Gå til innhold

Konfirmasjonspenger - hvor mye gi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i konfirmasjonsselskap til min niese neste helg. Det er mange år siden jeg har vært i konfirmasjon, hvor mye er vanlig å gi for tiden? Vi har penger så vi klarer oss, men er ikke rike og har ikke så veldig mye til overs.

Anonymkode: b868c...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker 1500,- (det skal vi gi), kjenn etter, føles det mye, så gi 1000,- eller lite, så gi 2000,-. Eller, du kan gi et fint smykke som ikke er så veldig dyrt, og en femhundrelapp, det er en flott presang. Eller hør med søsken eller foreldrene dine hva de tror. Eller andre søsken/tanter/onkler, hva tenker de? 

Anonymkode: 8137c...225

Skrevet

2000 gav vi

Anonymkode: 89331...b37

Skrevet

Til niese. 1000 kroner.

Anonymkode: 98909...200

Skrevet

Takk for svar. Jeg har hørt med moren om hun har ønskeliste, men ønsker seg bare penger. Det er jo greit, er jo vanlig ved konfirmasjon. Da ser jeg for meg at vi gir 1000 kr.

TS

Anonymkode: b868c...ce7

Skrevet

Hjelpes

Anonymkode: a73c6...b49

Skrevet

Tenkte å gi 1000 jeg og til niese. Men ser jo at noen skriver 1500 og 5000 i flere innlegg.. Herlighet.Ikke alle har penger til det.

Er vel mer enn nok eller? Veldig stor familie så hun får mer enn nok.

Anonymkode: 445c0...757

• Liker 1
Skrevet

Du gir hva du har råd til og ikke hva som er «vanlig»! Hvor vanskelig kan det egentlig være å forstå det? (Sorry Ts, er ikke rettet mot deg, men det er så himla mange mennesker som ikke klarer å avgjøre dette selv og absolutt må gi etter hva som er vanlig hos andre!)

Anonymkode: 52675...9eb

Skrevet

Jeg tenkte automatisk 1000 kr, uten at jeg egentlig vet hva som er vanlig

Anonymkode: 753c8...4c9

Skrevet

I min familie er 1500,- vanlig, men jeg synes det er litt mye. Spesielt siden vi er veldig mange. Synes 1000 er mer passe. Om man er få og/eller har et nært forhold kan man godt gi mer da.

Anonymkode: c130c...a26

Skrevet

Fikk 500 av min onkel og tante i 2005, men de hadde mange andre de skulle gi til også. 

Anonymkode: bf631...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...