Gå til innhold

Sommerjobben driter i corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fortvilet at jeg nesten gråter hver dag. Jeg må jobbe ut august på dette stedet! Vi er rundt 20 personer og lunsjrommet er så lite at vi må sitte tett. En av de som har jobbet der lenge som er i risikogruppa spurte sjefen om hva vi skulle gjøre og sjefen sa vi var en kohort. Og kjeftet på henne ☹️ Er dette riktig? Ingen tør si i fra for det er så dårlig arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 246c4...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jobbe 10 dager til? Ta deg sammen.

Anonymkode: 6ca98...955

• Liker 8
Skrevet

Er jo forsåvidt riktig. 20 personer kan fint gå under noe som heter Kohort eller nærkontakter.

• Liker 4
Skrevet

Nå må du gi deg lille jentemor. Du skal jobbe der i noen få dager til.

Anonymkode: 5eab7...346

• Liker 4
Skrevet

Jeg har familie i risikogruppa og hun på jobben er kronisk syk, derfor jeg lurer på om vi på jobb går som en kohort og kan sitte tettere enn en meter. Jeg slutter jo snart, men har en dårlig følelse for de som er igjen. 

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å svare bare for å være nedlatende forresten.. 

• Liker 3
Skrevet

Ta deg i sammen. Hva vil du ha? Medlidenhet? Glem det. 

Men sutre i vei om det er det som funker for deg. Fullstendig latterlig. 

Anonymkode: 4242c...225

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du i denne tråden når du hverken skjønner hva jeg spør om eller ikke har noe annet å bidra med å være kjip? 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jobbe 10 dager til? Ta deg sammen.

Anonymkode: 6ca98...955

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva for slags svar er dette? 

Det er da absolutt greit å synes at dette ikke er bra å gjøre mtp viruset som herjer! 

Anonymkode: 2e4a2...c9e

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, tussi84 skrev:

Er jo forsåvidt riktig. 20 personer kan fint gå under noe som heter Kohort eller nærkontakter.

Jeg såg ikke svaret ditt før nå 🥰 Takk! 

Skrevet

Sykmeld deg!

Anonymkode: 3650a...30a

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så fortvilet at jeg nesten gråter hver dag. Jeg må jobbe ut august på dette stedet! Vi er rundt 20 personer og lunsjrommet er så lite at vi må sitte tett. En av de som har jobbet der lenge som er i risikogruppa spurte sjefen om hva vi skulle gjøre og sjefen sa vi var en kohort. Og kjeftet på henne ☹️ Er dette riktig? Ingen tør si i fra for det er så dårlig arbeidsmiljø. 

Nei. Dette er ikke greit. Det skal være arbeidsgiver som tilrettelegger for smittevern. Her svikter arbeidsgiver. Verneombud kan stenge ned driften pga fare for liv og helse.

Andre har 

-lunsj på skift med 1,5-2 meter mellom.

-spiser utendørs, eller ved pult / annet sted 

Å få kolleger som nærkontakter med mindre det er nødvendig (for eksempel når man må samarbeide om å forflytte en pasient på sykehus) er uaktuelt! Og idioti. Snakk med verneombud / tillitsvalgte. Og send et tips til Arbeidstilsynet før du slutter om det ikke hjelper.

Anonymkode: cad7e...888

• Liker 5
Skrevet

Det er vel ingen som tvinger deg til å sitte på lunsjrommet å spise...?

Anonymkode: 0a91a...d5e

• Liker 8
Skrevet

Ta på deg munnbind når dere jobber, spis lunch for deg selv.

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Dette er ikke greit. Det skal være arbeidsgiver som tilrettelegger for smittevern. Her svikter arbeidsgiver. Verneombud kan stenge ned driften pga fare for liv og helse.

Andre har 

-lunsj på skift med 1,5-2 meter mellom.

-spiser utendørs, eller ved pult / annet sted 

Å få kolleger som nærkontakter med mindre det er nødvendig (for eksempel når man må samarbeide om å forflytte en pasient på sykehus) er uaktuelt! Og idioti. Snakk med verneombud / tillitsvalgte. Og send et tips til Arbeidstilsynet før du slutter om det ikke hjelper.

Anonymkode: cad7e...888

Nettopp, dette er arbeidsgivers ansvar. Er glad for at jeg har en arbeidsgiver som tar smittevern seriøst, hadde ordnet meg langtidssykemelding hvis ikke (har hatt ryggproblemer som kunne "plutselig" kommet tilbake).

• Liker 1
Skrevet

Kohort er et IDIOTISK ord. Meld bedriften til Arbeidstilsynet, de der er faen ikke greit. 

Anonymkode: c4676...f73

• Liker 5
Skrevet

*det*

Anonymkode: c4676...f73

Skrevet

Takk for svar! Vi har en jobb Innen produksjon hvor vi ikke kan spise andre steder enn på lunsjrommet. Har vurdert bilen, men den står parkert for langt unna. Jeg skal bare jobbe der ut august, men tenker jo på de som er igjen. 

Skrevet
21 timer siden, tussi84 skrev:

Slutt å bruk det forbaska ordet! 

Anonymkode: 2ab9e...a7b

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Life tip: aldri hør på noen som snakker sånn her til deg. 

Anonymkode: 4a814...4ac

• Liker 6
Skrevet

Kohort? Er ikke det en greie for barn? Alle andre skal holde 1m-regel med mindre de ikke kan pga jobbens art. Må man være under 1m bør man bruke munnbind, alle sammen. Kohort er ikke en måte for arbeidsgiveren å drite i smittevern! Har ikke du verneombud du kan snakke med?

Anonymkode: 8a6e0...4f1

• Opprett ny...