AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Hei, Jeg er snart 30 og moren min fikk meg når hun var 35. Fikk min eldre søster når hun var 25 (så søsteren min er nå 40), men søsteren min vil ikke ha barn. Så nå hviler alt ansvar på meg. Føler et slikt enormt press! Jeg ønsker meg barn, men er heller ikke helt krise for meg om jeg ikke får det. Det er helt krise for moren min. Føler hun har hintet om at hun vil ha barnebarn siden jeg var i tenårene, men i det siste har det vært mer "dra ut på byen og bli gravid, samme hvem faren er". Er mas om dette hver dag nå (jeg bor hjemme hos moren min nå siden jobben min er stengt pga. corona). Hun vil ha meg på Tinder, Sukker, osv... jeg har sosial angst og ble utsatt for en voldtekt når jeg var tenåring som gjør at jeg er skeptisk til ukjente menn, men vet ikke om hun husker at hun fulgte meg til voldtektsmottak i ettertid. Er bare så lei av stress og press og evig mas om barnebarn. Jeg elsker moren min og føler jeg mye drives av hva som vil glede henne, men føler at det går en grense et sted. Vil ikke bruke donorsæd for å få et barn hun ønsker (som jeg ikke vet om jeg selv ønsker), men hun pusher på... er så sliten. Hver gang vi ser noe på tv er det "en slik mann skulle du hatt!" Eller "skulle ønske jeg hadde slike barnebarn!". What to do? Anonymkode: de0c0...c30 1
Hockeypulver Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 NEI, du skal ikke sette et barn til verden for å glede din mor. Hvorfor i all verden vurderer du å sette et barn til verden om du ikke selv ønsker å få barn? 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg er snart 30 og moren min fikk meg når hun var 35. Fikk min eldre søster når hun var 25 (så søsteren min er nå 40), men søsteren min vil ikke ha barn. Så nå hviler alt ansvar på meg. Føler et slikt enormt press! Jeg ønsker meg barn, men er heller ikke helt krise for meg om jeg ikke får det. Det er helt krise for moren min. Føler hun har hintet om at hun vil ha barnebarn siden jeg var i tenårene, men i det siste har det vært mer "dra ut på byen og bli gravid, samme hvem faren er". Er mas om dette hver dag nå (jeg bor hjemme hos moren min nå siden jobben min er stengt pga. corona). Hun vil ha meg på Tinder, Sukker, osv... jeg har sosial angst og ble utsatt for en voldtekt når jeg var tenåring som gjør at jeg er skeptisk til ukjente menn, men vet ikke om hun husker at hun fulgte meg til voldtektsmottak i ettertid. Er bare så lei av stress og press og evig mas om barnebarn. Jeg elsker moren min og føler jeg mye drives av hva som vil glede henne, men føler at det går en grense et sted. Vil ikke bruke donorsæd for å få et barn hun ønsker (som jeg ikke vet om jeg selv ønsker), men hun pusher på... er så sliten. Hver gang vi ser noe på tv er det "en slik mann skulle du hatt!" Eller "skulle ønske jeg hadde slike barnebarn!". What to do? Anonymkode: de0c0...c30 NEI, du skal ikke sette et barn til verden for å glede din mor. Hvorfor i all verden vurderer du dette om du ikke selv ønsker å få barn? 8
Gjest theTitanic Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Men i all verden... Din mor har visst flere problemer enn at hun ikke får barnebarn i tide. Hun hørtes ikke helt sunn ut. Flytt. Det er du som er sjef i ditt liv.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Du er snart 30 og du kan ikke snakke med moren din om dette? Dersom du har vært utsatt for voldtekt og hun vet dette, så er det en naturlig inngang til en diskusjon. Og flytt ut. Anonymkode: acb11...165 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Naturlig og forståelig at hun ønsker seg barnebarn. Det må hun få lov til. Men det er tross alt ditt liv og DU må ønske og bli mor og få barn. Du må ha en mann å få barn med. En mann som du vil skal være far til dine barn, en mann du kan ha ei framtid med. Hennes ønsker er revnende likegyldig. si at du forstår ønsket hennes, men det er ditt valg om å bli forelder Anonymkode: b40ea...329 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Blir neppe barnebarn så lenge en 30-åring bor hjemme hos mamma i alle fall Anonymkode: 7ddd0...98e 11
Gjest Ishm Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Er vel bare å ignorere noen ting i livet svigermor kommenterer ofte på at jeg er for tynn. Men jeg er egentlig normaø tynn med fine pupper og rumpe. Og sønnen hennes blir gal av å se meg naken. Så skjønner ikke hvorfor hun klager men som sagt, noen ting må man bare ignorere
Hockeypulver Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 7 minutter siden, Ishm skrev: Er vel bare å ignorere noen ting i livet svigermor kommenterer ofte på at jeg er for tynn. Men jeg er egentlig normaø tynn med fine pupper og rumpe. Og sønnen hennes blir gal av å se meg naken. Så skjønner ikke hvorfor hun klager men som sagt, noen ting må man bare ignorere Sorry avsporing fra debatten her, men hva er greia med at folk skal kommentere andres kropp, enten den er tynn eller tykk? Hvordan i alle dager får de det for seg at det er greit? 1
keso Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: What to do? Snakk om det klart og tydelig til din mor - fungerer ikke det så bør du søke støtte til å finne deg annet sted å bo (enten støtteapparat eller venner - dette bør du også si blir resultatet hvis det ikke blir levelig hjemme)
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Forståelig at din mor ønsker å bli bestemor snart! Anonymkode: bce6d...b15
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Skrevet 22. august 2020 Si at du ikke vil ha barn? Så får det heller bli positivt om du plutselig får? Om hun savner barn kan hun jo bli beredskapshjem/fosterhjem eller sjekke om hun kan bidra gjennom home start, frivillighetssentral eller sånn reservebesteforelder-opplegg. Skjønner det er sårt for henne, men det er ditt liv. Anonymkode: 3546a...766
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Skrevet 22. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Forståelig at din mor ønsker å bli bestemor snart! Anonymkode: bce6d...b15 Nei. Ingen har noe krav eller rett på å bli besteforeldre, og om dette er grunnen til at man fikk barn i seg selv - er man ikke egnet som forelder engang. Å tro at man i det hele tatt har noe å si i en så stor avgjørelse, når det ikke er deg slev eller partneren din som skal bære barnet - er man helt på bærtur psykisk. Egoisme lenge leve... TS: IKKE sett barn til verden med mindre du ønsker det 100% selv, ikke la deg presse. Anonymkode: 24454...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Skrevet 22. august 2020 Si klart og tydelig: det er jeg som bestemmer om og når jeg skal ha barn, jeg vil ikke høre noe mer om denne saken nå og kommer ikke til å respondere neste gang du tar det opp Anonymkode: c9f60...63c 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #15 Skrevet 22. august 2020 Aldri få barn for andre en deg selv. Man gir ikke noen et barn, søsken eller barnebarn. Min svigermor ønsket seg barnebarn, Regnet jo med da at hun ville hjelpe til litt i ny og ne, når hennes eneste barnebarn kom til verden. Men nei da. Grunnen til at hun ønsket seg barnebarn var fordi hun ikke ville skille seg ut i bygda. Hun tenkte mer på hva alle syns en hva hun selv faktisk ønsker seg. Hun har faktisk mast om flere, men tilbydde seg aldri da, og kommer aldri til å gjøre det. Har klagd på at familien på farssiden kommer til å dø ut snart, noe den gjør ganske fort. Så får min del som ikke ønsker flere, hadde aldri i min verden fått flere pga andre. Anonymkode: 1a888...a97
emilie123 Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Forståelig at din mor ønsker å bli bestemor snart! Anonymkode: bce6d...b15 Jeg ønsker meg også barnebarn, men jeg maser da ikke på datteren.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 Potensielle besteforeldre har rett og slett null de skulle ha sagt angående når og om de får barnebarn. Moren min var motsatt og forkynte at hun i hvert fall aldri skulle ha barnebarn. Gjett hvem som aldri fikk ha kontakt med barna mine...? Anonymkode: df10f...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå