Whistler Skrevet 23. august 2020 #101 Del Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: .................... Er det så mye bedre å kalle barna sine for Emilie Amathea eller Noelle Chanette, og så bruke begge navnene hver gang man snakker til eller om barnet? Ts Anonymkode: 76f3e...209 Det skal du ha; det er ikke det spøtt bedre, men man trenger jo ikke forsøke å overgå det. Kall barnet hva du måtte ønske. Det er jo likevel barnet som må bære det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #102 Del Skrevet 23. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veske? 😀Chanel er så mye mye mer enn vesker du. Jeg liker klangen i navnet, derfor har jeg lyst å velge det, ikke fordi det minner meg om fine klær/vesker. Ts Anonymkode: 76f3e...209 Du skrev nå tidligere at du ville kalle ungen Chanel fordi du elsker de små veskene deres. Anonymkode: da691...ab0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 23. august 2020 #103 Del Skrevet 23. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ordene folk har brukt i innleggene som er ondskapsfull sjikanering. Det går an å ordlegge seg på en sivilisert måte. De har skrevet at jeg burde ha sterilisert meg, ikke fått barn, jeg burde vært meldt til barnevernet, det burde vært forbudt for sånne som meg å bli gravid osv. Er det så mye bedre å kalle barna sine for Emilie Amathea eller Noelle Chanette, og så bruke begge navnene hver gang man snakker til eller om barnet? Ts Anonymkode: 76f3e...209 Nei? Men gøy at du tenker at det er alternativene folk har. Hva skjer med Ingrid, Elise, Christine, Pernille eller Victoria liksom. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #104 Del Skrevet 23. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ordene folk har brukt i innleggene som er ondskapsfull sjikanering. Det går an å ordlegge seg på en sivilisert måte. De har skrevet at jeg burde ha sterilisert meg, ikke fått barn, jeg burde vært meldt til barnevernet, det burde vært forbudt for sånne som meg å bli gravid osv. Er det så mye bedre å kalle barna sine for Emilie Amathea eller Noelle Chanette, og så bruke begge navnene hver gang man snakker til eller om barnet? Ts Anonymkode: 76f3e...209 Nei. Både ditt navnevalg og disse er blodharry. Anonymkode: a2578...cd9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #105 Del Skrevet 23. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skrev nå tidligere at du ville kalle ungen Chanel fordi du elsker de små veskene deres. Anonymkode: da691...ab0 Ja liker navnet Chanel uavhengig av veskene også. Ts Anonymkode: 76f3e...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #106 Del Skrevet 23. august 2020 Om dette, mot formodning, ikke er en trolletråd, så bør du slutte med å gi så mange personlige detaljer om deg selv (fornavn, italiensk etternavn, hjemby, alder etc). Anonymkode: fd3c1...e47 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #107 Del Skrevet 23. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om dette, mot formodning, ikke er en trolletråd, så bør du slutte med å gi så mange personlige detaljer om deg selv (fornavn, italiensk etternavn, hjemby, alder etc). Anonymkode: fd3c1...e47 Hvorfor skal jeg være så redd for at noen kjenner meg igjen? Jeg har ikke gjort noe galt, og jeg har ikke noe å skjule. Jeg spør bare her inne hva folk mener om tre navn som jeg vurderer å kalle barnet mitt. Så vidt jeg vet så er det ikke straffbart her i Norge å kalle barnet sitt hverken Caia, Chanel eller Iman. Ts Anonymkode: 76f3e...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #108 Del Skrevet 23. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja liker navnet Chanel uavhengig av veskene også. Ts Anonymkode: 76f3e...209 Jeg er ikke uenig med deg; det er et pent navn. Men siden du ber om folks meninger, sier jeg at jeg synes tre navn i den kategorien blir for mye. Jeg vet ikke hvor mye du vet om moteskaperen Gabrielle Chanel? Jeg kjøpte på impuls ei barnebok til ungene som i korte trekk beskrev oppveksten og livet hennes, og jeg lærte selv litt mer om hvem denne kvinnen var. Hun ble født på fattighuset, moren døde da hun var 12 og faren stakk av. Hun fikk lite skolegang. Likevel har hun skapt en merkevare som er kjent den dag i dag. Hun var sterk, innovativ og ikke redd for å gå sine egne veier. Hun var rett og slett ei dame med bein i nesa. Velger du navnet Chanel, så fortell historien om denne kvinnen til jenta di. Anonymkode: da691...ab0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #109 Del Skrevet 23. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke uenig med deg; det er et pent navn. Men siden du ber om folks meninger, sier jeg at jeg synes tre navn i den kategorien blir for mye. Jeg vet ikke hvor mye du vet om moteskaperen Gabrielle Chanel? Jeg kjøpte på impuls ei barnebok til ungene som i korte trekk beskrev oppveksten og livet hennes, og jeg lærte selv litt mer om hvem denne kvinnen var. Hun ble født på fattighuset, moren døde da hun var 12 og faren stakk av. Hun fikk lite skolegang. Likevel har hun skapt en merkevare som er kjent den dag i dag. Hun var sterk, innovativ og ikke redd for å gå sine egne veier. Hun var rett og slett ei dame med bein i nesa. Velger du navnet Chanel, så fortell historien om denne kvinnen til jenta di. Anonymkode: da691...ab0 Takk for at du svarer meg hyggelig 🙂Ja jeg vet at hun kom fra fattige kår og jobbet seg opp til å bli en mektig dame med bein i nesa. Jeg skjønner at folk reagerer på at jeg ønsker å gi babyen min 3 uvanlige navn. Det er vel ingen her i landet som gir barna sine flere navn, utenom kongefamilien da. Jeg har 3 navn selv, men så er jeg ikke opprinnelig fra Norge heller. Hadde jeg skrevet at hun skulle hete Kaja Marie Helene, og at hun var oppkalt etter to bestemødre og en oldemor, hadde ingen reagert... Ts Anonymkode: 76f3e...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #110 Del Skrevet 23. august 2020 Caia, greit nok pent. Ville skrevet Kaia/Kaja Chanel - stygt og Harry. Lyser ung ressurssvak alenemor lang vei.. Ser jo også at du er alene... Iman - pent til et iransk barn. Eller et fra Midtøsten generelt. Anonymkode: 45846...cbf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #111 Del Skrevet 23. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Caia, greit nok pent. Ville skrevet Kaia/Kaja Chanel - stygt og Harry. Lyser ung ressurssvak alenemor lang vei.. Ser jo også at du er alene... Iman - pent til et iransk barn. Eller et fra Midtøsten generelt. Anonymkode: 45846...cbf Jeg er ikke ressurssvak. Jeg studerer økonomi, eier egen bolig🙂og har bil. Ts Anonymkode: 76f3e...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #112 Del Skrevet 23. august 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du svarer meg hyggelig 🙂Ja jeg vet at hun kom fra fattige kår og jobbet seg opp til å bli en mektig dame med bein i nesa. Jeg skjønner at folk reagerer på at jeg ønsker å gi babyen min 3 uvanlige navn. Det er vel ingen her i landet som gir barna sine flere navn, utenom kongefamilien da. Jeg har 3 navn selv, men så er jeg ikke opprinnelig fra Norge heller. Hadde jeg skrevet at hun skulle hete Kaja Marie Helene, og at hun var oppkalt etter to bestemødre og en oldemor, hadde ingen reagert... Ts Anonymkode: 76f3e...209 Mange i Norge gir barna sine flere navn, 3 fornavn er ikke uvanlig. Det gjør ikke hverken deg eller lille Caia Chanel Iman kongelige Og i Sverige er det kjempevanlig. Kaja Marie Helene er i hvert fall ekte navn, oppkalt etter ekte mennesker. De fleste i tråden her reagerer på at de tre navnene du liker er harry og upassende. Historien om Coco Chanel er fin, men Chanel er et etternavn, og som i tillegg har blitt ganske belastet ("små vesker", hundenavn eller blodharry campingplassnavn), så bruk heller Gabrielle om du vil kalle opp. Gi barnet det navnet du vil, men ikke forvent at folk vil like det eller forstå det. Du kommer ikke til å klare å omvende noen. Anonymkode: ed808...58a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 23. august 2020 #113 Del Skrevet 23. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du svarer meg hyggelig 🙂 Ja jeg vet at hun kom fra fattige kår og jobbet seg opp til å bli en mektig dame med bein i nesa. Anonymkode: 76f3e...209 Tidligere i tråden spurte du om «Coco» var en forkortelse for «Gabrielle». Det virker jo ikke som du kjenner forhistorien så veldig godt? 🙂 Dersom du fortsatt er bestemt på det navnet, tenker jeg at det kanskje kan være interessant å lese seg litt opp på historien bak? Dersom man ser bort fra penger og makt, var Gabrielle Chanel et menneske med en ganske trist livshistorie. Hun vokste opp uten foreldrene sine, mistet kjæresten sin i en bilulykke og ble stemplet som landssviker i Frankrike etter andre verdenskrig. Hun var fattig og ensom store deler av livet sitt. Dersom min datter får interessen for mote, kan hun gjerne arve det jeg eier fra Chanel, Louis Vuitton, Prada, etc. Men navnet arver hun fra sin vakre og jordnære oldemor. ❤️ Jeg er forøvrig enig i at du har fått mye hets i denne tråden. Det burde være unødvendig å snakke om barnevern, egnethet som forelder, etc. Men jeg tenker likevel at en del av innspillene du har fått er fornuftige - du er kanskje ikke helt sikker selv heller, ettersom du spør hva vi synes? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #114 Del Skrevet 23. august 2020 Heia deg Ts! Utrolig hvor behersket og verdig du har opptrådt i denne tråden, hvor mange virkelig har vært stygge. Nord-Norge har en lang tradisjon for fargerike og spesielle navn, gjerne mange navn, og også etternavn som fornavn. Jentoft er f eks et typisk nordnorsk fornavn fra før i tida, opprinnelig et dansk etternavn. Samme med Angell og flere andre navn. De kalte opp barna etter prest og lensmann osv.. I USA er de jo ramme til å bruke etternavn som fornavn, f eks Madison og Taylor. Særlig Taylor er sært, det betyr jo skredder. I f eks tysk og engelsk navnetradisjon er etternavn ofte yrker - Taylor/Schneider (skredder), Milller/Müller (Møller), Archer (bueskytter), Smith (smed) osv. I utgangspunktet tenkte jeg at et navn som du vil velge er rart og uegnet. Men jo flere innvendinger jeg leste, jo mer skammer jeg meg. Jeg vil jo at folk skal tenke selv, være individualister, ikke følge moten og strømmen hele tida- ! Heia deg! Anonymkode: 149db...295 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #115 Del Skrevet 23. august 2020 19 minutter siden, Miss-Grey skrev: Tidligere i tråden spurte du om «Coco» var en forkortelse for «Gabrielle». Det virker jo ikke som du kjenner forhistorien så veldig godt? 🙂 Dersom du fortsatt er bestemt på det navnet, tenker jeg at det kanskje kan være interessant å lese seg litt opp på historien bak? Dersom man ser bort fra penger og makt, var Gabrielle Chanel et menneske med en ganske trist livshistorie. Hun vokste opp uten foreldrene sine, mistet kjæresten sin i en bilulykke og ble stemplet som landssviker i Frankrike etter andre verdenskrig. Hun var fattig og ensom store deler av livet sitt. Dersom min datter får interessen for mote, kan hun gjerne arve det jeg eier fra Chanel, Louis Vuitton, Prada, etc. Men navnet arver hun fra sin vakre og jordnære oldemor. ❤️ Jeg er forøvrig enig i at du har fått mye hets i denne tråden. Det burde være unødvendig å snakke om barnevern, egnethet som forelder, etc. Men jeg tenker likevel at en del av innspillene du har fått er fornuftige - du er kanskje ikke helt sikker selv heller, ettersom du spør hva vi synes? Hadde jeg vært sikker hadde jeg ikke spurt her inne. Har nå lært at jeg aldri mer kommer til å spørre om noe her inne, som strir imot folks a4 tankegang. Ts Anonymkode: 76f3e...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #116 Del Skrevet 23. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heia deg Ts! Utrolig hvor behersket og verdig du har opptrådt i denne tråden, hvor mange virkelig har vært stygge. Nord-Norge har en lang tradisjon for fargerike og spesielle navn, gjerne mange navn, og også etternavn som fornavn. Jentoft er f eks et typisk nordnorsk fornavn fra før i tida, opprinnelig et dansk etternavn. Samme med Angell og flere andre navn. De kalte opp barna etter prest og lensmann osv.. I USA er de jo ramme til å bruke etternavn som fornavn, f eks Madison og Taylor. Særlig Taylor er sært, det betyr jo skredder. I f eks tysk og engelsk navnetradisjon er etternavn ofte yrker - Taylor/Schneider (skredder), Milller/Müller (Møller), Archer (bueskytter), Smith (smed) osv. I utgangspunktet tenkte jeg at et navn som du vil velge er rart og uegnet. Men jo flere innvendinger jeg leste, jo mer skammer jeg meg. Jeg vil jo at folk skal tenke selv, være individualister, ikke følge moten og strømmen hele tida- ! Heia deg! Anonymkode: 149db...295 Takk👏👏Omtrent det eneste positive svaret jeg har fått i kveld. 🙂 I overskriften så skrev jeg at de tre navnene jeg tenker på er navnene til et kosmetikk merke, et mote merke og navnet til en modell. Hvis jeg ikke hadde skrevet det, hadde jeg ikke fått så mye pepper.. Ja jeg har opptrådt behersket selv om jeg har blitt lei meg, men tenker at jeg ikke skal senke meg ned på det samme lave nivået som flere som har svart meg. Folk har forskjellig smak når det gjelder navn, og det må man respektere. Man kan godt si meningen sin, uten å komme med trakasserende nedverdigende ord til meg. Ts Anonymkode: 76f3e...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 23. august 2020 #117 Del Skrevet 23. august 2020 Rimmel Adidas Twiggy Bare et forslag. Hvorfor så fancy....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #118 Del Skrevet 24. august 2020 Da jeg var 14 år gammel lagde jeg ett innlegg på ett navneforum hvor jeg delte begge fornavnene mine og spurte hva folk syntes om navnet mitt(latet som om jeg var gravid og vurderte å gi mitt eget navn til den fiktive babyen😂), det er 15 år siden nå og det glemmer jeg nok aldri🙈 Den gangen likte jeg ikke navnet mitt selv, det handlet nok mest om at jeg ble mobbet og følte meg annerledes og ønsket å være mest mulig lik alle andre så jeg ikke skilte meg så ut. Elsker navnet mitt idag, og har alltid fått skryt av folk rundt meg av hvor fint de syns navnet mitt er. Bruker bare det første navnet i hverdagen da. Men da jeg la ut det innlegget og spurte hva andre syntes om navnet mitt da jeg var 14 så fikk jeg omtrent bare negative kommentarer om navnet mitt. Navnene mine var visst totalt stilkræsj og passet visst ikke sammen i det hele tatt i følge de fleste. Folk i denne tråden har nok vært styggere mot deg enn de var mot meg den gangen, og det er jo faren ved å legge ut sånne type innlegg på forum. Man vet ikke hvem TS i tråden egentlig er, og man vet ikke bakgrunnen til de som svarer i tråden. Ingen visste at jeg var 14 år gammel og usikker på meg selv da jeg postet tråden, hadde de visst det hadde de nok svart annerledes. Når man legger ut spørsmål og ønsker å høre andres meninger så må man tåle å høre negative tilbakemeldinger selv om det er kjipt, men å dra inn barnevern og sterilisering og sånt er bare stygt og unødvendig. Noen navn er mer belastede enn andre, og det er nok også mye derfor folk er så mye hardere mot deg enn de var mot meg(pluss at Internett var helt annerledes for 15 år siden). Tror de fleste vet at Chanel er ett belastet navn her i Norge pga negative assosiasjoner, betyr ikke at det er ett stygt navn for det. Skal jeg være helt ærlig på hva jeg mener om navnene så er Caia(liker best Kaia) kjempe fint, og Iman venner folk seg til bare de får tid, men Chanel ville jeg nok ha unngått om jeg var deg. Det går mest på at det er ett så belastet navn at man alltid vil måtte høre om det. Jeg er kjempe stor fan av de uvanlige nord-norske navnene og ønsker å gi ett sånt type navn til mine framtidige barn(oppkalling dog), men jeg vil nok alltid ha i bakhodet den gangen jeg var 14 og spurte på nett etter andres meninger om navnet mitt. Ønsker ett spesielt navn som barnet kan bære med stolthet gjennom hele livet, samtidig som navnet ikke er så spesielt at det får negative bemerkninger slengt etter seg i tide og utide. Chanel er nok desverre i den siste kategorien er jeg redd. Folk vil alltid ha negative meninger om det navnet. Caia Iman klinger faktisk mye bedre sammen enn Caia Chanel Iman. Og så syns jeg nok til slutt at du bør dra inn barnefar og la han være med å bestemme navn, selv om dere ikke er sammen lengre. Anonymkode: 1b687...046 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #119 Del Skrevet 24. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var 14 år gammel lagde jeg ett innlegg på ett navneforum hvor jeg delte begge fornavnene mine og spurte hva folk syntes om navnet mitt(latet som om jeg var gravid og vurderte å gi mitt eget navn til den fiktive babyen😂), det er 15 år siden nå og det glemmer jeg nok aldri🙈 Den gangen likte jeg ikke navnet mitt selv, det handlet nok mest om at jeg ble mobbet og følte meg annerledes og ønsket å være mest mulig lik alle andre så jeg ikke skilte meg så ut. Elsker navnet mitt idag, og har alltid fått skryt av folk rundt meg av hvor fint de syns navnet mitt er. Bruker bare det første navnet i hverdagen da. Men da jeg la ut det innlegget og spurte hva andre syntes om navnet mitt da jeg var 14 så fikk jeg omtrent bare negative kommentarer om navnet mitt. Navnene mine var visst totalt stilkræsj og passet visst ikke sammen i det hele tatt i følge de fleste. Folk i denne tråden har nok vært styggere mot deg enn de var mot meg den gangen, og det er jo faren ved å legge ut sånne type innlegg på forum. Man vet ikke hvem TS i tråden egentlig er, og man vet ikke bakgrunnen til de som svarer i tråden. Ingen visste at jeg var 14 år gammel og usikker på meg selv da jeg postet tråden, hadde de visst det hadde de nok svart annerledes. Når man legger ut spørsmål og ønsker å høre andres meninger så må man tåle å høre negative tilbakemeldinger selv om det er kjipt, men å dra inn barnevern og sterilisering og sånt er bare stygt og unødvendig. Noen navn er mer belastede enn andre, og det er nok også mye derfor folk er så mye hardere mot deg enn de var mot meg(pluss at Internett var helt annerledes for 15 år siden). Tror de fleste vet at Chanel er ett belastet navn her i Norge pga negative assosiasjoner, betyr ikke at det er ett stygt navn for det. Skal jeg være helt ærlig på hva jeg mener om navnene så er Caia(liker best Kaia) kjempe fint, og Iman venner folk seg til bare de får tid, men Chanel ville jeg nok ha unngått om jeg var deg. Det går mest på at det er ett så belastet navn at man alltid vil måtte høre om det. Jeg er kjempe stor fan av de uvanlige nord-norske navnene og ønsker å gi ett sånt type navn til mine framtidige barn(oppkalling dog), men jeg vil nok alltid ha i bakhodet den gangen jeg var 14 og spurte på nett etter andres meninger om navnet mitt. Ønsker ett spesielt navn som barnet kan bære med stolthet gjennom hele livet, samtidig som navnet ikke er så spesielt at det får negative bemerkninger slengt etter seg i tide og utide. Chanel er nok desverre i den siste kategorien er jeg redd. Folk vil alltid ha negative meninger om det navnet. Caia Iman klinger faktisk mye bedre sammen enn Caia Chanel Iman. Og så syns jeg nok til slutt at du bør dra inn barnefar og la han være med å bestemme navn, selv om dere ikke er sammen lengre. Anonymkode: 1b687...046 Takk for svar🙂 Barnefar er ikke så engasjert på noen som helst måte, han hadde vel helst ønsket at jeg tok abort.Jeg ble gravid til tross for prevensjon. Han har sagt at han liker navnet Sandra, men utover det virker det som om det er ett fett for han. Jeg har kommet med mine navneforslag og da har han bare trukket på skuldrene og ikke sagt noe spesielt. Han har også sagt en gang at det med navn er min greie, så det får jeg bare bestemme. Ts Anonymkode: 76f3e...209 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. august 2020 #120 Del Skrevet 24. august 2020 Du velger selv hva slags navn barnet ditt skal ha. Du skal selvsagt ikke verken steriliseres eller få involvert barnevernet på grunn av navnevalget, folk som skriver slikt er virkelig bare troll. Men du spurte hva vi synes. Og det har vi svart på. Jeg har ikke problemer med at et barn har flere enn et navn. Det jeg har problemer med er navn som passer dårlig sammen, kan gi barnet problemer bare pga navnet, klinger dårlig på norsk og er mer en refleksjon av foreldrene enn av det barnet de venter. Jeg liker ikke navn som stammer fra krydder, frukt og bilmerker, samt merkelige avarter av navn som foreldre selv har funnet på heller. Kall meg gjerne møkk kjedelig. Jeg har også lyst å si at det er mange måter å kalle opp barn på ut fra det man er inspirert av. Flere har nevnt Kaia fremfor Caia, fornavnet Gabrielle fremfor etternavnet Chanel som eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå