AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Noen som har bestilt vinduer av dem? Er dere fornøyd? ☺️ Anonymkode: 99853...4ea
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Ville jeg aldri ha gjort!! Norge har tøffe værforhold spesielt klima og spesielle byggemåter. Det er ikke noe galt med import i seg selc men produsenten MÅ ha godkjenning fra Norsk Dør og Vindus Kontroll (NDVK). Kjøp fra en seriøs leverandør - Det er uten tvil billigere i lengden! Anonymkode: 84d66...d6e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville jeg aldri ha gjort!! Norge har tøffe værforhold spesielt klima og spesielle byggemåter. Det er ikke noe galt med import i seg selc men produsenten MÅ ha godkjenning fra Norsk Dør og Vindus Kontroll (NDVK). Kjøp fra en seriøs leverandør - Det er uten tvil billigere i lengden! Anonymkode: 84d66...d6e Vinduene er godkjent i NDVK Anonymkode: 99853...4ea
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Snekkere sier at PVC ikke er holdbart. Derfor gå for tre. Anonymkode: 4db1d...ef8
Whistler Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 I et trehus er vinduer med omramming av tre å anbefale slik at de følger husets krymping og økning som følger av temperatur- og fuktforskjeller gjennom årstidene. Det blir fort mye "smell og knak" når karmer og vindusomramming ikke er av samme materiale.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 3 minutter siden, Whistler skrev: I et trehus er vinduer med omramming av tre å anbefale slik at de følger husets krymping og økning som følger av temperatur- og fuktforskjeller gjennom årstidene. Det blir fort mye "smell og knak" når karmer og vindusomramming ikke er av samme materiale. Smell og knaking er det uansett i et hus av tre. Høyere smell jo kaldere det blir. Og nei, vinduene er ikke i PVC. Det er andre momenter som tilsier at PVC ikke er å anbefale. Anonymkode: 4db1d...ef8
Whistler Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smell og knaking er det uansett i et hus av tre. Høyere smell jo kaldere det blir. Og nei, vinduene er ikke i PVC. Det er andre momenter som tilsier at PVC ikke er å anbefale. Anonymkode: 4db1d...ef8 PVC omrammede vinduer brukes med stort hell i murhus. Det jeg sier er at det ikke er en god ide å sette "døde" og "levende" materialer sammen.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 3 timer siden, Whistler skrev: PVC omrammede vinduer brukes med stort hell i murhus. Det jeg sier er at det ikke er en god ide å sette "døde" og "levende" materialer sammen. Så mye murhus vi har i Norge så vil det fungere utmerket! Tviler ikke på det. Er vel noe sånt som 97% som er bygget i treverk, og resten i mur tipper jeg. Anonymkode: 4db1d...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå