AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Ok, selvskryt kan ofte være teit. Jeg kjenner en som sender meg meldinger og videoklipp som viser hvor dyktig vedkommende er i en felles interesse. Jeg svarer kort og hyggelig. Tenker at det er vanlig folkeskikk og at det er dumt å ignorere hvis det ikke er i et forsøk på å bryte kontakten. Jeg har nå kommet i kontakt med en ny person som driver med samme interessen, via en Facebook-gruppe, og så drev vi med denne interessen i går. Vedkommende ble imponert og ville gjerne at vi skal drive med dette sammen i tiden fremover. Jeg forklarte at det blir vanskelig å få til dette pga jobb og tidspunkter, i tillegg til at jeg allerede driver med dette med noen andre. Vedkommende var helt med på det og sa bare at jeg får ta kontakt dersom vi vil ha med en til (dette er ikke en interesse der det er veldig enkelt å få plass til en til). Så sendte jeg en Twitter-link med et 9 sek videoklipp av noe jeg har fått til i forbindelse med denne interessen. Ble fullstendig ignorert og dette begynner å bli lenge siden. Koster så lite å bare si nice og slenge på en emoji eller lignende. Gjør det veldig lett for meg å bare ignorere vedkommende i tiden fremover, og det er ikke noe tap for meg for å si det sånn. Jeg holder et høyere nivå og utover det sosiale er det lite å hente på å involvere vedkommende i fremtiden, men var villig til det når det passer. Dette ble langt og det virker sikkert som at dette plager meg, men jeg mener bare at fenomenet er så snodig. Kanskje vedkommende fryktet masse selvskryt fremover, vedkommende så kanskje at jeg har lagt ut flere videoklipp og bilder på Twitter (det er mest for min egen del, ikke for følgere og likes) osv, men sånt må man jo se an og ikke ignorere helt fra starten av. For ordens skyld har jeg lagt ut innhold som indikerer at jeg er i norgestoppen og hevder meg godt på verdensbasis, hvis man har nok innsikt til å se det. Anonymkode: ab4fa...c93
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Må innrømme at jeg ikke visste at man skal svare på slike meldinger. Anonymkode: 534c0...958 6
Gjest loveli Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Eh... når du har avvist personen som du sendte skrytemelding til og sagt at du ikke vil drive med denne hobbyen sammen med den personen, så er det kanskje litt sårt for den personen å få tilsendt ting om hobbyen fra deg? Spesielt når du i tillegg har sagt at du skal drive med hobbyen sammen med en annen enn den du sendte skrytevideoen til.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Jeg tror du legger veldig mye i veldig lite. Kanskje du skal reflektere litt hvorfor du er så plaget over at denne personen ikke har svart? Kanskje h*n har glemt å svart fordi h*n var opptatt med noe annet? Uansett, h*n spurte om dere kunne gjøre denne interessen sammen. Du sa nei. H*n tok det fint og sa at du må bare ta kontakt om det forandrer seg. Du tar kontakt for å sende et klipp av deg selv hvor du gjør denne interessen. Tror ikke jeg hadde giddet å svart jeg heller 😅 Blir man avvist, så ser jeg ikke hvorfor man da skal bruke energi på å skryte av den som avviste. Anonymkode: 7bd3c...b30 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du legger veldig mye i veldig lite. Kanskje du skal reflektere litt hvorfor du er så plaget over at denne personen ikke har svart? Kanskje h*n har glemt å svart fordi h*n var opptatt med noe annet? Uansett, h*n spurte om dere kunne gjøre denne interessen sammen. Du sa nei. H*n tok det fint og sa at du må bare ta kontakt om det forandrer seg. Du tar kontakt for å sende et klipp av deg selv hvor du gjør denne interessen. Tror ikke jeg hadde giddet å svart jeg heller 😅 Blir man avvist, så ser jeg ikke hvorfor man da skal bruke energi på å skryte av den som avviste. Anonymkode: 7bd3c...b30 Nei, og det var derfor jeg nevnte dette ovenfor. Jeg sa bare til vedkommende at jeg ikke har mulighet til å drive med dette sammen med vedkommende og vedkommendes venner i tiden fremover, som er faste dager og faste klokkeslett pluss litt nå og da. Er ingen endelig avvisning og jeg var positiv til å involvere vedkommende senere (men det var mest for å være hyggelig). Og jo, det er absolutt en selvfølge å svare når man mottar en slik link, et bilde eller lignende. Ellers er det fort over og ut, i hvert fall hvis man ikke er venner ennå. Om venner ignorerer, så vil jeg bare ignorere tilbake ved første anledning og ser om vedkommende tar et hint. Anonymkode: ab4fa...c93
Whistler Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...... .............. Vedkommende ble imponert og ville gjerne at vi skal drive med dette sammen i tiden fremover. Jeg forklarte at det blir vanskelig å få til dette pga jobb og tidspunkter, i tillegg til at jeg allerede driver med dette med noen andre. Vedkommende var helt med på det og sa bare at jeg får ta kontakt dersom vi vil ha med en til (dette er ikke en interesse der det er veldig enkelt å få plass til en til). Så sendte jeg en Twitter-link med et 9 sek videoklipp av noe jeg har fått til i forbindelse med denne interessen. Ble fullstendig ignorert og dette begynner å bli lenge siden.................. Anonymkode: ab4fa...c93 Du har jo allerede høflig avvist denne personen. Da kan jeg jo tenke meg at ingnoreringen er et tilsvar.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Og jo, det er absolutt en selvfølge å svare når man mottar en slik link, et bilde eller lignende. Ellers er det fort over og ut, i hvert fall hvis man ikke er venner ennå. Om venner ignorerer, så vil jeg bare ignorere tilbake ved første anledning og ser om vedkommende tar et hint. Du er ikke center of the world, vet du. Jeg gidder da ikke å svare alle som sender meg mld, bilder, linker i det daglige. Det hadde blitt veldig slitsomt. Du får kvitte deg med denne personen da siden vedkommende ignorerte din link. Du skriver at du skal ignorere personen for å se om vedkommende tar et hint. Ta et hint?? Dette er ungdomsskole oppførsel. Denne personen har ikke gjort noe annet enn å prøve å inkludere deg i denne interessen, det takka du nei til og nå er du en drittunge gratulerer. Anonymkode: ed188...f7f 9
SoWhat? Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Selvskryt er teit skriver du, og resten av HI er jo akkurat det. Hvorfor du sende den videoen til en person du nettopp har avvist, skjønner jeg ingenting av. 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, og det var derfor jeg nevnte dette ovenfor. Jeg sa bare til vedkommende at jeg ikke har mulighet til å drive med dette sammen med vedkommende og vedkommendes venner i tiden fremover, som er faste dager og faste klokkeslett pluss litt nå og da. Er ingen endelig avvisning og jeg var positiv til å involvere vedkommende senere (men det var mest for å være hyggelig). Og jo, det er absolutt en selvfølge å svare når man mottar en slik link, et bilde eller lignende. Ellers er det fort over og ut, i hvert fall hvis man ikke er venner ennå. Om venner ignorerer, så vil jeg bare ignorere tilbake ved første anledning og ser om vedkommende tar et hint. Anonymkode: ab4fa...c93 Men altså ... «ignorerer» skriver du, som om dette er noe man aktivt gjør. Folk er opptatt og på farten. En melding som ikke krever er konkret svar kan jeg fort glemme å svare på, har aldri tenkt at det var viktig heller. Anonymkode: 534c0...958 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, Whistler skrev: Du har jo allerede høflig avvist denne personen. Da kan jeg jo tenke meg at ingnoreringen er et tilsvar. Nei. Nå må dere lese hva jeg skriver. Jeg har ikke avvist vedkommende, men sagt nei til et fast opplegg fremover. Det er en kjempeforskjell. Anonymkode: ab4fa...c93
Whistler Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Nå må dere lese hva jeg skriver. Jeg har ikke avvist vedkommende, men sagt nei til et fast opplegg fremover. Det er en kjempeforskjell. Anonymkode: ab4fa...c93 Jeg leser hva du skriver, men det er ikke du som bestemmer hvordan mottakeren oppfatter det du meddeler. 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 Litt for mange trollesvar gjemt bak AB. Må gjerne være uenig, men forhold dere til fakta (det jeg opplyser om). Anonymkode: ab4fa...c93
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Whistler skrev: Jeg leser hva du skriver, men det er ikke du som bestemmer hvordan mottakeren oppfatter det du meddeler. Vedkommendes feil om man ikke skjønner forskjellen. Dette er veldig rett fram og noe de fleste skjønner. Anonymkode: ab4fa...c93
Whistler Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vedkommendes feil om man ikke skjønner forskjellen. ............... Anonymkode: ab4fa...c93 Interessant. 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 Her virker det som du ikke vil ha noen andre innspill enn: du har rett. Anonymkode: b05b6...4ca 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Whistler skrev: Interessant. Nja, egentlig ikke. Klar kommunikasjon, da forventer jeg at folk skjønner. Samtidig registrerer jeg at flere av dere ikke helt har skjønt hva som er greia, så selv enkel tekst kan tydeligvis være vanskelig å forstå. Anonymkode: ab4fa...c93
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her virker det som du ikke vil ha noen andre innspill enn: du har rett. Anonymkode: b05b6...4ca Må som sagt gjerne være uenig og argumentere litt, men jeg forventer at man setter seg inn i problemstillingen først og ikke dikter opp en alternativ historie. Anonymkode: ab4fa...c93
SoWhat? Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, egentlig ikke. Klar kommunikasjon, da forventer jeg at folk skjønner. Samtidig registrerer jeg at flere av dere ikke helt har skjønt hva som er greia, så selv enkel tekst kan tydeligvis være vanskelig å forstå. Anonymkode: ab4fa...c93 Hva er det du snakker om egentlig? Du svarte vedkommende at det ville bli vanskelig å drive med denne interessen sammen, pga jobb osv. Da hun sa at du kunne ta kontakt om du kunne likevel, skriver du at det er vanskelig å involvere flere. Du høres ut som en hyggelig fyr... Endret 22. august 2020 av SoWhat? 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, og det var derfor jeg nevnte dette ovenfor. Jeg sa bare til vedkommende at jeg ikke har mulighet til å drive med dette sammen med vedkommende og vedkommendes venner i tiden fremover, som er faste dager og faste klokkeslett pluss litt nå og da. Er ingen endelig avvisning og jeg var positiv til å involvere vedkommende senere (men det var mest for å være hyggelig). Og jo, det er absolutt en selvfølge å svare når man mottar en slik link, et bilde eller lignende. Ellers er det fort over og ut, i hvert fall hvis man ikke er venner ennå. Om venner ignorerer, så vil jeg bare ignorere tilbake ved første anledning og ser om vedkommende tar et hint. Anonymkode: ab4fa...c93 Det forstår jeg. En høflig avvisning på gode grunnlag er det jo få som tar seg nær av. Det folk reagerer på er at denne personen ikke har svart på et klipp av deg selv, og at du da derfor reagerer så sterkt at du faktisk lager et innlegg på et forum. Hva om, istedenfor å sende et klipp av deg selv, faktisk skriver 'hei! Hvordan går det med interessen din/vår? Føler du at du har noen framgang? Hva er nytt?' Uansett, om jeg skulle brutt med venner fordi de ikke alltid svarer på bilder/linker/videoer, så hadde jeg vært venneløs 😅 vi "ignorerer" snap fra hverandre hele tiden, uten at ser BETYR noe. Så ja, synes du høres veldig ung ut. Anonymkode: 7bd3c...b30 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #20 Skrevet 22. august 2020 17 minutter siden, SoWhat? skrev: Hva er det du snakker om egentlig? Du svarte vedkommende at det ville bli vanskelig å drive med denne interessen sammen, pga jobb osv. Da hun sa at du kunne ta kontakt om du kunne likevel, skriver du at det er vanskelig å involvere flere. Du høres ut som en hyggelig fyr... Ja, jeg er hyggelig og var hyggelig mot denne personen også, selv om det egentlig ikke frister å involvere vedkommende senere. Jeg vil faktisk anta at jeg er den personen i verden som har det største nettverket innenfor denne aktiviteten (ikke veldig utbredt, men folk driver med dette i alle verdenshjørner), som ville blitt vanskelig å få til om jeg ikke er hyggelig. Anonymkode: ab4fa...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå