AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #21 Skrevet 22. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et forhold kan slutte av flere årsaker. Det ble slutt 5-6 år etter at hun lå med en felles venn. Han flyttet. Hvis noe var årsak til brudd var det vel heller at vi ikke hadde den spenningen lenger (blant annet) Anonymkode: 53067...2b3 Det spiller ingen rolle, jeg er kun interessert i de som får forhold til å vare. Du ser sikkert ikke sammenhengene her, og tror det må være noe helt annet som gjorde at ting tok slutt. Dunning-Kruger, kaller jeg det. Anonymkode: d634f...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #22 Skrevet 22. august 2020 Dunning-Kruger-effekten beskriver det som skjer når mennesker som ikke forstår ting, er mer overbevist om at de forstår ting, enn hva de som faktisk forstår ting, er. Både den manglende forståelsen og den manglende innsikten i sin egen manglende forståelse, har sitt utspring i det samme. Og det er denne effekten jeg mener gjør seg gjeldende når det hele tiden er de mennene som gjør det dårlig, romantisk og seksuelt, som er mest overbevist om at dama vil få mer lyst, hvis hun er sammen med en annen. Det ligner litt på penis-fiksering. Noen er så fast overbevist om at de har liten kuk og at kvinner bare vil ha stor kuk. Kvinner løper i alle retninger fra en slik mann - ikke på grunn av kukstørrelsen, men på grunn av hans oppheng på størrelsen - og han ender opp med å føle bekreftelse på at det var størrelsen som var problemet, ikke med å innse at det var fikseringen som var problemet. Eller, for den saks skyld, alle mulige andre overbevisninger og fikseringer. De er i seg selv med på å bryte ned lyst. Anonymkode: d634f...4aa 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #23 Skrevet 22. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er egentlig litt morsomt at jeg har en i denne tråden som skriver at han har mye erfaring med dette...men med sin nåværende er det kun på fantasi-stadiet. Det må bety at det kun er ekskjærester/-ektefeller at han har erfaring, og underbygger i grunn min teori om at kvinner ikke liker dette. Du skriver at kvinner finner ut hvorfor mannen har denne fantasien («å bli ydmyket og vist sin plass (langt nede) på rangstigen over menn»), men jeg vil påstå at det er dette hun senser i utgangspunktet, enten han ser det selv, eller ikke. Anonymkode: d634f...4aa Hmm, ja. Jeg er nok enig i deg i det. Anonymkode: 74942...0a0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #24 Skrevet 22. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette var jammen interessant! Kan du fortelle mer? Anonymkode: d634f...4aa Jeg opplever at det sitter langt inne for mange kvinner å leve ut sin dominante side. Når jeg har vært med kvinner som gjør det har jeg overhodet ikke følt meg ydmyket, men priviligert som får se den siden av henne. Og jeg har virkelig fått følelsen av at jeg får se den siden fordi hun er trygg på meg, er veldig kåt på meg og har veldig god kjemi med meg. Altså attraktiv i den forstand at jeg får frem disse sidene ved kvinner. Akkurat som jeg føler meg attraktiv hvis jeg får frem andre fetisjer som på samme måte krever mye begjær og mye tillit. Anonymkode: 74942...0a0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #25 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hmm, ja. Jeg er nok enig i deg i det. Anonymkode: 74942...0a0 Jeg tror nok det ville vært en fordel om han var åpen om henne om dette. At han sa at dette er en irrasjonell (i betydningen; ikke det han ønsker seg i hverdagen) kink, hvor han tenner på tanken om å være den laveste på rangstigen. At hun ikke tror at det er noe han gjør fordi han er vant med å være den laveste på rangstigen, og derfor «tilbyr henne en kompensasjon», eller at han ønsker dette i hverdagen. Det sagt, så er det for meg mange likheter mellom det å være cuckold og det å være submissiv. Og en vanlig kvinne kan nok oppleve mannens fantasi om å bli dominert, omtrent like usexy som hans fantasi om å være cuckold. Men du hadde en interessant vinkling om at det å være submissiv er «en bekreftelse av min status som attraktiv», som jeg må si jeg er veldig spent på å høre om! Ser at du svarte på det akkurat nå, så jeg skal heller lese det! Dette handler jo mye om hvordan man vinkler ting. Hvis en kvinne føler at en submissiv mann er en fjott, og at hun må stå for jobben, så vil hun få mindre lyst til å dominere. Hvis en kvinne føler at menn begjærer dominante kvinner, på samme måte som de begjærer pene kvinner med store pupper, så vil hun få mer lyst til å dominere. Anonymkode: d634f...4aa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #26 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever at det sitter langt inne for mange kvinner å leve ut sin dominante side. Når jeg har vært med kvinner som gjør det har jeg overhodet ikke følt meg ydmyket, men priviligert som får se den siden av henne. Og jeg har virkelig fått følelsen av at jeg får se den siden fordi hun er trygg på meg, er veldig kåt på meg og har veldig god kjemi med meg. Altså attraktiv i den forstand at jeg får frem disse sidene ved kvinner. Akkurat som jeg føler meg attraktiv hvis jeg får frem andre fetisjer som på samme måte krever mye begjær og mye tillit. Anonymkode: 74942...0a0 Du har et veldig godt poeng! Dominante kvinner er så sjeldne at de av den grunn er attråverdige. Det er kamp om dominante kvinner, derfor tenker man automatisk at en mann som har klart å få en dominant kvinne på kroken, må være top notch. Og, selvfølgelig, det samme, eller mer, om en mann som har fått en kvinne til å bli dominant! Anonymkode: d634f...4aa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #27 Skrevet 22. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er egentlig litt morsomt at jeg har en i denne tråden som skriver at han har mye erfaring med dette...men med sin nåværende er det kun på fantasi-stadiet. Det må bety at det kun er ekskjærester/-ektefeller at han har erfaring, og underbygger i grunn min teori om at kvinner ikke liker dette. Du skriver at kvinner finner ut hvorfor mannen har denne fantasien («å bli ydmyket og vist sin plass (langt nede) på rangstigen over menn»), men jeg vil påstå at det er dette hun senser i utgangspunktet, enten han ser det selv, eller ikke. Anonymkode: d634f...4aa Verdensmester Anonymkode: 53067...2b3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #28 Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verdensmester Anonymkode: 53067...2b3 Undermåler! Neida, men jeg lever i den tro at det faktisk bare er kvinner som er i stand til å dominere godt. Og det er jo du i stor grad med på å underbygge når du ikke en gang venter og ser om du har forstått oppgaveteksten korrekt, før du begynner å skrive. Samt at du kommer med stikk til meg, heller enn å ta ansvar for din egen blemme. Ansvar er alfa og omega når man skal dominere. Anonymkode: d634f...4aa 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #29 Skrevet 22. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Undermåler! Neida, men jeg lever i den tro at det faktisk bare er kvinner som er i stand til å dominere godt. Og det er jo du i stor grad med på å underbygge når du ikke en gang venter og ser om du har forstått oppgaveteksten korrekt, før du begynner å skrive. Samt at du kommer med stikk til meg, heller enn å ta ansvar for din egen blemme. Ansvar er alfa og omega når man skal dominere. Anonymkode: d634f...4aa Troll Anonymkode: 53067...2b3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #30 Skrevet 22. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Troll Anonymkode: 53067...2b3 OK, vi gir oss, du og jeg. Anonymkode: d634f...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #31 Skrevet 23. august 2020 På 21.8.2020 den 21.39, AnonymBruker skrev: Kunne det at kona ble mer dominant, overtatt for en slik fantasi? Anonymkode: d634f...4aa Ikke når det er kona som allerede har vært utro. Da la hun opp til at jeg skulle få en slik fantasi. Anonymkode: 984f7...231 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #32 Skrevet 23. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke når det er kona som allerede har vært utro. Da la hun opp til at jeg skulle få en slik fantasi. Anonymkode: 984f7...231 Ser den. Men er hun klar over at du vet om det, er hun komfortabel med at du bare blir værende, og tenner hun selv på å ydmyke deg på denne måten? Jeg spør, fordi det finnes mange andre grunner til å beholde en partner, enn at man har så lyst på han eller henne. Jeg vil faktisk si at det er sjelden kvinner er utro i den hensikt å tenne partneren. Og her i denne tråden handler det om å utvikle noe som kan komme begge til nytte, ikke kun den ene. Anonymkode: d634f...4aa 1
Irja Skrevet 23. august 2020 #33 Skrevet 23. august 2020 Må alt være så komplisert? Kan ikke bare noe være spennende og deilig? Alt trenger ikke ha en dypere mening. Mannen min er dominant i senga, jeg elsker det. Jeg er en mer dominant person ellers i forholdet. Han tenner på at jeg har sex med andre menn. Jeg liker også dette. Har hatt sex med to av kollegaene hans. Den ene flere ganger. Mannen min er trygg på seg selv, og vi stoler på hverandre. Ingen har en garanti for at forholdet varer. Man må nesten bare velge å stole på hverandre, og sette grenser sammen i forholdet. 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #34 Skrevet 23. august 2020 På 21.8.2020 den 22.03, AnonymBruker skrev: Kan godt presisere litt hva jeg tenker: Det jeg tenker, er at ønsket om å se kona knulle andre, henger ofte sammen med at kona ikke har så stor lyst, og at mannen gjerne skulle ønske hun hadde litt større lyst. Men det å be noen om å få mere lyst, når man ikke føler seg så høy i hatten, og føler man ikke har mer å tilby, kan være en bøyg. Så det å tilby henne andre menn, og oppfordre henne om å ha lyst på andre menn, kan sikkert synes som en enklere løsning - for mannen. (For dama, derimot, tror jeg det kanskje ville vært omvendt.) Anonymkode: d634f...4aa Dette er jo tull. Bestevenninnen min har mye mer sexbehov enn mannen, så han synes hun da gjerne kan ligge med andre (både kvinner og menn) for å få nok sex. Han tenner i tillegg på tanken, så det er win win. Handler absolutt ikke om at hun har for lite lyst, tvert i mot. Der har det hittil ikke vært aktuelt at han ser på, men vil gjerne høre alle detaljer om det etterpå. Jeg tror ikke jeg hadde syntes det var turn off om mannen hadde en fantasi om at jeg lå med andre - jeg vet ikke om jeg kunne gjort det, men i fantasien er det i hvert fall spennende. Men en submissive mann hadde vært totalt turn off. Hadde han så mye som lekt med tanken og nevnt det hadde jeg mistet all lyst. For meg skal en mann være sterk, ikke et offer og ikke en underdandig svekling. Anonymkode: 78a99...b0c 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #35 Skrevet 23. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser den. Men er hun klar over at du vet om det, er hun komfortabel med at du bare blir værende, og tenner hun selv på å ydmyke deg på denne måten? Jeg spør, fordi det finnes mange andre grunner til å beholde en partner, enn at man har så lyst på han eller henne. Jeg vil faktisk si at det er sjelden kvinner er utro i den hensikt å tenne partneren. Og her i denne tråden handler det om å utvikle noe som kan komme begge til nytte, ikke kun den ene. Anonymkode: d634f...4aa Skjedde for noen år siden, hun som fortalte meg det etter det skjedde. Og så skjedde det flere ganger og hun tilsto igjen. Handlet ikke om ydmykelse men endte opp med å få detaljer fra hver gang. Anonymkode: 984f7...231
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #36 Skrevet 23. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjedde for noen år siden, hun som fortalte meg det etter det skjedde. Og så skjedde det flere ganger og hun tilsto igjen. Handlet ikke om ydmykelse men endte opp med å få detaljer fra hver gang. Anonymkode: 984f7...231 Men har du noen grunn til å tro at hun blir værende i forholdet med deg? Hvis hun først er utro, uten at det er for å ydmyke deg, så må man jo anta at det er fordi hun har mere lyst på andre menn. Og hvis hun forteller deg detaljene om dette, uten å bli kåt av det, så kan det kanskje like gjerne være i håp om at du skal gjøre noe annerledes. Bli sint, for eksempel. Kreve å ha henne for deg selv. Noe, som helst. Virker i alle fall veldig egoistisk, for meg, at du bare nyter det du selv får ut av dette, uten å sette deg inn i hennes følelser omkring det. Anonymkode: d634f...4aa
