Drizzt Skrevet 29. august 2020 #301 Skrevet 29. august 2020 51 minutter siden, Guile skrev: Tenk at voksne folk holder på sånn. Ja, det er lov og alt det der, men så patetisk oppførsel. Likevel lovlig. Å ty til vold derimot er mer patetisk og også ulovlig. Ikke minst en helt feil og uakseptabel reaksjon. 9
Drizzt Skrevet 29. august 2020 #302 Skrevet 29. august 2020 51 minutter siden, Guile skrev: Tenk at voksne folk holder på sånn. Ja, det er lov og alt det der, men så patetisk oppførsel. Likevel lovlig. Å ty til vold derimot er mer patetisk og også ulovlig. Ikke minst en helt feil og uakseptabel reaksjon. 8
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #303 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, Guile skrev: Ja, jeg sier ikke noe på at hun har rett til å gjøre det. Men jeg sier at det er en patetisk ting å gjøre. Hva vil hun oppnå med det, liksom? Det er bare for å provosere. Vise at vi har ytringsrett angående diverse emner her i Norge. Vise muslimenes sanne ansikt. Fredelige? HAH 4
Gjest Optimo Skrevet 29. august 2020 #304 Skrevet 29. august 2020 Ja, jeg forsvarer absolutt ikke vold. Jeg bare påpeker at Fanny Bråten virker som et tvers igjennom usympatisk type kvinnfolk. Når du gjør ting bare på faen, sånn som vi andre sluttet med på barneskolen, da er du ikke helt riktig skrudd sammen.
Gjest Optimo Skrevet 29. august 2020 #305 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Vise muslimenes sanne ansikt. Fredelige? Jeg kjenner mange muslimer, jeg. Dvs jeg pleier ikke å tenke på dem som muslimer, men som mennesker. Hyggelige folk. Generaliseringer er veldig lett på nett, virkeligheten er ikke helt sånn.
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #306 Skrevet 29. august 2020 3 minutter siden, Guile skrev: Jeg kjenner mange muslimer, jeg. Dvs jeg pleier ikke å tenke på dem som muslimer, men som mennesker. Hyggelige folk. Generaliseringer er veldig lett på nett, virkeligheten er ikke helt sånn. Kondolerer. Har ingen muslimske venner eller bekjente, og tenker fortsette å ha det slikt. Kanskje om jeg reiser til et annet land der religionen hører hjemme. 1
Gjest Optimo Skrevet 29. august 2020 #307 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Kondolerer. Har ingen muslimske venner eller bekjente, og tenker fortsette å ha det slikt. Kanskje om jeg reiser til et annet land der religionen hører hjemme. Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor du foretrekker å ikke ha førstehåndserfaring med noe, men heller vil sitte og gjøre deg opp en mening på nett. Men, det kunne jo hende du innså at du tok feil. Det er jo ikke noe kult. Da er det bedre å leve i troa på egen fortreffelighet.
likestilling Skrevet 29. august 2020 #308 Skrevet 29. august 2020 38 minutter siden, Guile skrev: Ja, jeg forsvarer absolutt ikke vold. Jeg bare påpeker at Fanny Bråten virker som et tvers igjennom usympatisk type kvinnfolk. Når du gjør ting bare på faen, sånn som vi andre sluttet med på barneskolen, da er du ikke helt riktig skrudd sammen. Hva med Arnulf Øverland? Altså, når folk reagerer slik de gjør så støtter jeg faktisk de som "provoserer", for det er åpebart nødvendig.... https://arkiv.klassekampen.no/38459/article/item/null/nodvendig-blasfemi Sitat – Man ser fortsatt hvor sterk kristendommen er, for den greier å opprettholde en middelaldersk institusjon i et samfunn som skal være sekulært. Om kristendommen er middelaldersk, hva er da islam? De får lære seg å bli krenket.... 1
Gjest Optimo Skrevet 29. august 2020 #309 Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, likestilling skrev: Hva med Arnulf Øverland? Altså, når folk reagerer slik de gjør så støtter jeg faktisk de som "provoserer", for det er åpebart nødvendig.... https://arkiv.klassekampen.no/38459/article/item/null/nodvendig-blasfemi Om kristendommen er middelaldersk, hva er da islam? De får lære seg å bli krenket.... Hvis SIAN hadde gitt ut en tekst slik som Øverland så tror jeg de hadde fått større gehør enn ved å spytte på koranen... Det ene er en litt mer sivilisert protest enn det andre.
likestilling Skrevet 29. august 2020 #310 Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, Guile skrev: Hvis SIAN hadde gitt ut en tekst slik som Øverland så tror jeg de hadde fått større gehør enn ved å spytte på koranen... Det ene er en litt mer sivilisert protest enn det andre. Det er jeg ikke uenig i, men det er heller ikke poenget. Om Øverland hadde brent en bibel hadde det vært greit nok det også... Øverland var for øvrig veldig klart på venstresiden, men det er en stund siden de tok noe oppgjør med middelalderideologier. Kristendommen har blitt "snill" på grunn av krenking og kritikk og whatnot, de har lært seg å leve med det. Muslimene må gjennom det samme.... Synd venstresiden ikke tør å skrive slike tekster lenger, da hadde kanskje ikke SIAN vært nødvendig... 2
Drizzt Skrevet 29. august 2020 #311 Skrevet 29. august 2020 45 minutter siden, Guile skrev: Ja, jeg forsvarer absolutt ikke vold. Jeg bare påpeker at Fanny Bråten virker som et tvers igjennom usympatisk type kvinnfolk. Når du gjør ting bare på faen, sånn som vi andre sluttet med på barneskolen, da er du ikke helt riktig skrudd sammen. Likevel gjør hun ikke noe ulovlig. Å være uenig med henne betyr ikke at hun bryter loven. At unge menn med minoritetsbakgrunn tyr til vold fordi de er uenige med henne er ikke hennes skyld. Det er de unge mennene med minoritetsbakgrunn sin skyld. Samme unge muslimske menn som angrep politiet også en stund etter at demonstrasjonen var over. Her sover Norge i timen og det kommer til å koste samfunnet veldig dyrt. En professor fra et land i Midt-Østen sa for veldig lenge siden: ''Man kapper slangens hode mens slangen er liten. Lar du den vokse og bli sterk, har du et problem.'' Det var i forbindelse med intervju om islam og islams påvirkning i samfunnet i landet han bodde i. Han var kritisk til de ekstremistiske kreftene i islam og om jeg husker riktig søkte han asyl i USA etterhvert og fikk det fordi det begynte å bli farlig for ham å si sin mening i sitt eget land. Norge er godt på vei til å innskrenke ytringsfriheten fordi enkelte føler seg krenket av ord. Vil vi ha det slik? Når også muslimer i Norge stiller seg kritiske til andre muslimer sine handlinger, så sier det mye om hvilke farlige fenomener vi har lott få fotfeste i landet. Det er ingen grunn for unge muslimske menn å angripe politiet. Det er ingen grunn for dem å bli voldelige mot noen som utøver sin ytringsfrihet. De har derimot rett å si ifra sin mening og være uenige, de har ikke rett til å ty til vold. 6
Gjest Optimo Skrevet 29. august 2020 #312 Skrevet 29. august 2020 (endret) 4 timer siden, likestilling skrev: Det er jeg ikke uenig i, men det er heller ikke poenget. Om Øverland hadde brent en bibel hadde det vært greit nok det også... Øverland var for øvrig veldig klart på venstresiden, men det er en stund siden de tok noe oppgjør med middelalderideologier. Kristendommen har blitt "snill" på grunn av krenking og kritikk og whatnot, de har lært seg å leve med det. Muslimene må gjennom det samme.... Synd venstresiden ikke tør å skrive slike tekster lenger, da hadde kanskje ikke SIAN vært nødvendig... SIAN skriver for så vidt tekster, men det er en vesensforskjell mellom det Øverland drev med og å kalle andre folk for "morderzombier". Det er ikke lenger kritikk. Det er hat. 4 timer siden, Drizzt skrev: Likevel gjør hun ikke noe ulovlig. Å være uenig med henne betyr ikke at hun bryter loven. At unge menn med minoritetsbakgrunn tyr til vold fordi de er uenige med henne er ikke hennes skyld. Det er de unge mennene med minoritetsbakgrunn sin skyld. Samme unge muslimske menn som angrep politiet også en stund etter at demonstrasjonen var over. Her sover Norge i timen og det kommer til å koste samfunnet veldig dyrt. En professor fra et land i Midt-Østen sa for veldig lenge siden: ''Man kapper slangens hode mens slangen er liten. Lar du den vokse og bli sterk, har du et problem.'' Det var i forbindelse med intervju om islam og islams påvirkning i samfunnet i landet han bodde i. Han var kritisk til de ekstremistiske kreftene i islam og om jeg husker riktig søkte han asyl i USA etterhvert og fikk det fordi det begynte å bli farlig for ham å si sin mening i sitt eget land. Norge er godt på vei til å innskrenke ytringsfriheten fordi enkelte føler seg krenket av ord. Vil vi ha det slik? Når også muslimer i Norge stiller seg kritiske til andre muslimer sine handlinger, så sier det mye om hvilke farlige fenomener vi har lott få fotfeste i landet. Det er ingen grunn for unge muslimske menn å angripe politiet. Det er ingen grunn for dem å bli voldelige mot noen som utøver sin ytringsfrihet. De har derimot rett å si ifra sin mening og være uenige, de har ikke rett til å ty til vold. Det er ingen (vel, hvertfall ikke jeg) som sier vold er greit? Og jeg har sagt noen ganger nå at jeg vet det Bråten gjør er lovlig. Men det er noe med den grunnleggende ideen å gjøre noe bare for å provosere motparten. Også på den måten de gjør det, ved å spytte på og ødelegge. Og utbruddet som kom i Bergen, "skyt dem da!" Så la hun til "med gummikuler" litt senere, men jeg tror helt ærlig hun ikke hadde vært så nøye på hva slags kuler politiet skulle brukt.. Det er hat. De har blitt dømt for det før, og de blir det nok igjen. Det fører ikke noe godt med seg å gå rundt å hate sånn. Endret 29. august 2020 av Guile
Drizzt Skrevet 29. august 2020 #313 Skrevet 29. august 2020 (endret) 29 minutter siden, Guile skrev: SIAN skriver for så vidt tekster, men det er en vesensforskjell mellom det Øverland drev med og å kalle andre folk for "morderzombier". Det er ikke lenger kritikk. Det er hat. Det er ingen (vel, hvertfall ikke jeg) som sier vold er greit? Og jeg har sagt noen ganger nå at jeg vet det Bråten sier er lovlig. Men det er noe med den grunnleggende ideen å gjøre noe bare for å provosere motparten. Også på den måten de gjør det, ved å spytte på og ødelegge. Og utbruddet som kom i Bergen, "skyt dem da!" Så la hun til "med gummikuler" litt senere, men jeg tror helt ærlig hun ikke hadde vært så nøye på hva slags kuler politiet skulle brukt.. Det er hat. De har blitt dømt for det før, og de blir det nok igjen. Det fører ikke noe godt med seg å gå rundt å hate sånn. Jo, faktisk er det mange på ytre venstre som mener vold er greit. Spesielt vold mot personer de er uenige med. Her kan du se, det er mange flere: https://www.tb.no/meninger/er-det-greit-a-bruke-vold-for-a-fremme-sine-saker-ole-marcus-maroe/o/5-76-1329949 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EWOEwo/farlig-syn-paa-vold Når det er sagt, er det ikke ulovlig å provosere. Å bli provosert er en subjektiv følelse. Jeg blir provosert når jeg ser unge muslimske menn som prøver å rive barrikadene og angriper politiet https://www.vgtv.no/204282?jwsource=cl Betyr det at jeg har rett å gå løs på dem? Nei. Men jeg har rett til å være uenig og si min mening. Samme rett har alle. Folk må forstå at det er forskjell mellom ord og handlinger. Å ikke ønske islam i Norge er ikke ulovlig. Å være uenig med de som ikke ønsker islam i Norge er ikke ulovlig. Å ty til vold er å krysse en grense over på den ulovlige siden. Det disse unge muslimske menn og deres støttespillere på ytre venstre ikke forstår er at de gir SIAN nettopp det de vil. De gjør nettopp det SIAN ønsker at de skal gjøre. De gir dem oppmerksomhet. De gjør dem til ofre. De beviser nettopp det SIAN sier: ''Se, muslimene er farlige, voldelige, de hører ikke hjemme her''. Det virker mot sin hensikt, men ytre venstre og de unge muslimske menn ser ikke det. Det beste er å ignorere helt demonstrasjonene og heller ta ''kampen'' på nettet i diskusjoner og på en lovlig og sivilisert måte. Endret 29. august 2020 av Drizzt 9
Gjest Optimo Skrevet 29. august 2020 #314 Skrevet 29. august 2020 Enig i at det beste ville vært å ignorere hele demonstrasjonene. Faktisk, jeg skulle gjerne sett at SIAN og den typen folk kunne bli møtt til debatter i media. Det presser seg frem, det er en debatt vi må ta. Og helst ikke på gata.
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #315 Skrevet 29. august 2020 Speech can never be violence, change my mind ... (Ps, det går ikke å endre meningen, for påstanden er objektiv.) 1
Example Skrevet 29. august 2020 #316 Skrevet 29. august 2020 På 27.8.2020 den 23.06, Sjøbanan skrev: Voldsvenstre eller ei. Fin sak i BT nå om de unge voksne som tydde til vold. De ble oppfordret av moskeen til å la være å dra, men de var nysgjerrige. Lokalmiljøet rundt de unge voksne og ungdommene har pratet med dem, og de angrer på hele opplegget. Ifølge de andre voksne sitert i avisen, trengtr de heller ikke overbevise dem om at det de gjorde var galt. De lot følelsene ta overhånd. De skulle nå ønske de ikke dro. Dette var unge voksne og ungdommer som kom hit som mindreårige flyktninger. De er frustrerte over å bli kalt terrorister i tide og utide. Det er sammendraget av saken. Man kommer lengre med dialog, og det tar tid å bli voksen, la oss bare anerkjenne det. La oss håpe det går bedre når SIAN kommer til Oslo! Vil du unnskylde ungdommer som støtter nazsismen på samme måte? "Stakkars, de visste ikke bedre. De er frustrerte, og det tar tid å bli voksen." 8
Drizzt Skrevet 29. august 2020 #317 Skrevet 29. august 2020 3 timer siden, Guile skrev: Enig i at det beste ville vært å ignorere hele demonstrasjonene. Faktisk, jeg skulle gjerne sett at SIAN og den typen folk kunne bli møtt til debatter i media. Det presser seg frem, det er en debatt vi må ta. Og helst ikke på gata. Nei, det skjer nok ikke. For det er norsk media altfor venstrevridd. De gir aldri SIAN sjansen å møte i debatt. Kanskje fordi de ikke har kontroll over hva som blir sagt? 4
Rullerusk Skrevet 29. august 2020 #318 Skrevet 29. august 2020 On 8/25/2020 at 8:04 PM, bluedot said: Virker som at det er mange potensielle Sian-medlemmer her. Islamister burde selv troende muslimer kjempe imot. Iallefall om de ønsker å leve o et fritt land uten sharialover. 7
Ti.09 Skrevet 29. august 2020 #319 Skrevet 29. august 2020 (endret) Denne saken fra TV 2 (https://www.tv2.no/nyheter/11613351/) har fått meg til å stille følgende spørsmål: Hva gjør en 14-åring på demonstrasjonen mot SIAN? Og hvor er foreldrene hennes? Hva var det hun forventet egentlig? Hun burde ha lest seg opp på det som skjedde i Bergen... Etter min mening handlet politiet riktig, både i Bergen og i Oslo. Endret 30. august 2020 av Ti.09 8
bluedot Skrevet 29. august 2020 #320 Skrevet 29. august 2020 42 minutter siden, Rullerusk skrev: Islamister burde selv troende muslimer kjempe imot. Iallefall om de ønsker å leve o et fritt land uten sharialover. Selvsagt, men nå er det vel ikke bare islamistene Sian vil kaste ut av landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå