser der 99% av jentene bruker dette symbolet, sier til muslimske jenter som ikke tar det på. Jeg har selv vært vitne til hvordan en norsk muslimsk kurdisk jente skulle steines av en jentegjeng på 20-30 stk fordi hun ikke gikk med hijab. Hun ble trakassert på skolen, hjemme, og på nett. Trakasseringen gikk i stor hovedsak ut på å kalle henne en norsk hore. Verre enn en jøde. Et svin som kunne voldtas ( og deres brødre var klar til måta seg av den jobben). Og hennes mor var en hore som hadde blitt for vestlig som ikle lærte henne å bli en skikkelig muslimsk ærbar jente. Disse meldingene fra disse jentene. Jeg har lest de alle sammen. Og de gjenspeiler jo ikke holdninger som oppstår i et vakum. Så hvor tror du det kommer fra? Det er iallefall ille noe de lærer i et norskt samfunn. Og tro meg. Det begynner i barnehagen. Holdningene. Mitt barn fikk ikke leke med muslimske barn fordi vi var vantro. Våkn opp. Lytt til exmuslimene og ta deres vite sagn på like stort alvor som de som har brutt med Jehovas vitne osv. Denne politiske bevegelsen gnager seg inn i demokratiet vårt. Bare vent og se. 10
Rosa blomst Skrevet 30. august 2020 #333 Skrevet 30. august 2020 11 timer siden, Ti.09 skrev: Denne saken fra TV 2 (https://www.tv2.no/nyheter/11613351/) har fått meg til å stille følgende spørsmål: Hva gjør en 14-åring på demonstrasjonen mot SIAN? Og hvor er foreldrene hennes? Hva var det hun forventet egentlig? Hun burde ha lest seg opp på det som skjedde i Bergen... Etter min mening handlet politiet riktig, både i Bergen og i Oslo. Enig! Dette har jeg lurt på og. Vurderte å opprette en egen tråd. Seriøst, hva gjør unger på 14 år på tilstelninger som dette? 4
Drizzt Skrevet 30. august 2020 #334 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, Guile skrev: Du sier noe. NRK og de andre kommer fort i trøbbel hvis de slipper til ei dame som står og kaller andre for "morderzombier" i beste sendetid. Eller enda verre - gi eksempler fra historien med land som ikke var muslimske før og hva som skjedde med landene da den muslimske befolkningen gradvis økte og eventuelt tok over styringen, liste eksempler med terrorister som begikk terrorhandlinger i Europa i Allahs navn. Sånt kan vi ikke ha i beste sendetid, ikke sant? 3
Gjest Optimo Skrevet 30. august 2020 #335 Skrevet 30. august 2020 3 timer siden, Drizzt skrev: terrorister som begikk terrorhandlinger i Europa For å gjøre det litt relevant til norske forhold kunne man jo hatt med lederen for Al Noor moskeen i Bærum. Jeg er mye reddere for gærne folk på kokohøyre enn for muslimer. Fakta.
Buldre Skrevet 30. august 2020 #336 Skrevet 30. august 2020 5 minutter siden, Guile skrev: For å gjøre det litt relevant til norske forhold kunne man jo hatt med lederen for Al Noor moskeen i Bærum. Jeg er mye reddere for gærne folk på kokohøyre enn for muslimer. Fakta. Jeg har vanskelig for å se at dette er et argument for at venstreorientertes angrep på lovlige ytringer skal være greit. Det er en årsak til at disse høyreekstremistene du refererer til står alene i sine handlinger: de har lite støtte. 2
Gjest Optimo Skrevet 30. august 2020 #337 Skrevet 30. august 2020 3 minutter siden, Buldre skrev: Jeg har vanskelig for å se at dette er et argument for at venstreorientertes angrep på lovlige ytringer skal være greit. Det er det da heller ikke? Jeg begynner å bli lei av å gjenta meg selv. Vold er ikke greit.
Buldre Skrevet 30. august 2020 #338 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, Guile skrev: Det er det da heller ikke? Jeg begynner å bli lei av å gjenta meg selv. Vold er ikke greit. Nei, det får jeg da virkelig håpe. 2
Sjøbanan Skrevet 30. august 2020 #339 Skrevet 30. august 2020 (endret) ... Endret 30. august 2020 av Sjøbanan
Sjøbanan Skrevet 30. august 2020 #340 Skrevet 30. august 2020 7 timer siden, Rullerusk skrev: Hvis jeg ville kommunisere på en dårlig måte hadde jeg kalt deg naiv og kunnskapsløs. Men jeg skal ikke gjøre det. Jeg skjønner at de fleste nordmenn barr skummer overflaten når de tilegnet seg kunnskap om tema. Hva mener muslimske kvinner som går med hijab henviser du til. Det du bør spørre deg om er hva dette plagget symboliserer. Det finnes mange forskjellige typer hijab og tildekning. Sannheten er desverre at det muslimske kvinner kaller hijab og et religiøst plagg, overhode ikke har noe med religion å gjøre. Det er og blir et skjult politisk signal som knyttes direkte til det muslimske brorskap og den konservative praksis av islam med sharia som da settes over all annen rettspraksis. Jeg kjenner flere «ekte» muslimer. De som tror på islam som religion og ikke som politisk virkemiddel. Spør dem hva hijaben representerer. Spør frafalne muslimer hva hijab representerer. jeg tror du skal begynne der. Og nei, jeg tror ikke 8 åringen på Holmlia el Stovner som har fått prakket på seg en wahabistisk hijab har evne til å reflektere over hva den representerer. Selvsagt har de ikke det. Men hvordan ble foreldrene hjernevasket til å bruke dette symbolet? Du må faktisk se ting i en litt større sammenheng. Samtidig kan du spørre deg hva jentene på ungdomsskolen, I klasser der 99% av jentene bruker dette symbolet, sier til muslimske jenter som ikke tar det på. Jeg har selv vært vitne til hvordan en norsk muslimsk kurdisk jente skulle steines av en jentegjeng på 20-30 stk fordi hun ikke gikk med hijab. Hun ble trakassert på skolen, hjemme, og på nett. Trakasseringen gikk i stor hovedsak ut på å kalle henne en norsk hore. Verre enn en jøde. Et svin som kunne voldtas ( og deres brødre var klar til måta seg av den jobben). Og hennes mor var en hore som hadde blitt for vestlig som ikle lærte henne å bli en skikkelig muslimsk ærbar jente. Disse meldingene fra disse jentene. Jeg har lest de alle sammen. Og de gjenspeiler jo ikke holdninger som oppstår i et vakum. Så hvor tror du det kommer fra? Det er iallefall ille noe de lærer i et norskt samfunn. Og tro meg. Det begynner i barnehagen. Holdningene. Mitt barn fikk ikke leke med muslimske barn fordi vi var vantro. Våkn opp. Lytt til exmuslimene og ta deres vite sagn på like stort alvor som de som har brutt med Jehovas vitne osv. Denne politiske bevegelsen gnager seg inn i demokratiet vårt. Bare vent og se. Oi, her kastes det rundt med drøye, udokumenterte, påstander! Dette blir for anekdotisk til at jeg kan ta det seriøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå