Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er født i en religiøs familie. Jeg har samme tro som foreldrene mine.. men finner det ikke logisk at vi skal brenne i helvete i evig tid bare fordi vi har gjort noen menneskelige feil. Helvete hører man om i islam, kristendommen og jødedommen. Men nå får jeg angst, livet er for kort.. Jeg har ikke gjort noe slemt annet enn at jeg har vært lite religiøs.. Og hva om det virkelig finnes helvete? Da får jeg VIP ticket der for jeg har aldri vært religiøs...

Anonymkode: 9b58e...461

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er født i en religiøs familie. Jeg har samme tro som foreldrene mine.. men finner det ikke logisk at vi skal brenne i helvete i evig tid bare fordi vi har gjort noen menneskelige feil. Helvete hører man om i islam, kristendommen og jødedommen. Men nå får jeg angst, livet er for kort.. Jeg har ikke gjort noe slemt annet enn at jeg har vært lite religiøs.. Og hva om det virkelig finnes helvete? Da får jeg VIP ticket der for jeg har aldri vært religiøs...

Det gjør du ikke heller i kristendommen, Bibelen sier klart at helvete er fravær av Gud. Altså om du ikke tror forblir du død mens andre får evig liv i paradiset.

Anonymkode: b5aae...a1a

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 2369c...99f

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør du ikke heller i kristendommen, Bibelen sier klart at helvete er fravær av Gud. Altså om du ikke tror forblir du død mens andre får evig liv i paradiset.

Anonymkode: b5aae...a1a

Du tar feil. Matteus 25.41: "Deretter skal han si til dem på venstre side: «Gå fra meg, dere som er forbannet, bort til den evige ild, som er gjort i stand for djevelen og hans engler."

https://beta.bibel.no/bibel/N78BM/MAT.25/Matteus-25

Skrevet

Er ikke fra religiøs familie, og kjenner ingen som er det. Alle i min krets kommer til å havne i helvete da altså.... men jeg forstår deg. Denne overbevisningen om at noe er slik eller slik. 

Anonymkode: 4c6a3...444

Skrevet

Les litt om verdenshistorien og skapelsen av universet.

Når du har gjort det så prøver du å plassere religion i dette pusslespillet. 

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det faktisk var et helvete så ville det vært smekkfullt der..    så tenk nøye igjennom tankegangen med himmel og helvete: det er enda mindre sannsynlig enn om en ufo med marsboere landet her og spiste oss opp. Skremselspropaganda for å skremme store og små til religion og lydighet. 

Skrevet

Men hvis du havner i helvete, så brenner du vel opp ganske kjapt? Eller er det meningen man skal brenne "levende" der til evig tid? 🙉😃

Skrevet

Det finnes ikke et helvete, det er menneskeskapt, Gud har lovet å komme tilbake til oss og lage et paradis igjen og da fjernes bare de onde, de visner bare bort. 😇vi hat mye å se frem til. Mye glede, latter og kjærlighet❤️❤️

Skrevet

Fanden selv blir stengt inni en kjeller.

Skrevet
1 time siden, Cinnamondiva skrev:

Det finnes ikke et helvete, det er menneskeskapt, Gud har lovet å komme tilbake til oss og lage et paradis igjen og da fjernes bare de onde, de visner bare bort. 😇vi hat mye å se frem til. Mye glede, latter og kjærlighet❤️❤️

Helvete finnes i Bibelen.

Anonymkode: 5e6ac...1f8

Skrevet
8 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Vi som ikke tror på Gud havner ikke i paradis ;) over halvparten av Kvinneguidens  vil jeg tippe .

Kos dere i paradis- hørres gørrkjedelig ut å valse rundt å være evig ung og alle tenker likt dag etter dag . 

Anonymkode: 06e02...d0d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi som ikke tror på Gud havner ikke i paradis ;) over halvparten av Kvinneguidens  vil jeg tippe .

Kos dere i paradis- hørres gørrkjedelig ut å valse rundt å være evig ung og alle tenker likt dag etter dag . 

Nei, jeg bare gleder meg til paradiset kommer og jo jeg er veldig troende. Tror ikke det blir kjedelig, men tror det blir det beste man faktisk får oppleve. Man får oppleve mye mer glede, latter og kjærlighet enn vi har noen gang gjort. Åhhh jeg bare gleder meg😇❤️❤️

Skrevet
57 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Nei, jeg bare gleder meg til paradiset kommer og jo jeg er veldig troende. Tror ikke det blir kjedelig, men tror det blir det beste man faktisk får oppleve. Man får oppleve mye mer glede, latter og kjærlighet enn vi har noen gang gjort. Åhhh jeg bare gleder meg😇❤️❤️

Har du noengang tenkt på hva som skjer med dine nærmeste  familier og venner når de er ateister/agnostiker eller en annen religion som ikke er  samsvar med bibelens Gud?

Tror du at du får hukommelsen din delvis  slettet på en måte , sånn at du kun kan være med de som tror det samme som deg i dette paradiset -så du ikke skal bli trist for de du er glad som ikke  havner samme stedet som deg og dine felles troende?

Finnes masse dystopiske filmer med samme tematikken - mennesker som blir til uvitende lykkelige roboter (som i  serien westworld feks eller the Matrix, the Truman -show)

Er en sånn følelse jeg får når jeg har sett den barnebibelen til JV.. der alle står å gliser bredt i en vakker hage og lam er venner med løver. Det er jo til å få mareritt av . 

Som et falskt glossy Disney-bilde 😱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...