Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en del ting jeg lurer på ift assistert befruktning, eggdonasjon osv, om det i det heletatt er mulig å få til i Norge, det vi ønsker. Jeg har selv ei datter fra før på 8, min forlovede er kvinne, men vi ønsker at jeg skal gå gravid med hennes egg da hun ikke ønsker å gå gravid selv, å det faktum at jeg har gjort det tidligere å det har gått veldig fint. Jeg har prøvd å googlet en del, men blir ikke helt klok på det. For det vil altså være en eggdonasjon fra hennes side, en assistert befruktning, og jeg som skal bære fram barnet. Er det noen som har peiling eller vært gjennom samme prosess? Ønsker tips om gode, seriøse klinikker. Beklager om innlegget ble rotete, men håper dere forstår hva det er vi lurer på. Hilsen to håpefulle :) 

Anonymkode: 0d3f0...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et lesbisk vennepar har akkurat blitt gravid etter å ha vært på klinikk i Norge, så det er absolutt mulig. Annet enn det har jeg ikke så mye annet å bidra med enn: masse lykke til ❤

Anonymkode: 8f39b...95a

Skrevet

Eggdonasjon i norge koster rundt 120 000,- .. hvorfor ikke bare gå gjennom inseminering med dine egg? Tenker det er enormt egoistisk av din kjæreste å mene at du skal gå gravid med hennes egg fordi hun vil ikke gå gravid. Herliget altså. 

Anonymkode: 74c82...9b9

• Liker 4
Skrevet

Reis til Danmark,

Anonymkode: 3a9cc...e8f

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggdonasjon i norge koster rundt 120 000,- .. hvorfor ikke bare gå gjennom inseminering med dine egg? Tenker det er enormt egoistisk av din kjæreste å mene at du skal gå gravid med hennes egg fordi hun vil ikke gå gravid. Herliget altså. 

Forstår hva du mener med at det er egoistisk, men jeg ser ikke på det på den måten. Jeg har båret fram et barn som er mitt med mine gener, vi ønsker et barn til, som er vårt men med hennes gener også. Dette er noe jeg vil gjøre med glede for min kjære. Kostnaden har ikke så mye å si egentlig. 

TS

Skrevet

Hvorfor gjøre det SÅ komplisert? Dere får det jo dekket av det offentlige hvis dere gjør det på den vanlige måten. Ivf altså.  

Anonymkode: af138...636

Skrevet

For en tullete idé. 

Anonymkode: 5475f...695

• Liker 3
Skrevet

Er det mulig🤦‍♀️ For et surr

Anonymkode: ee715...ee5

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du mener med at det er egoistisk, men jeg ser ikke på det på den måten. Jeg har båret fram et barn som er mitt med mine gener, vi ønsker et barn til, som er vårt men med hennes gener også. Dette er noe jeg vil gjøre med glede for min kjære. Kostnaden har ikke så mye å si egentlig. 

TS

Da burde kjæresten din heller prøve inseminering. Hviler på at klinikker i Norge går med på denne tullete ideen

• Liker 2
Skrevet

Hvis genene er så viktig, så skal dere vel heller ikke bruke en ukjent donor? Joda, vet det er påbudt med åpen donor i Norge.  Men det er jo konfidensielt til barnet er 18:)

Anonymkode: af138...636

Skrevet

Hvis jeg ikke tar helt feil så blir deres ønske sett på som surrugati. Da du vil bære "hennes" barn. Noe som er ulovlig i Norge. 

Eggdonasjon vil være for kvinner som ikke kan få barn med sine egne egg og vil da kunne få av en random person. Tror ikke at man kan dukke opp med en partner/venninne som kan tilby eggene sine. 

Så lenge det ikke er noe problemer med deg så vil det nok ikke bli utført. Da må dere til utlandet. 

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.. 

• Liker 2
Skrevet

Ut fra det jeg har lest om dette (og jeg leste mye, vi vurderte det samme) ble partnerdonasjon lovlig når eggdonasjon ble det. Fordi det kreves at barnet er 50 % genetisk deres. Og det blir det jo. Det er ikke tillat for to kvinner og få egg fra en 3  kvinne og så donorsæd i tillegg. Men er ikke sikker på prosessen og hva det eventuelt koster. masse lykke til 🥰🥰🥰

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei, 

Det er mulig i norge og bære frem partners egg fra 1 juli i år. I andre land er dette vært praksis lenge, jeg syntes verken det er rarere eller mer egoistisk. Usikker på hvordan riksen stiller seg til dette da det er vanlig med inseminering først. Men det kan du sende mail til de om så får du riktig info. Da er det bare å sette seg på venteliste gjennom fastlegen så fort som mulig fordi det tar tid i det offentlige . Jeg er i uke 32 nå etter ivf forsøk på riksen med egne egg da. Det er en omstendig prosess men så verdt det :) 

Når det gjelder privatklinikker har det vært spurt på forum tidligere fra andre. Vet bare i Trondheim at både medicus og spiren anbefales. Tror folk er fornøyde med klinikker i oslo. Her er jo IVF prosessen det samme som for dere, bare at eggutak gjøres på din partner og du har innsett. Dvs du slipper mye av hormonkjøret i forkant før en ev. Graviditet.  Masse lykke til! 

Endret av Spunkys

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...