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #37 Skrevet 23. august 2020 Ustyrtelig komisk når trådstarter legger fram hjemmesnekrede teorier med stor overbevisning, uten noen form for dokumentasjon eller faglige kilder, og samtidig hevde at meningsmotstandere er preget av Dunning-Kruger-effekten. Snakk om å skyte seg selv i foten! 😂 Anonymkode: 63867...a42 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #38 Skrevet 23. august 2020 Det vil alltid være noen som er mer opptatt av tabbene til trådstarter, enn av å bidra til trådens egentlige mål. Det er ikke noe nytt, det er så forutsigbart at det faktisk ville være mer oppsiktsvekkende om det manglet. Jeg har lagt frem gangen i min tankerekke, og det vil være en god del som kan kjenne seg igjen, og/eller ha interesse for dette temaet. Jeg tenker at vi som gjør det, kan ta diskusjonen uten å involvere kverulantene. Dere andre får bare le og godte dere over deres egen fortreffelighet. Anonymkode: d634f...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #39 Skrevet 23. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har du noen grunn til å tro at hun blir værende i forholdet med deg? Hvis hun først er utro, uten at det er for å ydmyke deg, så må man jo anta at det er fordi hun har mere lyst på andre menn. Og hvis hun forteller deg detaljene om dette, uten å bli kåt av det, så kan det kanskje like gjerne være i håp om at du skal gjøre noe annerledes. Bli sint, for eksempel. Kreve å ha henne for deg selv. Noe, som helst. Virker i alle fall veldig egoistisk, for meg, at du bare nyter det du selv får ut av dette, uten å sette deg inn i hennes følelser omkring det. Anonymkode: d634f...4aa Egoistisk av meg? Hun var utro flere ganger og at jeg begynte å tenne på det var kanskje en forsvarsmekanisme for å ikke gråte meg ihjel. Bli sint? Kunne risikert at hun gjorde det slutt. At hun ikke er så fysisk tiltrukket til meg er hovedsaken til utroskapen. Jeg er vel ikke noe verdensmester i senga og ser middelmådig ut mens hun er høyt på skalaen utseendemessig. Anonymkode: 984f7...231 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #40 Skrevet 23. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egoistisk av meg? Hun var utro flere ganger og at jeg begynte å tenne på det var kanskje en forsvarsmekanisme for å ikke gråte meg ihjel. Bli sint? Kunne risikert at hun gjorde det slutt. At hun ikke er så fysisk tiltrukket til meg er hovedsaken til utroskapen. Jeg er vel ikke noe verdensmester i senga og ser middelmådig ut mens hun er høyt på skalaen utseendemessig. Anonymkode: 984f7...231 Ja, disse tingene her var det jeg tenkte på. Kvinner er jo nærmest automatisk mye høyere på utseendeskalaen enn hva menn er, fordi de fleste av oss tiltrekkes av helt helt helt andre ting ved menn. Personlighet, f.eks. Så det å si at hun skal være med deg, og slutte å være utro, ellers kaster du henne ut, kunne for mange kvinner være nok til å få respekt for mannen, og den sexlysten som følger med respekt. Det å ikke reagere slik, og heller bare fortsette å nyte at hun er utro, ville i så fall vært et egoistisk grep. Det tror jeg de fleste kvinner ville ha følt, basert på alt jeg har lest her inne. Kvinner reagerer oftest negativt på menn som degraderes, og positivt på menn som setter seg i respekt. Ærlig talt, kvinner skiller seg fra menn som mister jobben, dumper menn som ikke fungerer seksuelt. Det å la henne være utro er ikke et trekk som kvinner flest tiltrekkes av, selv om det finnes unntak. Men hva vet jeg? For alt jeg vet, så nyter hun å ydmyke deg også. Eller så er dette bare noe du har diktet opp. Det du kommer med, høres jo som tatt rett ut fra en cuckold-fantasi! Anonymkode: d634f...4aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå