Gå til innhold

Voldsvenstre slår til igjen. Ytringsfriheten under angrep.

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 22.8.2020 den 18.36, Grandidosa83 skrev:

Det var nok en fin blanding der, men de pågrepne er rundt 20 år. Altså som jeg skriver; over 18 og derfor voksne.

Og derfor myndige. Ikke voksne. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Som tilhører venstresiden.. De var sosialister. 

Nei. Nazistene nasjonaliserte ikke privat næringsliv. Tvert imot ble nazistene finansiert av enkelte storkapitalister.

• Liker 1
Skrevet
På 22.8.2020 den 18.57, Sjøbanan skrev:

Dette var en ulovlig motdemonstrasjon. Men det er betenkelig at Bergen i det hele tatt lar SIAN komme med sine rasistiske utsagn, midt i byen, på en lørdag. Det sies også at enkelte nynazistiske SIAN-støttespillere infiltrerte motdemonstrantene og egget opp stemningen. Ingen er glad for det som skjedde, ikke det muslimske miljøet eller venstresiden i byen. Betenkelig av politiet å bruke tåregass mot fredelige demonstranter, også de som forsøkte å roe ned motdemonstrantene. 

Ikke så rart egentlig... 

Sitat

§ 101.

Enhver har rett til å danne, slutte seg til og melde seg ut av foreninger, herunder fagforeninger og politiske partier.

Alle kan møtes i fredelige forsamlinger og demonstrasjoner.

Skrevet
9 minutter siden, Buldre skrev:

Det er store deler av de venstreorienterte som synes volden er helt på sin plass. 

Store deler også faktisk. Dette får du nesten dokumentere. 

Skrevet (endret)
35 minutter siden, Sjøbanan said:

Den må du lengre på landet med. Takk for meg. 

Ha en fin dag videre :) 

Endret av Tiuren
  • Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AndreasBR said:

Og derfor myndige. Ikke voksne. 

Voksen og myndig er to sider av samme sak, bortsett fra når media vil skape sympati for noen. Da er de "gutter" til de er i 30-årsalderen.

• Liker 8
Skrevet
44 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Nei. Nazistene nasjonaliserte ikke privat næringsliv. Tvert imot ble nazistene finansiert av enkelte storkapitalister.

Tror du blander nazisme og kommunisme, ja.

• Liker 1
Skrevet
På 23.8.2020 den 9.46, Sjøbanan skrev:

For det andre det faktum at SIAN, på åpen gate, nærmest ber om etnisk rensing.

For noe bullshit, Hvor har de bedt om dette? 
Utsendelse av alle muslimer f.eks har ingenting med etnisk rensing å gjøre. 

Men om du mener at å mene at Europa tilhører oss europeere, ja da er jeg også for etnisk rensing. (Gjelder ikke folk som reiser på ferie til Europa) 

Men nordmenn hører hjemme i Norge, det gjør ikke folk flest med islamsk ideologi, de er for det meste ikke-vestlige. <
Men, nå har det ingenting med etnisk rensing å gjøre. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Sjøbanan skrev:

Nazismen var et ekstremt sentrum. Men totalt irrelevante for denne diskusjonen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Sjøbanan skrev:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Etnisk_rensing

Her viser folk sitt sanne ansikt, ja. Fy skam! Nei, vet dere, dette nedlater jeg meg ikke inn på.

Iht til definisjonen der er jeg helt klart ikke for etnisk rensing. 

Sitat

«den planlagte og overlagte fjerningen av personer fra en bestemt etnisk gruppe fra et bestemt territorium, ved maktbruk eller trusler, for å gjøre området etnisk homogent»

Så deportasjon av alle muslimer har altså INGENTING med denne definisjonen å gjøre! Muslim er ikke en etnisitet! 

Da måtte vi deportert alle svensker, tysker, dansker, franskmenn og alle andre etnisiteter som også er i Norge.. .

Endret av AndreasBR
  • Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, Anonymbruker3 skrev:

Voksen og myndig er to sider av samme sak, bortsett fra når media vil skape sympati for noen. Da er de "gutter" til de er i 30-årsalderen.

Jeg er en gutt.  Jeg er jo ikke jente..
Hvem bestemmer hvem som er voksen? Jeg er myndig i det minste. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Sjøbanan skrev:

Næmmen. Jeg vet da godt hva "what aboutism" er, men dette er ikke det. Hvis noen skriver her "voldsvenstre slår til igjen", og påstår her, at det er typisk for venstresiden å utøve vold, så bør man minne om at den verste terroristen vi har hatt her til lands er fra ytre høyre. Det er ikke "what aboutism". Det er i høyeste grad relevant for diskusjonen (premisset er at det er venstresiden som utøver vold og at ytringsfriheten lider under det, og det er dette premisset her jeg bestrider).

1 time siden, bluedot skrev:

Hm. Jo av det jeg har fått med meg så tar mesteparten av venstresiden absolutt avstand fra volden jo. Å bruke begreper som «voldsvenstre» er jo like dumt som å begynne si  «voldshøyre».  Det skaper nok en gang bare polariseringer.  

Nå er det ikke jeg som brukte betegnelsen, og jeg stemmer selv til venstre i norsk politikk, men begrepet "voldsvenstre" referer ikke til venstresiden generelt. Det tror jeg de fleste er klar over, eller i hvert fall bør være klar over. Begrepet blir brukt om ytterliggående venstregrupper, aka antifa og lignende. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, Sjøbanan skrev:

Nei. Jeg gjør ikke det.

@draug 75 skrev: "SIAN gjør det samme som nynazistene (som ikke tilhører venstresida) er blitt eksperter på: Det arbeider seg bevisst inn i posisjoner der de kan spille offerkortet."

Til dette skrev @AndreasBR: "Som tilhører venstresiden.. De var sosialister."

Til dette skrev jeg: "Nei. Nazistene nasjonaliserte ikke privat næringsliv. Tvert imot ble nazistene finansiert av enkelte storkapitalister."

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, HalldirV2 skrev:

Nå er det ikke jeg som brukte betegnelsen, og jeg stemmer selv til venstre i norsk politikk, men begrepet "voldsvenstre" referer ikke til venstresiden generelt. Det tror jeg de fleste er klar over, eller i hvert fall bør være klar over. Begrepet blir brukt om ytterliggående venstregrupper, aka antifa og lignende. 

Ok. Takk for oppklaring. 

• Liker 1
Skrevet

7

Det er kanskje ikke så rart man blir skeptisk nyheter.. en 14 årig bergensjente blir intervjuet og sier politiet skulle sagt fra før de brukte tåregass. Hun var tilstede på demonstrasjonen. Altså, hvorfor intervjuer de henne og ikke en av de sinte innvandrerne som forsøkte å angripe politiet? Jeg har tiltro til at politiet vurderte det korrekt, det var nødvendig med tåregass. Nei nrk/tv2, neste gang, intervju de som er representative for demonstrantene, ikke en 'fredens Greta Thunberg'

• Liker 7
Skrevet

Å ty til vold under en fredelig demonstrasjon, er bare latterlig, patetisk og viser at man totalt mangler et snev av et rasjonelt tankemønster. Man behøver ikke å være enig i en demontrasjon, men man behøver heller ikke ty til vold. Hva kommer egentlig ut av vold? Ingenting! Å ty til vold, er bare feigt. Hva med å tørre å faktisk argumentere for den saken man brenner for, det viser mot. Alle kan kaste en stein, et egg eller lignende. Svært få tør å faktisk argumentere for en sak mot noen de ikke er enige med. Det at venstresiden har begynt med antifa-tendenser i Norge, viser bare hvor lavt de synker når det ikke tas avstand fra vold mot demonstranter som demonstrerer fredelig. Det å alltid trekke inn ungdommer og lignende for å vekke sympati, begynner å bli oppbrukt. Klart politiet reagerer på en voldsmobb, hva annet hadde de egentlig ventet?

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Humas skrev:

7

Det er kanskje ikke så rart man blir skeptisk nyheter.. en 14 årig bergensjente blir intervjuet og sier politiet skulle sagt fra før de brukte tåregass. Hun var tilstede på demonstrasjonen. Altså, hvorfor intervjuer de henne og ikke en av de sinte innvandrerne som forsøkte å angripe politiet? Jeg har tiltro til at politiet vurderte det korrekt, det var nødvendig med tåregass. Nei nrk/tv2, neste gang, intervju de som er representative for demonstrantene, ikke en 'fredens Greta Thunberg'

Jeg tror det er mange som reagerte på det innslaget. Hensikten er vel å få fram kontrasten med det uskyldige barnet som bare ville demonstrere, og de "slemme politifolkene som gasset demonstrantene".

Det er jo ikke lenger journalisme, det er aktivisme. 

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, Sjøbanan skrev:

Altså. Det du opplever som hvit i Norge kan ikke sammenlignes med det melaninrike opplever. Det er det jeg sier. Du kan jo gjerne si at det er det samme altså... men det er det ikke. Uansett. Vi får vel bare være enige om å være uenige her. Bra vi klarte det uten å slå til hverandre da! (Haha!)

Rasisme er rasisme og gjelder ikke kun 1 hudfarge. Rasisme bekjempes ikke med mer rasisme andre veien. Rasisme mot svarte rettferdiggjør ikke rasisme mot hvite. 

Du får være uenig, jeg bryr meg ikke.

• Liker 4
Skrevet
På 23.8.2020 den 9.46, Sjøbanan skrev:

Jeg synes denne beretningen er ganske forklarende: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158299349480255&id=531510254

Det var en rekke uheldige hendelser som skjedde. For det første var den organisertr motdemonstrasjonen øangt unna Festplassen. Noe som medførte at de som møtte opp på Festplassen ikke kunne stille så forberedt som ellers.

For det andre det faktum at SIAN, på åpen gate, nærmest ber om etnisk rensing. Det er mobbing på åpen gate av en ellers svak gruppe i samfunnet.

Aksjon Veslemøy stilte seg opp sammen med motaksjonistene, som støttespillere for SIAN, noe som bidro til at stemningen ble amprere. Polititet så ikke ut til å være godt nok forberedt. 

For en tulling. Klager over at politiet blir tvunget til å bruke tåregass for å holde voldelige demonstranter på avstand. Jesus...

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...