Gå til innhold

Svenskene skal ha 18 millioner vaksiner klare i januar!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld meg.. Men hvorfor skal svenskene med sin "vi skal oppnå flokkimmunitet og drepe flest mulig på veien dit"-mentalitet ha sikret seg 18 millioner vaksinedoser klare i januar 2021 til en befolkning på rett over 10 millioner, når vi med en befolkning på litt over 5 millioner bare skal vaksinere helsepersonell og de i risikosonen i begynnelsen? Dette henger ikke på greip, spør du meg.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/sveriges-vaccinsamordnare-vaccin-kan-vara-sakrat-for-hela-befolkningen-2021/

Anonymkode: ebb5c...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel ombestemt seg og gått inn for flokkimmunitet ved vaksine. Hvorfor kan ikke Norge skaffe vaksine til hele befolkningen?

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvorfor kan ikke vi andre også få vaksine? Alt dette strevet for ingenting.

Anonymkode: 74754...4da

• Liker 1
Skrevet

Ulike land, ulik praksis og vurderinger.

Eg stiller meg først i kø for vaksine av alle i familien her om eg får sjansen. Vel når..

Skrevet

Når man tenker seg om og kjenner Sverige blir de vel å sende alle vaksinene til Midtøsten 😀

• Liker 4
Skrevet

Det står jo at man kan behøve flere doser da. 

Anonymkode: f132a...ea6

Skrevet

Sverige har nettopp knyttet seg til EUs vaksineinnkjøpsavtale, som gjør at Sverige får vaksiner når EU klarer å skaffe dem. Jeg tror EU står mye sterkere til å klare å skaffe vaksiner til innbyggerne sine enn Norge. Hvordan skal Norge klare å fikse dette alene?

Anonymkode: 3e09c...7e0

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sverige har nettopp knyttet seg til EUs vaksineinnkjøpsavtale, som gjør at Sverige får vaksiner når EU klarer å skaffe dem. Jeg tror EU står mye sterkere til å klare å skaffe vaksiner til innbyggerne sine enn Norge. Hvordan skal Norge klare å fikse dette alene?

Tror Norge er med på EU-dealen.

Anonymkode: 26ff3...f26

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge er med på den EU-avtalen. Vi har avtaler, og det holder med det. Takk og lov. Jeg satser på at det kommer noen gode nyheter her også etter hvert.

Skrevet

Hvis dette er riktig, har vel Sverige åpent innrømmet å ha feilet fullstendig. Hva skal de ellers med all denne vaksinen, de som satset på flokkimmunitet på den naturlige måten.

Anonymkode: fcc4a...5e8

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Norge er med på den EU-avtalen. Vi har avtaler, og det holder med det. Takk og lov. Jeg satser på at det kommer noen gode nyheter her også etter hvert.

Holder ikke med det hvis ikke vi og skaffer nok til befolkningen. Skjønner heller ikke hvorfor EU avtaler skal være nødvendig, er private selskaper som lager vaksine. Money talks og det har vi nok av, hvorfor ikke bruke litt av oljefondet på oss selv?

Skrevet
På 22.8.2020 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg.. Men hvorfor skal svenskene med sin "vi skal oppnå flokkimmunitet og drepe flest mulig på veien dit"-mentalitet ha sikret seg 18 millioner vaksinedoser klare i januar 2021 til en befolkning på rett over 10 millioner, når vi med en befolkning på litt over 5 millioner bare skal vaksinere helsepersonell og de i risikosonen i begynnelsen? Dette henger ikke på greip, spør du meg.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/sveriges-vaccinsamordnare-vaccin-kan-vara-sakrat-for-hela-befolkningen-2021/

Svenskene vil også prioritere helsepersonell og risikogrupper i starten. Det å vaksinere hele befolkningen er svært arbeidskrevende og tar tid. 
For min egen del tenker jeg det er ganske greit at jeg ikke blir prioritert til å ta vaksine, jeg vil gjerne at det skal komme noen større bivirkningsstudier før jeg og ungene - som ikke er i risikogruppe - tar vaksinen. 

Anonymkode: bf4a1...761

• Liker 2
Skrevet

Fordi svenskene er smartere.

Anonymkode: 4ce8d...4dd

Skrevet

De klart ikke å drepe nok eldre med å la viruset løpe ubegrenset...de gjør resten av jobben med en dårlig vaksine i tillegg.  

Anonymkode: 32dce...563

• Liker 1
Skrevet

Ser for meg den nye versjonen av harryturen til våren: Nordmenn i kø over Svinesund for å sikre seg vaksine. 

Anonymkode: 4ce8d...4dd

• Liker 2
  • Opprett ny...