Gå til innhold

Hvordan "avslutter" man et vennskap med noen uten å såre dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle formulere selve tittelen på innlegget for jeg ønsker ikke å direkte avslutte det vennskapet med personen, men vil ikke ha den personen så "tett" innpå meg heller om dere skjønner. Dette er noen jeg har kjent i flere år, men aldri vært noe spesiell nær med og de siste årene har vell kontakten imellom oss vært litt mer aktiv, men jeg føler nå etter at jeg venter barn at denne personen ikke er noen jeg vil ha så tett innpå meg for jeg føler jeg ikke kjenner denne henne så godt lenger og at vi har vokst ifra hverandre samtidig som jeg føler ikke så mye god energi rundt denne personen. Man blir liksom litt "dratt ned". Så bor ikke hun på denne plassen heller så når hun først vil hit for å møte meg så må hun ligge over og det er vell det som gjør det hele litt vanskelig. Jeg vil ikke akkurat miste henne som venn, men jeg kjenner ikke at jeg vil ha henne såpass nær meg at jeg vil la hun ligge over osv. Hva ville dere gjort uten å såre denne personen? 

Ønsker gjerne ikke negative kommentarer og bli angripet. Jeg har bare fått andre prioriteringer i livet og ønsker bare mennesker rundt meg som gir mer enn de tar.

Anonymkode: 4e476...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort sagt kan du si: Nei, det passer ikke med overnattingsbesøk på lenge fremover nå. Vi har endel ting vi må få unna og har knapt tid til å få en pust i bakken selv. Vi ønsker derfor å ha huset for oss selv heretter.

Besøkende får fint leie seg hotell eller pensjonatrom.

Anonymkode: 375f2...fb0

Skrevet

Jeg tenker du ikke trenger å si noe spesielt. Nå når du får barn er jo det en perfekt mulighet til å si nei til overnattingsbesøk fordi du ønsker å ha ro rundt deg. 

Anonymkode: 76338...013

Skrevet

Det mest skånsomme er jo å «fade» sakte ut. Si at det ikke passer med besøk, du har planer, er ikke i form osv. Hun burde ta hintet, hvis ikke må du bare være direkte.

Anonymkode: a681e...fb8

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort sagt kan du si: Nei, det passer ikke med overnattingsbesøk på lenge fremover nå. Vi har endel ting vi må få unna og har knapt tid til å få en pust i bakken selv. Vi ønsker derfor å ha huset for oss selv heretter.

Besøkende får fint leie seg hotell eller pensjonatrom.

Anonymkode: 375f2...fb0

Har faktisk tenkt på det siden vi har mye å gjøre fremover. Vi flyttet jo nylig tilbake til denne plassen som gjør at hun ser på det som enklere å besøke meg nå ettersom vi bor nærmere hverandre nå, men siden hun har blitt kjent med mine nærmeste så prøver hun å møte de også mens hun er her i byen og jeg frykter vell at det blir mer vanskelig hvis jeg finner ut at jeg ikke vil ha henne som venn i hele tatt og likevell er hun så innblandet i livet mitt😅 Blir vell for slemt å be andre kutte henne ut uansett om de ikke anser henne som venn?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest skånsomme er jo å «fade» sakte ut. Si at det ikke passer med besøk, du har planer, er ikke i form osv. Hun burde ta hintet, hvis ikke må du bare være direkte.

Joda... Hvordan skal jeg si det om hun prøver å planlegge en helg å komme på?

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker du ikke trenger å si noe spesielt. Nå når du får barn er jo det en perfekt mulighet til å si nei til overnattingsbesøk fordi du ønsker å ha ro rundt deg. 

Anonymkode: 76338...013

Er dessverre noen måneder til så tror det blir enklere da å si nei, men tenker vell mest på før den tid😅

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde satt mer pris på å være få sannheten svart på hvitt skal jeg være helt ærlig. For jeg er ikke interessert i å være nær venn (fra min side) med noen som ikke ønsker å ha så mye med meg å gjøre. Jeg vil da heller bruke tiden min på andre venner fremfor denne vennen som liksom skal fade meg ut uten at jeg forstår en dritt av hva som skjer.

Anonymkode: b3208...b61

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda... Hvordan skal jeg si det om hun prøver å planlegge en helg å komme på?

Du kommer ikke unna å være litt tøff. «Vet du hva, jeg er veldig sliten og trøtt for tiden og orker ikke å ha besøk her hjemme. Hvis du er her likevel sp send en melding, så kanskje vi kan treffes for en kopp kaffe». Uansett så er det frekt å invitere seg selv hjem til andre, så du trenger ikke nøle med å si nei.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer ikke unna å være litt tøff. «Vet du hva, jeg er veldig sliten og trøtt for tiden og orker ikke å ha besøk her hjemme. Hvis du er her likevel sp send en melding, så kanskje vi kan treffes for en kopp kaffe». Uansett så er det frekt å invitere seg selv hjem til andre, så du trenger ikke nøle med å si nei.

Ja, det er ikke akkurat snilt å invitere seg selv hjem til noen på den måten😅Takk for svar :)

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er noen oppskrift for hvordan beholde henne som venn men ikke nær-venn, for om du skulle antyde dette til noen hadde det vært ganske frekt på en måte 😂 

Om dere har hatt mye kontakt og du fader den ut kan hun føle seg tilsidesatt og risikoen er der at du kan miste henne som venn. Samtidig vil en utfading i forbindelse med at du får barn være naturlig, slik som flere nevner over her

Anonymkode: 98d35...ef6

Skrevet

Jeg bare sluttet å ta kontakt og initiativ til å finne på noe. Var enkelt å «miste» vennskapet da hun fikk seg kjæreste og kun hang med han. Passet meg veldig bra, faktisk! Vi er jo «venner», men snakker og ses aldri med mindre hele vennegjengen snakker og møtes.

Jeg er veldig glad i henne, men hun er ingen god venn, og trekker meg bare psykisk ned. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...