Gå til innhold

Noe å gjøre med hormonell akne i voksen alder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe man kan gjøre? Har for lite østrogen. Eneste som har hjulpet meg er p-piller, men nå prøver jeg å få barn..

Anonymkode: 4d639...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isotretinoin er det eneste som fungerer for meg. Men det er ikke lov å gå på hvis en ønsker å få barn. Du må gå på prevensjon og ta månedlige prøver. Det er fosterskadelig. 
men, det er virkelig noe av det beste dersom du har en krevende hud å stri med..! Resept må skrives av hudlege. 

Anonymkode: 0391e...7b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, iso! Men etter du har fått barn! Tror også noen blir kvitt problemene ved å bli gravide (har jeg hørt).

Anonymkode: 7078e...c81

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det, sikkert i forbindelse med at jeg fikk problemer med magen og tarmer. Hadde ikke slike problemer som tenåring engang. 

Gått jevnlig til hudpleier en stund nå, og også fått råd om produkter. Hører av an kollega at hennes hudpleier bare har svært så dyre produkter (ingenting under 1500 kr), men min har en helt levelig serie i pris. 

Ble likevel noe dyrt i starten, men verdt det, ettersom problemer med acne nå er helt borte. 

Limer inn et bilde av et par av produktene jeg bruker. Alle jeg bruker er fra samme merke. 

IMG_20200803_120851.jpg

IMG_20200803_120739.jpg

Anonymkode: 9445c...f81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!!!! 🙂

Må prøve iso etter graviditet dersom det fortsatt er like ille :) Angrer på at jeg ikke har gjort dette tidligere nå..

Dr.Schrammek bruker min hudpleier også. Kjøpte en black mask fra det merket, men har fortsatt problemer. Takk for tips til andre produkter 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso er det eneste som tar min hormonelle akne. Men det hjelper å ha en god hudpleierutine med en mild rens, BHA toner fra paulas choice og en god fuktighetskrem som passer min hud. Husk solkrem 😊

Anonymkode: 237fd...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isotretinoin.

Og milde hudprodukter som f.eks cerave og the ordinary.

Anonymkode: f6e4d...afa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk!!!! 🙂

Må prøve iso etter graviditet dersom det fortsatt er like ille :) Angrer på at jeg ikke har gjort dette tidligere nå..

Dr.Schrammek bruker min hudpleier også. Kjøpte en black mask fra det merket, men har fortsatt problemer. Takk for tips til andre produkter 🙂

Ikke gå til hudpleier, de ved meget lite om faktiske acneproblemer. Produkter med parfyme er fyfy (som det merket). Bruk allergivennlige, parfymefri milde produkter som irriterer minst mulig.

Gå til hudlege.

Anonymkode: f6e4d...afa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina Schrammek sine produkter reddet min hud fra å bli pizzatryne med masse arr. I tillegg til rens og arrbehandling hos hudpleier som brukte kun naturlige øko produkter uten tilsatt parfyme. 

Anonymkode: 1306a...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått god hjelp av Epiduo mot min akne. Den er helt borte nå, og bruker den bare forebyggende. Vet dog ikke om man kan bruke dette når man er gravid eller prøver på det, men den er ihvertfall vesentlig mildere for kroppen enn isotretinoin (som er ''siste utvei når alt annet ikke fungerer'').

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alt fra antibiotika, til dyre kremer, men det som endelig har fungert er reseptbelagt a -vitamin krem. Tok noen uker til jeg så resultatet men har ikke hatt byller på haken siden mars.

Anonymkode: 0cde2...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...