Gå til innhold

Svigermor mener vi er uansvarlige som bruker billigprodukter på barnet vårt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har svigermor på besøk denne helgen. Hun er her mest for å besøke baby og andre barnebarn. Siden mannen hentet henne på togstasjonen i går har hun klaget på hvor dårlig vi behandler barnet vårt. Det har vært «stakkars lillevenn må bruke billigbleier» og kommentarer som «hadde dere enda tenkt før dere fikk unge hadde dere sluppet å bruke billig servietter på unge». Hun blir veldig personlig og sammenligner oss og vår baby med barnet til mannens bror. Forteller oss stadig vekk at «de kjøpte Stokke vogn til sin datter» de bruker kun de dyreste bleiene og serviettene osv. Dette gjør meg veldig sliten, hun blir oppgitt over at vi ikke har bil (vi bor midt i Oslo). Hun blir irritert fordi leiligheten ikke er barnesikret (barnet er få måneder gammel). 

Hun hjelper ikke til med noe, men klager i stedenfor, alt er feil her. Og det er synd på ungen vår som vokser opp i dette hjemmet her. 

Hvordan skal jeg svare henne? Jeg blir gal og hun skal være her ut neste uke 😠

Anonymkode: 9a870...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be hu dra til helvette og aldi komme igjen.

Neida, joda.

Hadde bare svart "Så fint sagt av deg, noe mer du har på hjertet"? "gud så koselig å ha deg her og ALL den hjelpen vi får, og alle de velmente frekke rådene vi får som vi ikke har bedt om"

Og mannen din burde sette hu ordentlig på plass. Hans mor, hannes ansvar. Hun kan ikke komme inn i huset deres og fornerme sønnen og svigerdatter og behandle de respektløst. "mamma, enten tar du en helomvending og slutter å komme med stikk og fæle kommentarer, ellers er det siste gang du får komme hit igjen".

Også aldri be henne på overnatting igjen, hun er ikkebra for barnet ditt med den holdningen heller. Toxic familiemedlemer er ikke familie. Mannen din bø fortelle henne hvor skapet står

Anonymkode: ce83c...ccf

• Liker 26
Skrevet

" kjære deg, jeg forstår at du er veldig opptatt av pris og merker, vi har registrert at du er misfornøyd. Om du ønsker å ha et videre forhold til oss ber vi om at du holder dine meninger for deg selv så lenge vi ikke har spurt om kommentarer på våre valg"

Anonymkode: 42c0e...251

• Liker 22
Skrevet

Med bleiene kan du jo bare si at de dyre lekker😄

Anonymkode: 1cb96...775

• Liker 5
Skrevet

Dette får mannen din ta seg av hvis det er noe som skal gjøres og dere føler dere må ta det opp med henne. Du får bare smile og  si javel og "syns du det", vi er veldig fornøyde og baby har det jo bra. Overhør alt slik. Mannen din kan eventuelt fortelle henne i klartekst hvor frekk og sårende hun er, men det kan ikke du.  

Anonymkode: 1db63...bd1

• Liker 3
Gjest Vegansucks
Skrevet

Høhøhø, har aldri brydd meg om hva svigermor sa😂

Skrevet

Du må ikke finne deg i det der. Hun er direkte stygg. Bare smell fra og si at nok er nok. Blir hun fornærmet og drar, så er det like bra. Beundrer tålmodigheten mange har jeg altså  

• Liker 5
Skrevet

Høres slitsomt ut.

Ville nok ha sagt noe alà: «det virker som (navn på barnet) har det helt fint. Vi er litt opptatt av at h*n ikke skal bli opptatt av merkevarer så tidlig. Det er litt skremmende hvor materialistiske mange barn i barnehagealder er, synes jeg. Kan ikke huske at det var slik da jeg var barn...»

• Liker 10
Gjest Blondie65
Skrevet

Din mann får fortelle sin mor at han ikke gidder å bli sammenlignet med sin bror mer. Så enten slutter hun med det eller så får hun dra hjem. Det går an å pakke dette inn i en penere forpakning første gang det nevnes, men dersom damen ikke tar hintet er det ingen grunn til å ikke være direkte.

Skrevet

Kjøper dere juggelbleier? Sånne fra Lillego?

Anonymkode: d0b28...df1

• Liker 1
Skrevet

Hadde bedt mannen gro seg noen baller, samt sette sin mor på plass. Hadde han ikke gjort det, hadde jeg skjelt ut svigermor og revurdert hele forholdet til mannen. I et forhold skal man støtte hverandre, og hadde aldri tolerert at noen hadde slengt dritt om min mann.

• Liker 5
Skrevet

Bare gi beskjed. Hun er skikkelig uhøflig og frekk. Mannen din bør også si i fra. »Mamma, sånn får du ikke snakke til oss.»

Anonymkode: 182ec...6e8

• Liker 3
Skrevet

Har alltid likt rema 1000 bleier best. Minst lukt, minst utslett, også ingen mas om "jeg vil bare ha bleia med det mønsteret og ikke det andre" siden de alle er like. 

Anonymkode: f9ae3...d0b

• Liker 6
Skrevet

Spør rett og slett "Hvorfor det?" og hvis hun påstår at de dyre bleiene er bedre kan du jo spørre "Åja, har du testet begge?". Du kan referere henne til denne testen som viser at Coop sine billigbleier får terningskast 6: https://www.klikk.no/foreldre/tester/stor-test-av-bleier-billigmerke-overrasker-6737266

Også kan du si at det er fint hun ikke snakker så mye om ting hun virkelig ikke har greie på, som kvalitet på våtservietter, og det å vokse opp i Oslo. 

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper dere juggelbleier? Sånne fra Lillego?

Anonymkode: d0b28...df1

Hva er juggelbleier? Er det ikke samma hvordan de ser ut så lenge de holder på tiss og bæsj?

• Liker 8
Skrevet

Enig med din svigermor jeg

Anonymkode: fab40...d74

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I alle punkter?

Skrevet (endret)

Be svigermor om å holde kjeften sin neste gang. Dette har hun ikke noe med. 

Endret av Mezinchaleft
  • Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med bleiene kan du jo bare si at de dyre lekker😄

Anonymkode: 1cb96...775

Å det stemmer! Her er det kun rema sine som ikke gjør alt vått! Libero feks er håpløst 😅

Anonymkode: 213a8...2da

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snobbete holdninger er ikke bra å videreføre til barna dine, så du vet det. 

Anonymkode: ea308...1f9

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...