AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Er det noen her inne som jobber freelance? hvilke tjenester tilbyr du? tjener du greit på dette? Altså deltid eller fulltid? hvordan startet du? Registrer en seg på en siden der den som trenger å kjøpe disse tjenestene kan velge og vrake? angrer du? jeg står nå uten jobb og i disse tider er det heller ikke særlig enkelt å få seg en jobb. (Altså under en arbeidsgiver) i tillegg så har jeg egentlig lyst til å drive for meg selv. Anonymkode: 1f127...cc8
Gjest Ishm Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Faktis så vil jeg starte med noe hjemme selv. er ikke glad i å omgås mennesker, liker å ta det rolig. En rolig hverdag! Være min egen boss har lyst til å ta frisør kurs, og klippe håret til folk hjemme😛 Men ikke sikker hvor jeg kan finne kort og billig kurs. (Vil kun lære å klippe hår) ikke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 19 timer siden, Ishm skrev: Faktis så vil jeg starte med noe hjemme selv. er ikke glad i å omgås mennesker, liker å ta det rolig. En rolig hverdag! Være min egen boss har lyst til å ta frisør kurs, og klippe håret til folk hjemme😛 Men ikke sikker hvor jeg kan finne kort og billig kurs. (Vil kun lære å klippe hår) ikke noe annet. Akuratt, det vil jeg også! Jeg trives godt i mitt eget selskap. I tillegg hadde det vert deilig å legge opp arbeidsdagen etter familien min og ikke omvendt😊 Anonymkode: 1f127...cc8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 Å klippe folk medfører jo at du må snakke overfladisk med folk hele dagen, det passer IKKE til deg som ikke liker å omgås folk! Å jobbe frilans er et strev for de alle fleste, det å skaffe nok kunder er ikke lett! Jeg har gjort det i 20 år og er så lei av den økonomiske usikkerheten at jeg tror jeg skal skaffe meg en fast jobb. Ser an fram til jul. Jeg jobber i reklamebransjen. Det ser alltid bedre ut utenifra enn det er i realiteten. Som oftest er det mye mer jobb og dårligere lønn enn man tror. Dessverre. Anonymkode: 917d8...750
Gjest Ishm Skrevet 22. august 2020 #5 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akuratt, det vil jeg også! Jeg trives godt i mitt eget selskap. I tillegg hadde det vert deilig å legge opp arbeidsdagen etter familien min og ikke omvendt😊 Anonymkode: 1f127...cc8 Enig! ville begynne med baking av kaker, men så er jeg ikke så nøyaktig og dette er pirke jobb. Samme med å sette negler på folk, eller vipper. Det er pirkete arbeid. men har absolutt drøm om å starte noe hjemme. Hadde lyst frisør salong hjemme. Med bare klipping av hår, men er vanskelig å finne kurs for dette. Så nå sitter jeg og bare tenker
Gjest Ishm Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å klippe folk medfører jo at du må snakke overfladisk med folk hele dagen, det passer IKKE til deg som ikke liker å omgås folk! Å jobbe frilans er et strev for de alle fleste, det å skaffe nok kunder er ikke lett! Jeg har gjort det i 20 år og er så lei av den økonomiske usikkerheten at jeg tror jeg skal skaffe meg en fast jobb. Ser an fram til jul. Jeg jobber i reklamebransjen. Det ser alltid bedre ut utenifra enn det er i realiteten. Som oftest er det mye mer jobb og dårligere lønn enn man tror. Dessverre. Anonymkode: 917d8...750 Selvfølgelig får man ikke godt betalt, men man klarer vel å få til nok for overlevelsen, samtidig som man selv vil trives i arbeidet. Er vel viktigste? mennesker glemmer hvor viktig det er å faktis like og nyte livet. Handler ikke om å ha masse penger
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å klippe folk medfører jo at du må snakke overfladisk med folk hele dagen, det passer IKKE til deg som ikke liker å omgås folk! Å jobbe frilans er et strev for de alle fleste, det å skaffe nok kunder er ikke lett! Jeg har gjort det i 20 år og er så lei av den økonomiske usikkerheten at jeg tror jeg skal skaffe meg en fast jobb. Ser an fram til jul. Jeg jobber i reklamebransjen. Det ser alltid bedre ut utenifra enn det er i realiteten. Som oftest er det mye mer jobb og dårligere lønn enn man tror. Dessverre. Anonymkode: 917d8...750 Så dumt at det oppleves som er slit. jeg tenker jo at for min del så hadde det vert perfekt og kombinere freelance jobb med familielivet! Og jeg trenger ikke et million inntekt. Jeg trenger slik at jeg klarer meg/oss (familien min) mat, tak over hodet, regninger betalt hver måne uten å gå i minus og at barnet har det bra og alt det hen trenger. jeg så for meg nest sånn type oversetter og skrive jobb. Men litt interessant å høre hva andre gjør. Kanskje det er noe jeg aldri har tenkt på, men som kunne vært spennende😊 Anonymkode: 1f127...cc8
Gjest Ishm Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dumt at det oppleves som er slit. jeg tenker jo at for min del så hadde det vert perfekt og kombinere freelance jobb med familielivet! Og jeg trenger ikke et million inntekt. Jeg trenger slik at jeg klarer meg/oss (familien min) mat, tak over hodet, regninger betalt hver måne uten å gå i minus og at barnet har det bra og alt det hen trenger. jeg så for meg nest sånn type oversetter og skrive jobb. Men litt interessant å høre hva andre gjør. Kanskje det er noe jeg aldri har tenkt på, men som kunne vært spennende😊 Anonymkode: 1f127...cc8 Enig. Følger denne tråden !
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så dumt at det oppleves som er slit. jeg tenker jo at for min del så hadde det vert perfekt og kombinere freelance jobb med familielivet! Og jeg trenger ikke et million inntekt. Jeg trenger slik at jeg klarer meg/oss (familien min) mat, tak over hodet, regninger betalt hver måne uten å gå i minus og at barnet har det bra og alt det hen trenger. jeg så for meg nest sånn type oversetter og skrive jobb. Men litt interessant å høre hva andre gjør. Kanskje det er noe jeg aldri har tenkt på, men som kunne vært spennende😊 Anonymkode: 1f127...cc8 Uff... ser nå at det var mye skrivefeil her🥴 får skylde på at det er lørdagskveld og en er sliten etter uka... 32 minutter siden, Ishm skrev: Enig. Følger denne tråden ! Håper flere har lyst og følge og komme med innspill her😁 Anonymkode: 1f127...cc8
Eneri Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 Jeg er ikke freelancer og er altfor trygghetsjunkie til at jeg hadde taklet en varierende inntekt. Vil bare nevne noen ting du må vurdere. Når du driver for deg selv, må du i tillegg til hovedvirket ditt også lære deg noe markedsføring, kanskje juss ifbm avtaler og økonomi/regnskap/ div vedr offentlige rapporteringer med moms og annet. Dette tar også tid og koster penger. Ta dette med i vurderingen når du tenker på hvor mange timer det passer deg å jobbe for å få ønsket tid med familien. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 Jeg arbeider freelance, men da innenfor en bransje søm jeg har solid utdanning og erfaring fra. Likevel er det krevende. Jeg må hele tiden stå på for å skaffe oppdrag og ha et stort og relevant kontaktnett slik at jeg holder meg relevant. Jeg har også noen større faste oppdrag som heldigvis gjør at økonomien er litt mer stabil enn den hadde vært uten disse. Det høres for meg fryktelig vanskelig ut å gjøre dette uten at du har en bakgrunn som gjør at noen vil kjøpe produktet ditt. I tillegg vil du måtte si ja til det meste i oppstartsfasen og sykdom eller andre unnskyldninger vil det som regel ikke være plass til. Anonymkode: 05fc0...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg arbeider freelance, men da innenfor en bransje søm jeg har solid utdanning og erfaring fra. Likevel er det krevende. Jeg må hele tiden stå på for å skaffe oppdrag og ha et stort og relevant kontaktnett slik at jeg holder meg relevant. Jeg har også noen større faste oppdrag som heldigvis gjør at økonomien er litt mer stabil enn den hadde vært uten disse. Det høres for meg fryktelig vanskelig ut å gjøre dette uten at du har en bakgrunn som gjør at noen vil kjøpe produktet ditt. I tillegg vil du måtte si ja til det meste i oppstartsfasen og sykdom eller andre unnskyldninger vil det som regel ikke være plass til. Anonymkode: 05fc0...4a1 Hva jobber du som Anonymkode: 4c66b...4bc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 51 minutter siden, Eneri skrev: Jeg er ikke freelancer og er altfor trygghetsjunkie til at jeg hadde taklet en varierende inntekt. Vil bare nevne noen ting du må vurdere. Når du driver for deg selv, må du i tillegg til hovedvirket ditt også lære deg noe markedsføring, kanskje juss ifbm avtaler og økonomi/regnskap/ div vedr offentlige rapporteringer med moms og annet. Dette tar også tid og koster penger. Ta dette med i vurderingen når du tenker på hvor mange timer det passer deg å jobbe for å få ønsket tid med familien. Vel de fleste frelancer jobber svart Anonymkode: 4c66b...4bc
Eneri Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel de fleste frelancer jobber svart Anonymkode: 4c66b...4bc Jeg tror ikke DE FLESTE gjør det. Miste rett til sykepenger og pensjonsopptjening, og begrense sin potensielle kundekrets når det kommer til firmakunder? Samfunnssnylting og lite taktisk på lengre sikt. 1
Gjest Ishm Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 24 minutter siden, Eneri skrev: Jeg tror ikke DE FLESTE gjør det. Miste rett til sykepenger og pensjonsopptjening, og begrense sin potensielle kundekrets når det kommer til firmakunder? Samfunnssnylting og lite taktisk på lengre sikt. Når de ikke betaler skatt så trenger de vel ikke noe pensjon eller syke penger. Det de skulle ellers betalt til skatt får de på en måte spare for pensjon eller om de evt skulle bli syke.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Skrevet 23. august 2020 11 timer siden, Ishm skrev: Når de ikke betaler skatt så trenger de vel ikke noe pensjon eller syke penger. Det de skulle ellers betalt til skatt får de på en måte spare for pensjon eller om de evt skulle bli syke. Heh, jeg tror ikke helt du innser hvor verdifullt et godt sikkerhetsnett sykepenger er. Om du skal leve greit, og samtidig legge av en god buffer om du skulle bli syk et par måneder, OG spare til pensjon, bør du tjene et sted over 500 000 i året. Det er ikke realistisk som freelancer uten noen form for utdannelse. Beklager, dette høres ut som en fin drøm, men det beste er å bare få seg en jobb, altså. Anonymkode: d3d25...511
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #17 Skrevet 23. august 2020 vær ansatt om du kan! hilsen utslitt, syk freelancer med dritdårlig inntekt. masse stress og lite penger🤷♀️ Anonymkode: c3ff0...103 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #18 Skrevet 23. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: vær ansatt om du kan! hilsen utslitt, syk freelancer med dritdårlig inntekt. masse stress og lite penger🤷♀️ Anonymkode: c3ff0...103 Jeg tenker at det finnes flere type jobber som freelance? Noen er kanskje mer slitsomme, vanskeligere å få oppdrag osv. Mens andre jobber er der annerledes med. Det er også forskjell fra person til person. Hva en trives med, om en trives med en slim hverdag eller ikke. Hva gjør du som freelance? Alle disse som driver med sosiale medier. Dette vil jeg også tro er en form for freelance? det finnes jo sikkert 1000 ting der uten en selv ikke har tenkt på at går an å tjene penger på. Og noe er nokk mer slitsomt enn andre jobber. Men man vet ikke om man lykkes før man har prøvd. Skjønner dere som jobber slik og ikke trives lenger/ er utslitt, dere vil oss sikkert bare godt med å "advare" angående slike jobber. Men når en vet selv en har lyst sø er det utrolig nedtur med slike kommentarer. I stedet for å komme med oppløftende ord og gode råd! Anonymkode: 1f127...cc8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #19 Skrevet 23. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det finnes flere type jobber som freelance? Noen er kanskje mer slitsomme, vanskeligere å få oppdrag osv. Mens andre jobber er der annerledes med. Det er også forskjell fra person til person. Hva en trives med, om en trives med en slim hverdag eller ikke. Hva gjør du som freelance? Alle disse som driver med sosiale medier. Dette vil jeg også tro er en form for freelance? det finnes jo sikkert 1000 ting der uten en selv ikke har tenkt på at går an å tjene penger på. Og noe er nokk mer slitsomt enn andre jobber. Men man vet ikke om man lykkes før man har prøvd. Skjønner dere som jobber slik og ikke trives lenger/ er utslitt, dere vil oss sikkert bare godt med å "advare" angående slike jobber. Men når en vet selv en har lyst sø er det utrolig nedtur med slike kommentarer. I stedet for å komme med oppløftende ord og gode råd! Anonymkode: 1f127...cc8 uff det var ikke meningen å virke nedbrytende. jeg er arbeidsgiver for 4 stykker, og i tillegg syk, så det er en litt spesiell og sressende situasjon for meg. er helt utkjørt. hvis du kan drive med noe uten ansatte, så er det bedre. jeg elsket å være næringsdrivende før, da jeg bare hadde meg selv, og kundene mine. må få fremheve at den følelsen av å eie sin egen arbeidsplass, styre mye av tiden sin, sette seg inn i økonomi, juss mm-kan være en god ting. men kan ikke stikke under en stol at det er tøft med usikker inntekt. har landet på at det optimale for meg(når jeg forhåpentligvis blir bedre) er en 60% fast stilling, og resten som næringsdrivende(uten ansatte).lykke til☺️ Anonymkode: c3ff0...103
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 På 23.8.2020 den 16.34, AnonymBruker skrev: uff det var ikke meningen å virke nedbrytende. jeg er arbeidsgiver for 4 stykker, og i tillegg syk, så det er en litt spesiell og sressende situasjon for meg. er helt utkjørt. hvis du kan drive med noe uten ansatte, så er det bedre. jeg elsket å være næringsdrivende før, da jeg bare hadde meg selv, og kundene mine. må få fremheve at den følelsen av å eie sin egen arbeidsplass, styre mye av tiden sin, sette seg inn i økonomi, juss mm-kan være en god ting. men kan ikke stikke under en stol at det er tøft med usikker inntekt. har landet på at det optimale for meg(når jeg forhåpentligvis blir bedre) er en 60% fast stilling, og resten som næringsdrivende(uten ansatte).lykke til☺️ Anonymkode: c3ff0...103 Skjønner! Ja, vi er jo alle i forskjellige situasjoner😊 Iom at du har ansatte så er det nokk litt mer arbeid kan jeg tenke meg. Jeg skal ikke ha ansatte. Kun meg selv😅 jeg kjenner jeg er veldig motivert å synes dette er veldig spennende! Men det er litt vanskelig å finne info på nett. Mye er villedende... Anonymkode: 1f127...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå