AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Jepp.. Har vondt i halsen slik jeg har hatt FLERE ganger tidligere før. Sovet med vifte rett mot meg. Så tror det er det. Er det slik at man automatisk har korona ved minste lille symptom? Nei-jeg mener ikke det altså. Men virker som at alle automatisk mener jeg har korona når jeg sier at jeg er litt forkjølet. Og til mitt forsvar...så holder jeg meg hjemme nå om dagen tilfellerottefelle Anonymkode: 289dc...664 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Ingen mener at luftveissymptomer "automatisk" er korona. Mest sannsynlig er det ikke det. Men det kan være det, og derfor bør du teste deg. Anonymkode: c8576...4ad 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Siden de aller fleste tester negativt så er sjansen liten for at det er corona. Anonymkode: 62f5e...c81 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Du skal være hjemme når du har forkjølelsessymptomer. Jeg og alle i min husstand var forkjølet for et par uker siden. Var på legevakten fordi baby var under 3 måneder og de ville ta en sjekk. Ble behandlet som om det var corona, altså inn på isolat og lege hadde smittevernsutstyr. De tok coronatest og jeg fikk vi beskjed om at alle i husstanden med symptomer måtte ringe coronatlf dagen etter for og ta test. Den var negativ på alle, men vi måtte være isolert frem til vi var symptomfri + 1 dag. Anonymkode: e702c...b85 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 uansett om corona aldri hadde skjedd så synes jeg faen meg folk med influensa og forkjølelse symptomer burde holde seg hjemme uansett...så utrolig kjedelig og alltid være smittet av andre fordi folk ikke klarer holde den stygge ræva si hjemme når de begynner bli syke... Anonymkode: b092e...035 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: uansett om corona aldri hadde skjedd så synes jeg faen meg folk med influensa og forkjølelse symptomer burde holde seg hjemme uansett...så utrolig kjedelig og alltid være smittet av andre fordi folk ikke klarer holde den stygge ræva si hjemme når de begynner bli syke... Anonymkode: b092e...035 "Jamen skal jeg alltid holde meg hjemme bare fordi jeg er litt syk? Da stopper hele samfunnet opp!" Standard svar. Ja, du skal faktisk det nå. Og dersom du er en av de som påstår at du hele tiden er forkjølet, vel da er du ikke nøye nok med avstand og smittevern. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis_du_mistenker_at_du_er_syk_med_covid-19/ Anonymkode: c8576...4ad 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Er andre virus enn korona i luften vettu Anonymkode: afa53...1a1 1
Hatsumomo Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Går det an å være forkjølet, eller er alt korona? ---- Sorry, nei. Det går ikke ann. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 Jeg,sambo og barna har alle vært kraftig forkjølt en uke nå.Startet med vond hals til alle.1/4 av barna ved barnas bhg er vekk pga forkjølelse også. Anonymkode: 4c7f3...5fd 1
Anbefalte innlegg