AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Er sikkert agnostiker. Tror at livet har en mening. Er for tomt at vi bare er født og skal opplever alt vi gjør og skal bare dø. Jeg tror ikke det er en Gud som i religionene. Hvordan er det logisk at fordi du kommer over noen landegrenser så tilhører plutselig folka der en annen Gud? Og disse også flytter på seg.. er det gudene som kriger og den som leder får flest tilhengere? Det er også folk som konverterer og blir troende godt oppi åra. så jeg kan bare gjøre alt jeg vil nå da, fordi alt ordner seg om jeg blir troende som 65-åring? Anonymkode: 5709e...90e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er sikkert agnostiker. Tror at livet har en mening. Er for tomt at vi bare er født og skal opplever alt vi gjør og skal bare dø. Jeg tror ikke det er en Gud som i religionene. Hvordan er det logisk at fordi du kommer over noen landegrenser så tilhører plutselig folka der en annen Gud? Og disse også flytter på seg.. er det gudene som kriger og den som leder får flest tilhengere? Det er også folk som konverterer og blir troende godt oppi åra. så jeg kan bare gjøre alt jeg vil nå da, fordi alt ordner seg om jeg blir troende som 65-åring? Anonymkode: 5709e...90e Man er ikke garantert å bli 65-åring, så det blir feil å tenke slik. Anonymkode: 3faec...d8c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Man trenger ikke å tro på noe, les litt på egen hånd om generell religion og religionshistorie og gjør deg opp en mening selv, jeg er helt komfortabel med det konseptet at livet er et resultat av millioner med år med utvikling og sannsynligvis helt meningsløst når alt kommer til alt. Anonymkode: 8d52f...e75
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Hva legger du i gud? Gud er nødvendigvis ikke kun en vi bare tilber. Alle er en del av Gud. Gud finner du inni deg selv Anonymkode: 843a5...977
omarel Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 (endret) På 21.8.2020 den 23.59, AnonymBruker skrev: Er sikkert agnostiker. Tror at livet har en mening. Er for tomt at vi bare er født og skal opplever alt vi gjør og skal bare dø. Jeg tror ikke det er en Gud som i religionene. Hvordan er det logisk at fordi du kommer over noen landegrenser så tilhører plutselig folka der en annen Gud? Og disse også flytter på seg.. er det gudene som kriger og den som leder får flest tilhengere? Det er også folk som konverterer og blir troende godt oppi åra. så jeg kan bare gjøre alt jeg vil nå da, fordi alt ordner seg om jeg blir troende som 65-åring? Anonymkode: 5709e...90e Hvis du har levd i 65 år vil jeg oppriktig anbefale deg på det sterkeste å høre og lese Koranen med et oppriktig sinn for den helligheten den er. Vi muslimer sier at det er Guds egne ord som er sendt ned til menneskeheten som en levende mirakel fram til endens tid. Det er den største og siste mirakel gjennom alle tider. I Koranen har Gud sagt at Han skal beskytte Koranen. Den har ikke av den grunn ikke vært forandret på siden den ble sendt ned, slik at alle kan ha tilgang til mirakelet. Det er et vers i Koranen som sier, parafrase: "og Vi har ikke utelatt noe fra skriften." Den svarer på alt og lærer alt om livet og døden og svarer på det iboende behov hos enhver. I tråd med det Jesus sa om hva den kommende Profet/ talamann etter han skulle bringe med seg av lærdom og veileldelse:"Men Talsmannen som Far skal sende i mitt navn, skal lære dere alt og minne dere om alt det jeg har sagt dere (Joh 14,26)." Sett av tiden din og lytt de to første kapitlene og osv. I Koranen så sier Gud: "Dette er din Herres Ord..." så etter 65 år vil jeg oppriktig anbefale deg og lytte til det slik noe hellig bør lyttes til. Dette er sura 1, Åpneren. Når den er ferdig kan du lytte til sura 2. Husk å lytte, sette på pause og reflektere. Det resiters på arabisk og engelsk, med skriftelig oversettelse. Bruk god og spør eller send melding så kan jeg eller andre være behjelpelige. Sura 2, kua Ingen skrift på jorden i dag påstår at det er Guds egne ord tio punkt og prikke, med untakk av Koranen. Lykke til😊 Endret 27. august 2020 av omarel
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 På 21.8.2020 den 23.59, AnonymBruker skrev: Er sikkert agnostiker. Tror at livet har en mening. Er for tomt at vi bare er født og skal opplever alt vi gjør og skal bare dø. Jeg tror ikke det er en Gud som i religionene. Hvordan er det logisk at fordi du kommer over noen landegrenser så tilhører plutselig folka der en annen Gud? Og disse også flytter på seg.. er det gudene som kriger og den som leder får flest tilhengere? Det er også folk som konverterer og blir troende godt oppi åra. så jeg kan bare gjøre alt jeg vil nå da, fordi alt ordner seg om jeg blir troende som 65-åring? Anonymkode: 5709e...90e Jeg er enig det du skriver om tro i forhold til hvor du bor. Gud forholder seg ikke til landegrenser. Har du forsøkt å oppsøke noe trossamfunn for å få svar på spørsmålene dine? Som personlig kristen kan jeg anbefale det det. Det gir en trygghet og ro å vite at alt har en mening. Selv om den ikke er så lett å forstå med vårt begrensede intellekt. Anonymkode: f0757...e16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Les Bibelen og bli frelst. Gud vil hjelpe deg. Anonymkode: 3faec...d8c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 På 21.8.2020 den 23.59, AnonymBruker skrev: Er sikkert agnostiker. Tror at livet har en mening. Er for tomt at vi bare er født og skal opplever alt vi gjør og skal bare dø. Jeg tror ikke det er en Gud som i religionene. Hvordan er det logisk at fordi du kommer over noen landegrenser så tilhører plutselig folka der en annen Gud? Og disse også flytter på seg.. er det gudene som kriger og den som leder får flest tilhengere? Det er også folk som konverterer og blir troende godt oppi åra. så jeg kan bare gjøre alt jeg vil nå da, fordi alt ordner seg om jeg blir troende som 65-åring? Anonymkode: 5709e...90e Sjekk ut religionen Bahai 👍 Det er ikke så mange av dem i Norge , men de mener at de fleste Guder i alle religioner er en og samme vesen. Anonymkode: c173e...8e9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Det er kun en sannhet, alt annet er usant, eller inneholder feil. 1+1=2 1+1+1=3 1+1=1 er feil 1+1+1=1 er også feil. Anonymkode: 24b75...34a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Så ikke tro på noe da. Har aldri selv følt behovet for det, og skjønner ikke at folk vil tro heller. Anonymkode: 2940f...f03 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så ikke tro på noe da. Har aldri selv følt behovet for det, og skjønner ikke at folk vil tro heller. Anonymkode: 2940f...f03 Du skjønner det ikke, men de fleste andre gjør det og forstår at det kan være en kilde til lykke og indre fred. Anonymkode: 4bfd5...4fa
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 Er muslim selv. Du må nesten lese deg opp og føle frem hva som er mest riktig. Når det er gjort må du lære alt du kan om religionen og etter best evne leve etter det. Håper du finner ditt indre ro 💕 Anonymkode: c358d...f68
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Må du absolutt tro noe? Måtte jeg tilhørt en religion tror jeg kun zen buddhismen kunne gitt meg noe som forbedret livet. De abrahamittiske religionene bærer tydelig preg av steinaldermentalitet, kvinneundertrykkelse, barnslig , naivt syn på verden og blind tiltro til selvmotsigende bøker og tekster. Hvem tror på slikt vås i 2020? Men det beste er vel bare å finne sin mening i livet, jobbe mot sine mål,og på veien forsøke finne mest mulig lykke? Anonymkode: 18339...47d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå