Gå til innhold

Snart ventet en uke på testsvar, drittlei!! Jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte for time da jeg var syk på tredje dagen.. Fikk time to dager etterpå, da jeg tok testen var jeg tilnærmet frisk. Nå er det 7 dager siden testen ble tatt(utenfor oslo) og jeg ser avisene rapporterer om nye tilfeller i vår kommune etter min test. 

Ringte testsenter som sa at de ikke hadde noe forsinkelse. Men kunne ikke gi meg svar. 

Svar kommer i helger og. (ahus/furst) 

Noen som tok test etter meg, torsdag, har fått svar. 

Jeg skal egentlig på jobb imorgen. Jeg har vært frisk siden dagen etter testen.

Så mitt spm er.. Om jeg ikke får svar idag.. På helenorge. Og andre har fått svar i min nærhet. Kan jeg dra på jobb imorgen? Jeg har sittet hjemme frisk i 6 dager. 

Anonymkode: 50100...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipt når det skjer😔 Jeg ventet 9 dager på svar. Da var jeg rimelig irritert 

Anonymkode: 3ddea...9ee

Skrevet

Så utrolig tregt!!! Jeg bor i en liten by nordpå, der prøvene må sendes med fly for å komme på lab for analyse. Tester tas ikke fredag ettermid el helg pga dette. Men folk som tok test mandag ettermiddag hadde svar onsdag formiddag, en kollega  tok test tirsdag ettermiddag hadde svar onsdag kveld. Veldig rart at du må vente så lenge!

Anonymkode: ab509...b74

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt når det skjer😔 Jeg ventet 9 dager på svar. Da var jeg rimelig irritert 

Anonymkode: 3ddea...9ee

Ja jeg er sur som en sitron rett og slett. Føler de har mistet prøvesvarene mine og at jeg må retestes og mister mer jobb. 

Skrevet

Når de ikke hadde testkapasitet skulle man vel være hjemme til man var symptomfri + 1 dag? Så tenker det er ok.. men er litt usikker på reglene rundt testing nå. Skal man egentlig i karantene mens man venter på svar?

Skrevet
Akkurat nå, Anzii skrev:

Når de ikke hadde testkapasitet skulle man vel være hjemme til man var symptomfri + 1 dag? Så tenker det er ok.. men er litt usikker på reglene rundt testing nå. Skal man egentlig i karantene mens man venter på svar?

Ja, man skal være i karantene til svar foreligger. Svar foreligger etter 1-3 dager men jeg har ikke fått svar. Føler at å bruke sykemelding på dette er bortkasta og tøvete. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man skal være i karantene til svar foreligger. Svar foreligger etter 1-3 dager men jeg har ikke fått svar. Føler at å bruke sykemelding på dette er bortkasta og tøvete. 

Hvis du er frisk så hadde jeg dratt på jobb tror jeg.. sykemelding på et frisk menneske høres feil ut. Vet det er pandemi altså, men fins grenser🙈

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Anzii skrev:

Hvis du er frisk så hadde jeg dratt på jobb tror jeg.. sykemelding på et frisk menneske høres feil ut. Vet det er pandemi altså, men fins grenser🙈

Ja, jeg tenker litt sånn jeg og. Samtidig er jeg jo redd prøven er positiv men etter 7 dager så burde jeg vel ha visst det tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke ringe og høre hva du skal gjøre da? Legevakta kan jo sikkert også svare på om du kan gå på jobb, og hvis ikke gi deg sykemelding? 

Anonymkode: 4b1fd...5fb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ringe og høre hva du skal gjøre da? Legevakta kan jo sikkert også svare på om du kan gå på jobb, og hvis ikke gi deg sykemelding? 

Anonymkode: 4b1fd...5fb

Nei de sier at jeg må vente på svar og at alle får svar og at jeg må være i karantene til jeg får svar og at selv om jeg føler meg frisk må jeg vente på svar og at jeg må kontakte fastlegen min for sykemelding for jeg kan ikke komme til legevakten i påvente av svar og om jeg ikke er syk kan de ikke gi meg sykemelding 😊😊😊😊😊😊😊

Gjest Warrior
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de sier at jeg må vente på svar og at alle får svar og at jeg må være i karantene til jeg får svar og at selv om jeg føler meg frisk må jeg vente på svar og at jeg må kontakte fastlegen min for sykemelding for jeg kan ikke komme til legevakten i påvente av svar og om jeg ikke er syk kan de ikke gi meg sykemelding 😊😊😊😊😊😊😊

Hvis legene sier du skal vente på svar og være i karantene til du får svar så venter du. Da kan du ikke bare gå på jobb selv om det er lenge å vente på svar. 

Skrevet
29 minutter siden, Warrior skrev:

Hvis legene sier du skal vente på svar og være i karantene til du får svar så venter du. Da kan du ikke bare gå på jobb selv om det er lenge å vente på svar. 

Det er litt vel lenge å vente på svar når man er frisk. Jeg ventet som sagt også på testtime, og nå har jeg vært frisk i seks dager, og ventet på svar i syv. At du mener friske folk skal sitte i karantene fordi noen enten har rotet bort svaret ditt eller bare tar seg jævla god tid er jo helt hårreisende. Har du jobb selv? 

• Liker 3
Skrevet

Hold deg hjemme til du har svar og nyt sykemeldingen. 

Anonymkode: ca1be...ac9

Skrevet

Viruset forsvinner ikke ved at du er lei av det.

Anonymkode: 8e2ec...443

Skrevet

Logg inn på helsenorge.no og sjekk selv. 

Anonymkode: 0d665...8cf

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Logg inn på helsenorge.no og sjekk selv. 

Anonymkode: 0d665...8cf

Ja det har jeg gjort ganske mange ganger... Minst 15 ganger idag. 

Skrevet

Er prøvene sendt til furst kan du prøve å sjekke på furstpasient.no

Anonymkode: a4faa...70c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er prøvene sendt til furst kan du prøve å sjekke på furstpasient.no

Jada, men det ligger ikke noe der heller. Jeg har ikke sittet hjemme en uke og lurt på HVOR prøvesvarene mine kommer.

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, men det ligger ikke noe der heller. Jeg har ikke sittet hjemme en uke og lurt på HVOR prøvesvarene mine kommer.

Beklager, prøvde bare å hjelpe.

Skrevet

Jeg dro på jobb idag kl5 etter å ha avklart med sjefene. Klokken 09 kom svaret, negativt. 

• Opprett ny...