AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Hei, Lang historie kort. Jeg har et barn på straks 5 år. Jeg og pappaen var i retten fra hun var 6 måneder til hun fylte 4 år (pappaens valg grunnet bitterhet og hevngjerrighet etter brudd..) Nå er vi endelig på talefot og samarbeider godt. Datteren min er hos sin pappa én ettermiddag i uken og annen hver helg. Nå holder jeg på å planlegge neste års sommerferie (har årsturnus i kommune), og er så utrolig usikker på om hun skal ha to uker sammenhengende sommerferie hos sin pappa eller ikke. Vi er enige om å ha to uker hver, men vi har pleid å ha annen hver uke, og ikke sammenhengende. Årsaken til at jeg er usikker på dette er at hun er begynt å telle dager på når hun får komme hjem igjen til meg.. Jeg har forsøkt å spørre hvorfor hun teller ned dagene, hva hun gjør sammen med pappaen sin når hun er der osv. Hun sier alltid: «Bare vært inne» eller typ «spist godteri». Jeg vet at pappaen er lat av natur, så om det er det at hun kjeder seg, er mye alene osv., det KAN være en årsak. Har forsøkt å spørre far, men får ikke noe særlig svar jeg blir klok av.. Han er spesiell, og dette er det eneste barnet. Han selv er oppvokst med omsorgssvikt og rus. Datteren vår blir ofte litt rar når jeg overleverer henne til far, og hun spør som sagt hvor mange dager hun skal være hos han, og hvor mange dager hun skal være hos meg når jeg henter henne igjen. Jeg er livredd for en ny runde i retten, bare så det er sagt. Hva tenker dere? Noen som har opplevd det samme? Bør jeg forsøke én uke ferie hos far om gangen? At kanskje 2 uker sammenhengende blir for lenge? Anonymkode: 02ed2...01c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Du kjenner barnet ditt best. Jeg har to setr barn i hus, halvparten 50 og halvparten en ettermiddag og annenhver helg. Alle teller dager til npr de skal dra og vet hvor mange dager det er til de skal tilbake. Av erfaring vet jeg at å være en helg hos den ene er som å være på besøk, man føler seg ikke helt hjemme og den forelderen er litt fremmed. Anonymkode: b5c4a...833
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Må dere bestemme dette alt nå da? Altså mye skjer på et år i utviklingen, at hun teller dager nå trenger ikke ha mye å si akkurat. Jeg ville sett an nærmere Anonymkode: b469f...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå