Gå til innhold

Føler du deg som en typisk mann/kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler du deg som det samfunnet omtaler som en typisk mann eller typisk kvinne?

Anonymkode: 05bc0...59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det samfunnet omtaler som en Typisk Mann og Typisk Kvinne da?

Anonymkode: 8ac3d...9f8

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det samfunnet omtaler som en Typisk Mann og Typisk Kvinne da?

Anonymkode: 8ac3d...9f8

Ikke gjør deg dum, du vet godt hva folk omtaler som en typisk mann/kvinne.

Men jeg er ikke overrasket at det kom et slikt svar, er alltid noen som skal gjøre seg dummere enn hva de sannsynligvis er.

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Man kan jo tenke seg til hva som er en typisk kvinne eller typisk mann. Synes egentlig at slike definisjoner burde forsvinne og la folk være som de er.

Selv er jeg nok litt av begge deler, men har vært mye alene opp igjennom så sånn sett har jeg nok følt på det å være litt annerledes og utenfor. Tror ikke nødvendigvis at jeg er det, men mulig det har påvirket meg i forhold til hvordan jeg tenker og oppfatter meg selv. 

Jeg misliker når jeg blir satt i bås og at folk er for opptatt av å ha en generaliserende tilnærming til andre. Jeg har også mislikt når jeg har vært i et forhold og kjæresten eller de rundt har gjort seg opp forventninger til meg basert på kjønnet mitt. Så sånn sett synes jeg at en tankegang om hvordan en typisk mann og kvinne skal være kan bli litt problematisk. Heldigvis tror jeg også at mange har beveget seg bort fra det, men det sitter nok i hos mange fortsatt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør deg dum, du vet godt hva folk omtaler som en typisk mann/kvinne.

Men jeg er ikke overrasket at det kom et slikt svar, er alltid noen som skal gjøre seg dummere enn hva de sannsynligvis er.

Jeg skjønner heller ikke hva samfunnet mener er en typisk kvinne. Er det en dollete dramaqueen? , en sinna hårete feminist? , traktorlesbe? , hore? , kravstor stygg kjerring? Samfunnet kaller oss mye. 

Anonymkode: 5a81d...101

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg lever nok ikke opp til samfunnet forventinger om hvordan en kvinne skal se ut eller oppføre seg. Kort hår (type 12 mm på det korteste), går aldri i skjørt eller kjole. Liker ikke feminine klær. Bruker ikke sminke, neglelakk osv. Har korte negler (mest grunnet jobben). Liker ikke pyntegjentander, blomster, glitter og stas. 

Men jeg føler meg som en kvinne og jeg er en kvinne. 

Anonymkode: 6968c...f56

• Liker 1
Skrevet

Nei, langt ifra. Jeg tror ikke jeg hadde følt meg utilpass om jeg hadde vært født i en mannlig kropp. Jeg eier ikke sminke og liker ikke å handle, bruker ikke sosiale medier, aldri lest en blogg, liker ikke unger, jeg har generelt lite å snakke om med damer på min alder. Jeg fungerer utrolig mye bedre sammen med menn, samtidig interesser jeg meg ikke noe særlig for fotball/bil/dataspill heller. Jeg kjenner meg bare mye mer igjen i mannens generelle væremåte, avslappet liksom. 

Men jeg tiltrekkes bare av menn, det er nok det eneste som gir meg følelsen av å være dame. 

Skrevet

Ja. Jeg er veldig jentete og feminin. Relaterer meg ikke til gutteting i det hele tatt.

Skrevet

Niks litt midt på treet kanskje 🤷🏼‍♀️ jeg har et mannsdominert yrke, foretrekker bukser fremfor kjole, sminker meg lite. Samtidig har jeg langt hår, bryr meg om interiør, gift og har barn.

Anonymkode: fc7b4...821

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er typisk mann eller kvinne etter "samfunnet". Men føler vi har det greit. Vi gjør begge husarbeid, vi følger begge opp barna, vi kan begge bygge hus og reparere traktoren og bil, samt gjøre gåtdsarbeid.. Jeg (kvinne) liker å være i vedskogen, så jeg gjør det, og mannen har funnet ut gjærbakst og får til det. Så vi gjør ting vi liker og det vi må gjøre begge to.

Anonymkode: c5c08...8cc

Skrevet

Både menn og kvinner er maskuline og feminine, både menn og kvinner liker motsatt kjønn og samme kjønn. 

Anonymkode: ca11a...411

Skrevet

Ja, jeg vil si det. Men kanskje en konservativ kvinne sådan. 😅

Skrevet

Rent fysisk gjør jeg det. Jeg har et feminint utseende, og støtter også oppunder det selv - holder håret på hodet langt, fjerner alt hår på kroppen, kler meg ofte i skjørt og kjoler. 

Personlighetsmessig har jeg noen trekk som kan regnes som mer maskuline - eller dvs. typiske for menn. I verdisett heller jeg mer mot individualismen enn kollektivismen. Det er sjelden jeg treffer kvinner jeg kan diskutere politikk godt med.

Jeg har heller ingen "kvinnelig fellesskapsfølelse" som jeg merker mange kvinner har. Jeg føler ikke noe slags søsterskap med andre kvinner bare fordi vi er kvinner. 8.mars-tog har jeg aldri gått i.

Anonymkode: 8cb57...df5

Skrevet

Ja jeg er ganske typisk kvinne i mye, i tenkemåte og prioriteringer, og ikke minst i det at jeg er et individ med personlige egenskaper og interesser. 

Nei jeg er ikke det som ansees som typisk kvinne på alle måter. Jeg ser veldig feminin ut, men jeg har mer verktøy enn en gjennomsnittlig mann, og har interesse for å bruke det også. 

Jeg har også fått høre at jeg har mer mandige enn kvinnelige holdninger til sex også, hva nå enn det skal bety. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Nei.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både menn og kvinner er maskuline og feminine, både menn og kvinner liker motsatt kjønn og samme kjønn. 

Anonymkode: ca11a...411

Jeg vet ikke hva du svarer på her, men det svaret der har ingenting å gjøre med hva jeg spurte om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...