AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Jeg er ikke noe flink i engelsk og sliter litt.. Er det noen snille sjeler der ute som har lyst til å hjelpe meg? Hva er forskjellen på «our» og «ours»... Jeg blander det hele tiden :/ Blir det riktige: Adding to our bucket list» eller skal det stå ours istedenfor ? 🤔 Anonymkode: 5b6bd...a68
stan Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 The bucket list is ours. Adding to our bucket list. Our er foran substantiv. Ours er etter verb, oftest i slutten av setningen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 This is our house. The house is ours. Our og ours har ulik funksjon i setninger. Anonymkode: f83f6...e4c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 Med «our» må det alltid etterfølges av et substantiv. Som «That’s our tree», mens ours kommer på slutten av en setning. «Who’s tree is that?» «It’s ours.» Anonymkode: e15cb...aac 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, Halvgæren skrev: Adding to our bucket list» er korrekt 1 minutt siden, stan skrev: The bucket list is ours. Adding to our bucket list. Our er foran substantiv. Ours er etter verb, oftest i slutten av setningen. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: This is our house. The house is ours. Our og ours har ulik funksjon i setninger. Anonymkode: f83f6...e4c 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med «our» må det alltid etterfølges av et substantiv. Som «That’s our tree», mens ours kommer på slutten av en setning. «Who’s tree is that?» «It’s ours.» Anonymkode: e15cb...aac Tusen takk!!! ❤️ Anonymkode: 5b6bd...a68 1
Viktualia Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 Samme som forskjellen mellom my og mine.
Chiyo Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 (endret) Ours er egentlig our + substantiv. Eksempel: That is our car. Vs. That is ours. Det er samme forskjell som "my" og "mine". That is my car. vs. That is mine. Endret 22. august 2020 av Chiyo
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 Det er vårt hus = It is our house. Huset er vårt = The house is ours. Kommer eierformen midt i setningen, brukes "our" (Det er vår katt = It is our cat). Kommer eierformen på slutten, brukes ours (Katten er vår = The cat is ours) Anonymkode: bcfdd...5f8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: «Who’s tree is that?» «It’s ours.» Anonymkode: e15cb...aac Det heter egentlig "Whose" i den sammenhengen. "Who's" er en forkortelse for "who is", og man kan ikke bruke 's etter Who på samme måte som 's etter en person. F.eks. "Anna's tree" Nevner det siden tråden handler om språk, ikke fordi jeg er noe grammatikkpoliti 😃 og jeg har selv blitt korrigert på den. Anonymkode: dbaf8...352 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå