Gå til innhold

Mannen sa noe som dessverre ble litt turnoff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært kjærester, hatt god og variert sex i 17 år. Vi har prøvd ut en del forskjellig og er ganske så åpne med hverandre. Vi har hatt trekant med en ekstra dame noen ganger, men dette er over 10 år siden. Til poenget.

I sommer en gang pratet vi om sex, fantasier osv, han spurte om det var noe jeg ville gjøre som jeg ikke hadde fått gjort, noen fantasier. Jeg prøvde å tenke, men kom ikke på noe spesielt, er egentlig fornøyd og følte han ble litt skuffet. Spurte han tilbake, og han sa at han også var fornøyd som vi har det. Han nevnte at fantasien med to damer hadde han jo allerede opplevd, hvorpå han spør om ikke jeg vil ha med en ekstra mann. Jeg sa at dette ikke var noe fantasi eller drøm for meg. Han fortsetter å si at han ikke ville hatt noe i mot å prøve det, og pratet en del om det. Jeg fikk følelsen av at dette er noe han selv ønsker. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke det selvom jeg tenner på å tilfredsstille han, ønsker da heller en ekstra dame så vi kan tease mannen sammen, ha sex med en annen mann alene. Blir veldig rart for meg å ha med mannen på det. Vi konkluderte liksom med at begge er fornøyd slik vi har det, men er åpne for å ta med fler/gjøre ting i fremtiden.

Etter denne samtalen har jeg kjent mye på at han kunne tenke seg å «dele» meg med en annen mann, og at han selv kunne tenke seg å delta seksuelt med en annen mann. Kan ikke noe for det, men det hele ble turn off for meg. Har alltid følt og ønsket at han vil ha meg for seg selv. 

Noen som har opplevd noe liknende, eller har tanker om hva som ligger i dette?

Anonymkode: 5b81a...e4d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt helt motsatt - tenkt at det var turn on! 

Hadde tenkt at det var kult at han var så trygg på deg og seg selv at en mann kunne fått bli med 😃

Anonymkode: 9b677...381

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter denne samtalen har jeg kjent mye på at han kunne tenke seg å «dele» meg med en annen mann, og at han selv kunne tenke seg å delta seksuelt med en annen mann. Kan ikke noe for det, men det hele ble turn off for meg. Har alltid følt og ønsket at han vil ha meg for seg selv. 

Noen som har opplevd noe liknende, eller har tanker om hva som ligger i dette?

Er du litt redd for at han skal ha litt bifile tanker? eller synes du det er mest ukomfortabelt at han vil dele deg med en annen mann? Det virker som du gir mere av deg selv bare for å tilfredstille mannen din. Synes iallefall du er ei god kvinne som deler ei med mannen din. 

Jeg har opplevd noe traumatisk, så jeg har sperrer for for menn. Ikke ser jeg vitsen i å jobbe for å fjerne sperren heller. Men både drømmer og fantaserer med å ha en kvinne som vil dele sin veninne med meg. Det var jo min drøm i vårt åpne forhold, men hun ble jo stupforelsket og skiftet legning. De bor nå sammen og lever lykkelig, og hun er unnskyldt fordi hun var ærlig med sin legning... men jeg føler meg litt snytt alikevel. Er du brennsikker på din mann?

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg har ikke noe imot at mannen min tenner på andre menn egentlig (nå tror jeg ikke at han gjør det, men teoretisk sett). Men jeg ville følt at han elsket meg mye mindre dersom det var greit for ham å "dele på meg", selv om det bare var for en natt. Jeg er en av de forskrudde damene som føler at et hint av sjalusi (ikke mye, altså!) er en bra ting i en partner, og at å ha sex med andre enn kjæresten er et tegn på at følelsene ikke helt er tilstede. Jeg sier ikke at det må gjelde for alle andre - men det gjelder for MEG og for MITT forhold. 

Skrevet
16 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Er du litt redd for at han skal ha litt bifile tanker? eller synes du det er mest ukomfortabelt at han vil dele deg med en annen mann? Det virker som du gir mere av deg selv bare for å tilfredstille mannen din. Synes iallefall du er ei god kvinne som deler ei med mannen din. 

Jeg har opplevd noe traumatisk, så jeg har sperrer for for menn. Ikke ser jeg vitsen i å jobbe for å fjerne sperren heller. Men både drømmer og fantaserer med å ha en kvinne som vil dele sin veninne med meg. Det var jo min drøm i vårt åpne forhold, men hun ble jo stupforelsket og skiftet legning. De bor nå sammen og lever lykkelig, og hun er unnskyldt fordi hun var ærlig med sin legning... men jeg føler meg litt snytt alikevel. Er du brennsikker på din mann?

Jeg ble nok kanskje litt redd for det ja. Han har alltid vært veldig tydelig heterofil for meg. For meg hadde det vært veldig antennene å se han med en annen mann. Samtidig hater jeg å eventuelt skulle begrense han. Han har nok litt enklere syn på sex enn meg, «sex er sex». For meg er det mye mer, og jeg er vant til å være den som kan gi han alt han vil ha. Om det er å ha med en ekstra dame, leketøy eller hva. Føler vel at jeg ikke strekker helt til lenger hvis han kunne tenke seg å være intim med menn/se meg med andre menn. Det er også veldig overraskende for meg.

Brennsikker kan man vel ikke være på noen.

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, Nuith skrev:

Jeg skjønner deg godt, jeg har ikke noe imot at mannen min tenner på andre menn egentlig (nå tror jeg ikke at han gjør det, men teoretisk sett). Men jeg ville følt at han elsket meg mye mindre dersom det var greit for ham å "dele på meg", selv om det bare var for en natt. Jeg er en av de forskrudde damene som føler at et hint av sjalusi (ikke mye, altså!) er en bra ting i en partner, og at å ha sex med andre enn kjæresten er et tegn på at følelsene ikke helt er tilstede. Jeg sier ikke at det må gjelde for alle andre - men det gjelder for MEG og for MITT forhold. 

Ja, er noe i dette. Var et lite strikk, så følte meg nok plutselig litt mindre viktig. Han har alltid villet ha meg for seg selv i 17 år, hvorfor bryr du deg ikke om jeg ligger med andre menn nå. Litt satt på spissen. Jeg har hatt få sexpartnere, og klarer ikke bare ha sex med en mann jeg ikke kjenner uansett. Må ha en form for relasjon til en mann for å få lyst på han på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Nå overtenker du! Han trenger ikke ha noe annet motiv for ekstra mann enn hva du skisserer for å ha med ekstra dame! Han har lyst til at du skal nyte! Så simpelt kan det være!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Brennsikker kan man vel ikke være på noen.

Ja redselen bremser nok en god del at sexen når det blir usikkert, og usikker på hva han føler for deg. Skjønner liksom ikke hvilke fordeler han har med å dele deg. Jeg er sikkert ikke rett mann til å svare på det, men jeg prøver bare å forstå vitsen. Forståelig hvis en kvinne kan kysse og kose med den andre kvinnen, da er det jo bare for mannen å nyte begge. Men så er det er jo dette med sjalusi da, hvor langt skal man gå.

Trekant er ikke for alle tror jeg, jeg tror det er for viderekomne som ikke elsker hverandre så høyt... men akkurat høyt nok til å utforske sine seksuelle fantasier... Vet heller ikke om det er tilfelle, jeg bare tenker høyt...

Skrevet

Skjønner deg veldig godt!

Han er vel ikke tilfeldigvis 40+?

Det er klassisk at menn begynner med alskens sårende adferd når de havner inn i en 40-årskrise, og ødelegger sexlivet totalt! Enten han begynner å glo på alt for unge damer, eller han begynner med slike ønsker som dette. Og det hele skyldes typisk at han selv mangler testosteron. 

Anonymkode: 509f8...a3f

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Men tenker du slik når du er  med en annen kvinne? Blir jo likt den andre veien. Tror du overtenker for mye. Menn som blir eldre skal stadig utforske ting de ikke har gjort. Ikke sikkert han liker det engang, han vil bare ha prøvd og utforsket det.

Men du kan jo ikke noe for at du ikke tenner på det og da skal du jo si nei uansett :) 

Skrevet
4 hours ago, Bamseklemmer said:

Men både drømmer og fantaserer med å ha en kvinne som vil dele sin veninne med meg. Det var jo min drøm i vårt åpne forhold, men hun ble jo stupforelsket og skiftet legning. De bor nå sammen og lever lykkelig

Hahaha, er du Ross i Friends? 😁

Anonymkode: 30b18...1ed

• Liker 2
Skrevet

Nei, men jeg følte meg veldig snytt... jeg lot henne gå fordi jeg eide henne ikke. De lever nok lykkelig fordi jeg har forståelse... krangling fører til ingenting annet enn at jeg beviser ei side som jeg ikke har😉

Skrevet

Vi har pratet om det, men det er like uaktuelt for meg som for deg. 

Jeg kan imidlertid ikke kjenne meg igjen i at det er en sår og vanskelig tanke, eller at det er avtennende at han har noen fantasier om det. Jeg tenker at man kan fantasere om det mest vanvittige og til og med urealistiske, og at de fleste fantasier er helt ok. Godt å ha det slik at man kan dele og diskutere også de fantasiene som ikke er eller kan bli oppfylt, fordi en av oss ikke ønsker det. Det er mye som kan virke bra i fantasier, uten at det betyr annet enn at man har og føler lov til å ha fantasier om diverse. 

Her var det bare å si nei, og det respekterer han. 

Jeg synes det er en vanskeligere situasjon at jeg som gjerne deler ham med annen kvinne nå har kommet i situasjonen at vi har truffet en kvinne han liker, og som liker oss, og så tenner ikke jeg på henne. Det gjør at jeg vipper frem og tilbake mellom å gi ham en opplevelse som egentlig er grei for meg, men som likevel ikke føles helt grei, fordi jeg ikke har så lyst på akkurat henne, selv om jeg liker henne som person. 

Dette med at han nevnte mann bruker jeg derimot veldig lite tanker på. For meg er det en ok fantasi, men jeg tror ikke at det faktisk ville vært ok for noen av oss, i virkeligheten. Min mann er ikke sjalu i fantasien, men i realiteten er han nok for sjalu til at noe slikt hadde gått bra, og jeg har rett og slett ikke lyst på verken å finne ut av det eller å ha en annen mann. 

Anonymkode: 3e191...ca6

Skrevet

Alle former for trekant er helt uaktuelt for meg, og jeg ville ikke vært sammen med en mann som uttrykte ønske om det.

Anonymkode: 43d7c...5f4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan imidlertid ikke kjenne meg igjen i at det er en sår og vanskelig tanke, eller at det er avtennende at han har noen fantasier om det.

For de fleste kvinner ville det å si noe sånt, være som å si at han drømmer om noe hun ikke er. Litt som om mannen sier han drømmer om store amasoner, mens hun er en liten og lav. Eller han sier at han drømmer om store bryster, mens hun er helt flat. Det er med andre ord en helt upassende ting å si, og dermed synker mannen i verdi, og hun klarer ikke lengre tenne på han. 

Skrevet

Hvorfor er det greit å dele han med en dame men ikke en mann?:klo:

Anonymkode: 6bed3...7c4

Skrevet

Er han homo/bifil?

Anonymkode: c2a58...251

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det greit å dele han med en dame men ikke en mann?:klo:

Anonymkode: 6bed3...7c4

Fordi det å dele han med en dame, gjør at han fremstår som promiskuøs og maskulin. Mens det å dele han med en mann, gjør at han fremstår som ynkelig og med lavere verdi som mann.

Hvorfor forstår du ikke dette?

Skrevet

Om jeg skulle "delt" kona på den måten, hadde jeg ikke elsket henne. Men det er meg da.

ta det opp med han og snakk om det. Si at tanken på det var turnoff og du føler deg kke viktig for han når han er villig til å dele deg. Og at bare tanken byr deg imot, og spør hva han mente med det.

Anonymkode: cfffe...698

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg skulle "delt" kona på den måten, hadde jeg ikke elsket henne. Men det er meg da.

Anonymkode: cfffe...698

Det er ikke bare deg!

Det er denne følelsen de aller fleste kvinner får, av et slikt forslag. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...