Gå til innhold

Hva tjener du som har fagbrev som barne og ungdomsarbeider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått tilbud om en læreplass i en barnehage. Jeg har prøvd å finne ut hvor mye jeg kommer til å tjene i måneden etter fullført fagbrev. 

Ifølge fagforbundet sine sider så står det at fagarbeiderstilinger/tilsvarende fagarbeiderstillinger har en årslønn på 350 000 kr, mens stillinger med krav om fagbrev og 1-årig fagskoleutdanning har 372 800 kr i årslønn. 

Er usikker på hva jeg går under her? 

Takk for svar!

Anonymkode: 1993b...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går under fagarbeider, som ved 0 års ansiennitet har en årslønn (minstelønn) på 350.800kr

Når du er ferdig som lærling har du allerede 2 års ansiennitet og får da 357.200kr i året. Det vil si en timelønn på 183kr.

Fagbrev og 1 årig fagskole er som det står fagbrev OG 1 årig fagskole. Det har du ikke når du er ferdig som lærling.

Anonymkode: 3a4f4...a9a

Skrevet

10 års ansiennitet i kommunal barnehage som barne- og ungdomsarbeider med ei årslønn på 420 000,-

Håper på et bra lønnsoppgjør i år, noe jeg tviler vi får. 

Anonymkode: ea507...2a7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 års ansiennitet i kommunal barnehage som barne- og ungdomsarbeider med ei årslønn på 420 000,-

Håper på et bra lønnsoppgjør i år, noe jeg tviler vi får. 

Anonymkode: ea507...2a7

Jeg har fått læreplass i en privat barnehage. Aner ikke om det er et annet lønnsnivå der enn i kommunal barnehage.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du går under fagarbeider, som ved 0 års ansiennitet har en årslønn (minstelønn) på 350.800kr

Når du er ferdig som lærling har du allerede 2 års ansiennitet og får da 357.200kr i året. Det vil si en timelønn på 183kr.

Fagbrev og 1 årig fagskole er som det står fagbrev OG 1 årig fagskole. Det har du ikke når du er ferdig som lærling.

Anonymkode: 3a4f4...a9a

Takk for svar! Da satser vi på at det stemmer.

Skrevet

Som vanlig butikkansatt UTEN fagbrev fikk 462 000 i fjor. Dette er med overtid. Vanlig lønn er 440 000 tror jeg. Dere tjener jo elendig! 

• Liker 3
Skrevet

424000kr, 10 års ans, privat bhg.

Anonymkode: 2737f...2c5

Skrevet
1 minutt siden, mordi skrev:

Som vanlig butikkansatt UTEN fagbrev fikk 462 000 i fjor. Dette er med overtid. Vanlig lønn er 440 000 tror jeg. Dere tjener jo elendig! 

Barnehage ansatte er kjent for å tjene elendig, selv de med høyskole utdanning. Men, 462 000 kr for å jobbe i butikk høres mye ut. Jobber du kun på kvelden da? Og mye overtid? Jeg kunne gjerne jobbet i butikk med den lønningen, men her tenker jeg på framtidsutsiktene. 

Butikk ansatte har allerede blitt erstattet med selvbetjente maskiner. Man trenger snart ikke butikk ansatte mer, annet enn til påfylling og til å hjelpe folk med maskinene.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

424000kr, 10 års ans, privat bhg.

Interessant. Kan jeg spørre hva du har i måneden, etter skatt?

Skrevet

Min fine gode kjæreste tjener 410 000 i lønn som barne og ungdomsarbeider. Lite lønn kansje men plusssida er at man lærer om mennesker. Dere er fine folk med mye god kunnskap. Og jobbhverdagen virker veldig fin!

Anonymkode: 88336...491

Skrevet
6 minutter siden, mordi skrev:

Har 2 fagbrev o full annsenitet, jobber i kommunen 437000 Er årslønn 

Anonymkode: cce7a...86c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Interessant. Kan jeg spørre hva du har i måneden, etter skatt?

24000. Er vel lite relevant da folk skatter veldig forskjellig🤷🏼‍♀️

Skrevet

Min fine gode kjæreste tjener 410 000 i lønn som barne og ungdomsarbeider. Lite lønn kansje men plusssida er at man lærer om mennesker. Dere er fine folk med mye god kunnskap. Og jobbhverdagen virker veldig fin!

Er det uten ansiennitet? 

Skrevet

Er det uten ansiennitet? 

ti års arsennitet

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehage ansatte er kjent for å tjene elendig, selv de med høyskole utdanning. Men, 462 000 kr for å jobbe i butikk høres mye ut. Jobber du kun på kvelden da? Og mye overtid? Jeg kunne gjerne jobbet i butikk med den lønningen, men her tenker jeg på framtidsutsiktene. 

Butikk ansatte har allerede blitt erstattet med selvbetjente maskiner. Man trenger snart ikke butikk ansatte mer, annet enn til påfylling og til å hjelpe folk med maskinene.

Som jeg skrev er vanlig lønn 440 000, så litt overtid blir det alltids (462 000). Jobber ca 2 kvelder i uka, 2 lørdager. Har fri en mandag og en tirsdag i mnd. Butikkyrket er ikke døende. Vi har ansatt flere etter selvbetjening kom, grunnet økt varetrykk. Du vet ikke hva du snakker om. Du redder ingen arbeidsplasser ved å gå i en kasse betjent av et menneske!

• Liker 3
Skrevet

Jeg er barne og ungdomsarbeider, straks 11 års ansiennitet, 424.400 i året. Privat.

Skrevet

Lønner seg ikke å ta fagbrevet. Ufaglært assistent i 100% stilling tjener 405.000 i min kommune. 

Anonymkode: 79288...a86

Skrevet

Læretiden regner vel bare som ett års ansiennitet? Gjør det der jeg var lærling, selvom den er to år. Kanskje annerledes andre steder. 

Anonymkode: 86d16...5f9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lønner seg ikke å ta fagbrevet. Ufaglært assistent i 100% stilling tjener 405.000 i min kommune. 

Anonymkode: 79288...a86

Det må være et sjelden unntak eller lyver du. Fagbrev lønner seg på sikt, og de med fagbrev skal tjene mer enn de som er ufaglært. Om det ikke er slik på en arbeidsplass så går man til lederen og ordner opp i det.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Læretiden regner vel bare som ett års ansiennitet? Gjør det der jeg var lærling, selvom den er to år. Kanskje annerledes andre steder. 

Anonymkode: 86d16...5f9

Muligens. Jeg har dog jobbet 9 år tidligere på min forrige arbeidsplass, så regner med det teller også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...