AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Føler jeg ikke strekker helt til. De er så mye på rommene sine. Finner på noe med hverandre innimellom. Barna er fra 13- 17 år. Får alltid spørsmål om det «skjer noe» i dag, når de står opp. Hender jeg skal innom kjøpesenteret, det kan være populært - men selvsagt alltid et mål om å «få noe» der. Ellers er det aktiviteter som koster. Badeland, hoppeland ol. Kan ikke gjøre dette hver helg... Har spurt om de vil være med søndagsturer i skogen, men dette er det helt slutt på. Å spille kort/ spill er det kun 13- åringen som enda synes kan være gøy. Kveldene... Jeg lager god mat, ordner med kveldskos. Ofte går de på rommene også i helger, hvis de da ikke er med venner. Er dette normalt? Føler ikke jeg strekker til. Denne helgen for eksempel, de har ingen planer. Jeg blir sittende med dårlig samvittighet fordi jeg tenker jeg burde funnet på noe med dem. At vi burde hatt det gøy, alle sammen sammen? Hva gjør dere med barna deres i helger? Føler meg ikke ensom, jeg har venner, en jobb og har det fint. Bare denne evinnelige følelsen av ikke å strekke til som mor... Anonymkode: 02c3e...e2c 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 De er vel store nok til å komme med forslag selv? Vi dro i blant på hytta hele familien, men ellers kan jeg ikke huske at jeg gjorde noe særlig aktiviteter med foreldrene mine fra 13 til 17, jeg var med venner eller styrte med mine egne hobbier. Kanskje dere kan finne noen hobbyer dere kan gjøre sammen? Pusle puslespill, lage smykker, male, strikke.. Anonymkode: 4f727...a26 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Om tur i skogen er kjedelig kan du jo se om det er turorientering, stolpejakt, geocaching eller liknende i området dere bor, kanskje det er morsommere enn bare å gå tur uten noe mål Anonymkode: 4f727...a26 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Her er de aktive innen idrett. Så helgene er som regel fylt opp med det. De er 15-17. Er det ikke det finner vi på noe. Drar på tur, kino, ut til sjøen. Eller bare er hjemme og slapper av, de synes det er deilig også. Anonymkode: 1ef9c...586
Ulrikke Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 Snart 15 her. Det hender vi gjør noe sammen, men absolutt ikke alltid. Blir stort sett alltid en tur med bikkjene, men ikke nødvendigvis noe mer enn det. Noen ganger ser jeg henne knapt i løpet av helga fordi hun er opptatt med venner, før korona var det idrett, kommer vel snart dit igjen nå, andre ganger tilbringes mye på rommet, men jeg hører jo at hun skravler og ler med andre... Tror det er normalt jeg.... 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 Dette hørtes merkelig ut. Ungdommer vil jo være med venner som regel. Kan ikke sammenlignes, men jeg har ei på 10 år. Hun er nesten aldri hjemme, kun ute med venner. Eller så spiller hun PS med venner (mest gutter), fotballtrening, håndballtrening, kamper osv. Jeg ser for meg at dette kommer til å fortsette en god del år. I helgene slapper vi av, treffer andre par med barn i samme alder og henger. Vi lager også god mat og koser oss i helgene. Søskenbarna er 12-15 år. Der går det i det samme, fotball, venner osv. Aldri hjemme de heller. Anonymkode: b9234...4b9 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 Husker du ikke da du selv var tenåring.. de sitter mye på rommene sine Anonymkode: a2ac7...9a9 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Dei høres ut som typiske tenåringer. Du gjer ingenting feil. Og du er heldig som ikke føler deg ensom, eg gjor det og måtte lere meg å finne på ting på egenhånd eller med mine venner. Eg og jentene mine ser serie eller film sammen mens vi spiser god mat, det hender at barna blir med å lager mat men stort sett er dei på rommene sine eller kvarandre sine. Og vi jogger/ trener sammen, både lørdager og noen dager i ukene, men det er bare dersom dei har tid og ikke er med venner. Ellers setter dei seg ofte på rommene her og, eg ser at mine tantebarn og venners barn gjer det samme. Mine blir og med på senteret, men dei må betale selv. Dei har faste plikter og får fast lønn, er dei blakk gidd dei sjelden bli med på sentere. Anonymkode: e9086...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 Vi ser en film sammen i løpet av helgen, det er fast. Noen ganger er vi på.trwmpolinepark , større badeland , reiser bort eller på.besøk. Andre ganger er vi bare hjemme Anonymkode: 0b756...94b 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 Vi spiller spill. Gjerne hele familien. Det er gøy! Jo mer engelsk de kan, jo gøyere kan det bli. Outland har mange spill som ARK etc ikke har. Anonymkode: c4a4f...925 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 Jeg er i hovedsak sjåfør og kokk for mine barn i helgene. De er som regel ute med venner eller på rommene sine på telefon eller PS4. Vi spiser frokost og middag sammen, men ellers koser vi oss hver for oss med det vi måtte ønske. Innimellom ser vi film eller en serie. Enten alle tre, eller jeg og et av barna. De er ungdommer og elsker helger hvor de kan gjøre det de ønsker. Jeg har ikke dårlig samvittighet, kino, badeland og lignende vil de gjøre med venner, ikke meg. Mine ungdommer er lykkelige og fornøyde. Anonymkode: e8ef6...f41 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 Herregud... tenåringer pleier som regel ikke å ville henge med foreldrene sine. Helt normalt! De skal løsrive seg, og har derfor godt av litt egentid😁 Anonymkode: 686b4...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 Idretten har slukt mine 😅 Har vi en ledig helg er det ofte svømmehallen. De liker også å være hjemme siden det som regel er kamp eller oppvisning de fleste helger. Anonymkode: 8bcfe...6c2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 Jeg kan ikke huske at jeg brukte å gjøre aktiviteter med foreldrene mine når jeg var i den alderen. Som regel surret vi alle med egne ting, jeg var mest sammen med venner. Spiste god lørdagsmiddag hjemme, og hadde jeg ikke planer med noen så var jeg ofte på rommet og styrte med mine ting. Gikk litt ned i stuen av og til, så på "Med hjarte på rette staden" sammen med foreldrene mine noen ganger. Det syntes jeg var koselig. Men å finne på aktiviteter sammen hver helg? Nei, absolutt ikke noe jeg hadde lyst til i den alderen. Anonymkode: 17303...16a
Gjest RødeFare Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler jeg ikke strekker helt til. De er så mye på rommene sine. Finner på noe med hverandre innimellom. Barna er fra 13- 17 år. Får alltid spørsmål om det «skjer noe» i dag, når de står opp. Hender jeg skal innom kjøpesenteret, det kan være populært - men selvsagt alltid et mål om å «få noe» der. Ellers er det aktiviteter som koster. Badeland, hoppeland ol. Kan ikke gjøre dette hver helg... Har spurt om de vil være med søndagsturer i skogen, men dette er det helt slutt på. Å spille kort/ spill er det kun 13- åringen som enda synes kan være gøy. Kveldene... Jeg lager god mat, ordner med kveldskos. Ofte går de på rommene også i helger, hvis de da ikke er med venner. Er dette normalt? Føler ikke jeg strekker til. Denne helgen for eksempel, de har ingen planer. Jeg blir sittende med dårlig samvittighet fordi jeg tenker jeg burde funnet på noe med dem. At vi burde hatt det gøy, alle sammen sammen? Hva gjør dere med barna deres i helger? Føler meg ikke ensom, jeg har venner, en jobb og har det fint. Bare denne evinnelige følelsen av ikke å strekke til som mor... Anonymkode: 02c3e...e2c Det virker litt som du føler at det er ditt ansvar å underholde dem? Det er det jo ikke. Du kan foreslå ting dere kan gjøre sammen, men du kan godt ansvarliggjøre dem også. «Skjer det noe i dag?» spør de. «Har du lyst til å finne på noe sammen?» kan du svare da.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud... tenåringer pleier som regel ikke å ville henge med foreldrene sine. Helt normalt! De skal løsrive seg, og har derfor godt av litt egentid😁 Anonymkode: 686b4...3ef For oss er det viktig med litt familietid Anonymkode: 0b756...94b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: For oss er det viktig med litt familietid Anonymkode: 0b756...94b Er det viktig for deg, eller barna dine?😁 Det er nok en grunn til at barna går på rommet. Du kan være en tipp topp forelder, men de er ikke små barn lenger. Anonymkode: 686b4...3ef
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 Her er også ungene på rommene sine mest🤪. 10 og 12, men tidlig utviklet så i puberteten begge to🤪. Føler ofte som deg, at jeg burde gjort mer med de. Men godt å høre at andre har det likt😅. Aktiviteter som koster penger går jo ikke Ann hver helg. Heller sjeldent her i gården egentlig ... Anonymkode: 45f97...714
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 De er mest med venner eller på rommet. Ellers så pleier vi å være i båten eller på hytta helgene. De har vel ikke så lyst til å henge med oss om de slipper. Anonymkode: cdcea...7ce
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #20 Skrevet 22. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det viktig for deg, eller barna dine?😁 Det er nok en grunn til at barna går på rommet. Du kan være en tipp topp forelder, men de er ikke små barn lenger. Anonymkode: 686b4...3ef For alle, vi er fortsatt en familie Seøv om barna er tenåringer. Anonymkode: 0b756...94b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå