AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Har en gutt på 3 år som gråter omtrent hver dag vi leverer i barnehagen. Han har gått i barnehagen i 1 år, og tilvenning i fjor tok laaaang tid. Innimellom har det gått Ok å levere, men store deler av de siste året har vært preget av gråt ved levering. Han sluttet som oftes å gråte etter kort tid, og de sier han leker fint og koser seg. Selv sier han ikke så mye bare at han vil være hjemme Med oss - men det går jo ikke når vi er på jobb. Han har søsken, og de har nesten aldri grått ved levering. Minste begynte nettopp i barnehagen og det går strålende. Andre som har opplevd gråt over lang tid? Tips til hvordan det kan bli bedre? Anonymkode: 2d4dc...a29
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Husker bare meg selv. Jeg var vel 3 til 4 år. Min mor leverte og i starten gråt jeg fordi jeg savnet henne. Etterhvert gråt jeg fordi jeg visste hun hørte meg,.og tenkte at hvis hun ikke hører at jeg gråter så tror hun ikke at jeg savner henne. Tenk hva en husker etter 45 år😅 Anonymkode: efafe...9d8 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Min på 11 måneder gråter alltid når jeg går, men jeg hører at han slutter med en gang jeg er ute av syne, så jeg tenker ikke mer over det Jeg vet han var det godt, og jeg har en god dialog med de ansatte hvor jeg får melding hver dag om hvordan det går! Anonymkode: 1cc08...8ff
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Har dere vært hjemme med mindre søsken frem til nylig? Slik at det kan være ‘gammel vane’ med at han også vil være hjemme med en av dere? (Sjalusi) Slike følelser Kan sette seg fast, og henge i lenge Anonymkode: 0f9d1...8e6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Som ansatt i barnehage har jeg opplevd en del barn som gråt, men 99% sluttet å gråte med en gang foreldrene var gått. Det som virket til å hjelpe mest sett fra mitt synspunkt var når foreldrene var flinke til å gjøre leveringen hyggelig, men kort og lik hver dag. Altså ikke dille og surre og bruke lang tid og trøste masse og være lei seg tilbake, det gjorde bare at perioden med vanskelig levering varte lenger og barna virket mer lei seg. Jeg har ikke pedagogisk utdannelse altså så jeg vet ikke hva som er korrekt og lot såklart foreldrene gjøre det de ønsket eller var enige med pedleder om, dette var bare noe jeg observerte Anonymkode: 2412c...f2a 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har dere vært hjemme med mindre søsken frem til nylig? Slik at det kan være ‘gammel vane’ med at han også vil være hjemme med en av dere? (Sjalusi) Slike følelser Kan sette seg fast, og henge i lenge Anonymkode: 0f9d1...8e6 Han var hjemme med meg og minste i 8 mnd. Så begynte han i barnehagen (Litt over 2 år gammel). Og så begynte jeg å jobbe Igjen et par mnd etter det. Da hadde pappaen Delvis permisjon Og minste ble passet av Besteforeldre når vi jobbet. Nå begynte minste på 1,5 år i barnehagen tidligere i august. Og det går helt fint med minste, men han på 3 år gråter så godt som hver dag 😔😔❤️ De går ikke på samme avdeling i barnehagen. Anonymkode: 2d4dc...a29
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Min 5 åring gråter hver morgen omtrent. Hun hater å ta avskjed, og synes det er veldig trist når noen drar. Avskjed i barnehagen har alltid vært tårefylt, selv om jeg vet at hun trives godt. Barnehagen hjelper henne fint i avskjeden, må innrømme at jeg tenker litt på hvordan dette blir på SFO, men det er heldigvis ett år til. Tenker at det er helt ok å bli lei seg når noen vi har kjær reiser. Anonymkode: 25b81...fa5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som ansatt i barnehage har jeg opplevd en del barn som gråt, men 99% sluttet å gråte med en gang foreldrene var gått. Det som virket til å hjelpe mest sett fra mitt synspunkt var når foreldrene var flinke til å gjøre leveringen hyggelig, men kort og lik hver dag. Altså ikke dille og surre og bruke lang tid og trøste masse og være lei seg tilbake, det gjorde bare at perioden med vanskelig levering varte lenger og barna virket mer lei seg. Jeg har ikke pedagogisk utdannelse altså så jeg vet ikke hva som er korrekt og lot såklart foreldrene gjøre det de ønsket eller var enige med pedleder om, dette var bare noe jeg observerte Anonymkode: 2412c...f2a Barnehagen sier vi er flink på dette. Vi er positiv, viser at vi liker barnehagen, er rask og tydelig på at han skal være i barnehagen og at vi kommer tilbake etter jobb. Men føler ikke det hjelper. noen dager slutter han fort å gråte, andre dager kan han være lei seg lenge . Anonymkode: 2d4dc...a29
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnehagen sier vi er flink på dette. Vi er positiv, viser at vi liker barnehagen, er rask og tydelig på at han skal være i barnehagen og at vi kommer tilbake etter jobb. Men føler ikke det hjelper. noen dager slutter han fort å gråte, andre dager kan han være lei seg lenge . Anonymkode: 2d4dc...a29 Jeg tror dere ikke gjør noe galt. Barnet må få lov til å være lei seg. Det at barnet gråter er jo mest ubehagelig for oss voksne, fordi det gir oss dårlig samvittighet. Men barnet lærer masse om seg selv og følelser hvis det er lei seg, får trøst og støtte av barnehagen for deretter å komme seg inn i lek og en fin barnehage-hverdag. Det forteller jo barnet at det å være lei seg ikke er noe farlig, det går over, og det vil tåle følelsen bedre senere i livet også. Anonymkode: 25b81...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dere ikke gjør noe galt. Barnet må få lov til å være lei seg. Det at barnet gråter er jo mest ubehagelig for oss voksne, fordi det gir oss dårlig samvittighet. Men barnet lærer masse om seg selv og følelser hvis det er lei seg, får trøst og støtte av barnehagen for deretter å komme seg inn i lek og en fin barnehage-hverdag. Det forteller jo barnet at det å være lei seg ikke er noe farlig, det går over, og det vil tåle følelsen bedre senere i livet også. Anonymkode: 25b81...fa5 Takk for det tror egentlig inne vi gjør noe galt-galt, men skulle gjerne gjort levering til en bedre opplevelse for han. Og jeg får helt vondt i mammahjerte. minste gråter ikke og storesøsteren gråt heller aldri. Så det er nok personligheten hans. Men skulle gjerne gjort det lettere for han, syns det er så vondt når han gråter så masse. Anonymkode: 2d4dc...a29
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for det tror egentlig inne vi gjør noe galt-galt, men skulle gjerne gjort levering til en bedre opplevelse for han. Og jeg får helt vondt i mammahjerte. minste gråter ikke og storesøsteren gråt heller aldri. Så det er nok personligheten hans. Men skulle gjerne gjort det lettere for han, syns det er så vondt når han gråter så masse. Anonymkode: 2d4dc...a29 Ikke*** Anonymkode: 2d4dc...a29
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som ansatt i barnehage har jeg opplevd en del barn som gråt, men 99% sluttet å gråte med en gang foreldrene var gått. Det som virket til å hjelpe mest sett fra mitt synspunkt var når foreldrene var flinke til å gjøre leveringen hyggelig, men kort og lik hver dag. Altså ikke dille og surre og bruke lang tid og trøste masse og være lei seg tilbake, det gjorde bare at perioden med vanskelig levering varte lenger og barna virket mer lei seg. Jeg har ikke pedagogisk utdannelse altså så jeg vet ikke hva som er korrekt og lot såklart foreldrene gjøre det de ønsket eller var enige med pedleder om, dette var bare noe jeg observerte Anonymkode: 2412c...f2a Har samme erfaring som mor, det enkle er ofte det beste. Anonymkode: b13d1...8f9
Sunnys Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 Det går fort over når du går ut døra. Du må vise trygghet og tillitt til personalet. Er du vinglete og skal ha en kos til, og enda en kos til.. så drar du ut situasjonen og gjør ting verre for barnet. Gjør litt kort prosess når du leverer. Si hade og gå når du har sagt hade.. ikke stå å vent. det blir bedre
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 Ja barn er forskjellige. Mamma er selvfølgelig best! Bare tøv hvordan samfunnet er lagt opp! Setter bort barna våre til andre fremmede i så mange timer?? Helt sykt når man tenker på det. Anonymkode: 16133...04b 1
Hockeypulver Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en gutt på 3 år som gråter omtrent hver dag vi leverer i barnehagen. Han har gått i barnehagen i 1 år, og tilvenning i fjor tok laaaang tid. Innimellom har det gått Ok å levere, men store deler av de siste året har vært preget av gråt ved levering. Han sluttet som oftes å gråte etter kort tid, og de sier han leker fint og koser seg. Selv sier han ikke så mye bare at han vil være hjemme Med oss - men det går jo ikke når vi er på jobb. Han har søsken, og de har nesten aldri grått ved levering. Minste begynte nettopp i barnehagen og det går strålende. Andre som har opplevd gråt over lang tid? Tips til hvordan det kan bli bedre? Anonymkode: 2d4dc...a29 Hva er det du/far og personalet sier til barnet under levering? Og hva sier barnet når dere kommer for å hente?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 Sønnen min holdt på sånn i alle årene han gikk i bhg dessverre. Selv når han begynte på skolen så klamret han fast til meg å var hysterisk med levering.,de måtte holde han igjen så jeg fikk gått På skolen gikk det heldigvis over etter ca en måned,men sagt i bhg så sluttet han aldri med å gråte med levering. Anonymkode: 85196...c94
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja barn er forskjellige. Mamma er selvfølgelig best! Bare tøv hvordan samfunnet er lagt opp! Setter bort barna våre til andre fremmede i så mange timer?? Helt sykt når man tenker på det. Anonymkode: 16133...04b Ja det er sykt å tenke på at barnehagen ser ungene våre mer enn oss foreldrene på en vanlig hverdag :S Anonymkode: 85196...c94
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #18 Skrevet 21. august 2020 Det er da helt normalt at noen av barna gir så tydelige uttrykk for savn og at de ikke vil du skal dra. Vi er alle ulike, noen av oss gir tydelige signaler på hva vi vil/ikke vil. Anonymkode: c016a...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå