Gå til innhold

Garanti for mobil som falt i do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe håp om å få reparert en mobiltelefon som falt i do? (rent vann). Garanti gjelder vel sikkert ikke for det? Men kan det da betales for å bli reparert? Mobilen er 8 måneder gammel. 

Åpnet opp så mye som var mulig og la den på varmekablene noen timer, men den fungerer ikke nå. Mobilen er kjøpt på komplett.no.

Noen med erfaringer?

Skrevet

Innboforsikring heter den mest åpenbare løsningen.

Skrevet

Legg den i en pose med ris.. er ikke det ett triks for å få ut fuktigheten? Ikke prøv å slå den på før i morgen etter en natt med ris og varmekabler.

Anonymkode: e4513...639

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Whistler skrev:

Min forsiktig hos Frende dekket ikke da jeg mistet noe ned på telefonen 😫

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du revurdere om det er en slik forsikring (evt selskap) du vil ha.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Whistler skrev:

Godt forslag, jeg hadde ikke tenkt på den. Men sjekket vilkårene der nå, og står at forsikringen bare gjelder knust skjerm 😕

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg den i en pose med ris.. er ikke det ett triks for å få ut fuktigheten? Ikke prøv å slå den på før i morgen etter en natt med ris og varmekabler.

Litt for sent dessverre. Dette skjedde i går morges. Mobilen lå på varmekablene nesten hele dagen, forsøkte å slå den på i går kveld, men den bare blinker og vil ikke på. Samme ståa i dag.

Skrevet

Jeg må vel snakke med Komplett, men kundeservice der åpner ikke før mandag -bah-

Skrevet
1 minutt siden, Amatariel skrev:

Godt forslag, jeg hadde ikke tenkt på den. Men sjekket vilkårene der nå, og står at forsikringen bare gjelder knust skjerm 😕

Du har ingen ting å tape på å ringe og spørre.

Skrevet

Ja, fikk dekt det på reiseforsikring (var ikke doen hjemme), men måtte betale en egenandel. Også opplevd at ene barnet tok et bad med sin mobil, samme da: reiseforsikring, men egenandel. Innboforsikringen dekker det ikke. 

Anonymkode: 40727...ac7

Skrevet

Datteren min mistet sin i vannet. Fikk dekket på innbo forsikring. Ingen egenandel siden vi var to stk som har Lo favør

• Liker 1
Skrevet

Hvor er telefonen fra? Hvilken avtale har du med telefonen? 

Anonymkode: 6adce...524

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frende tilbyr uhellforsikring i innboforsikringen

Anonymkode: c4b1a...43f

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er telefonen fra? Hvilken avtale har du med telefonen? 

Kjøpt på Komplett til jul i fjor. Står på ordren at det er 2 års garanti. Men finner ikke ut på nettsiden om det gjelder vannskade. 

Reiseforsikring var en god idé! Skal sjekke den også. Den gjelder vel også for familiemedlemmer så. Det er min datters telefon det gjelder. 

Skrevet
30 minutter siden, Amatariel skrev:

Kjøpt på Komplett til jul i fjor. Står på ordren at det er 2 års garanti. Men finner ikke ut på nettsiden om det gjelder vannskade. 

Reiseforsikring var en god idé! Skal sjekke den også. Den gjelder vel også for familiemedlemmer så. Det er min datters telefon det gjelder. 

Garantien gjelder skader ift telefonen, noe som skjer med telefonen. Feks batteriet slutter å fungere eller noe slikt. Skader er ikke noe garantien dekker. Garanti er jo typ en garanti for at alt fungerer med varen, ikke en garanti for å få ny eller reparert ved et uhell.

Jobber i kundeservice med mobilabonnement hvor vi selger telefoner både med og uten forsikring. Er den kjøpt uten-så vil ikke butikken ta den til seg. Prøv reiseforsikring :) 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Garantien gjelder skader ift telefonen, noe som skjer med telefonen. Feks batteriet slutter å fungere eller noe slikt. Skader er ikke noe garantien dekker. Garanti er jo typ en garanti for at alt fungerer med varen, ikke en garanti for å få ny eller reparert ved et uhell.

Ja det var det jeg også tenkte.

Har sjekket reiseforsikringen og der står det faktisk at den dekker "skadet mobiltelefon". Riktignok bare opp til kr. 3000 kr, men for datteren min vil jo det ha myye å si. Men når det er reiseforsikring så regner jeg med at dette måtte ha skjedd utenfor hjemmet for å kunne bli dekket? Typisk vår uflaks isåfall, da dette jo skjedde hjemme.

Skrevet

Du forstår vel at produsent og salgssted ikke har noe garanti for om du mister telefonen i do, ned på flisene eller kjører over den? 

Anonymkode: f442b...d5e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår vel at produsent og salgssted ikke har noe garanti for om du mister telefonen i do, ned på flisene eller kjører over den? 

Anonymkode: f442b...d5e

Absolutt, derfor har jeg ikke prøvd å gå noe videre via butikken og garanti.

Det endte med å ikke få noe ut av dette. Må rett og slett kjøpe ny mobil. Jeg snakket med forsikringsselskapet, og reiseforsikringen (selv om vi har den beste) gjelder ikke dersom uhellet skjer på skole eller arbeidsplass. Så teit nok så hadde det nok gått om mobilen hadde falt i do om hun hadde vært hjemme hos en venninne... 🙄 

Men de sa faktisk at det ligger en UHELL-forsikring innunder innbo-forsikringen. Så selv om mobilforsikringen der bare gjelder knust skjerm, så kan fall i do gå innunder denne som et uhell. Men her er egenandelen på 2000 kr. Greit å vite for fremtiden om dette skulle skje med noen av de mye dyrere mobiltelefonene i huset, men datteren min sin mobil kostet bare 2000 kr, så da vinner vi ingenting på å gå videre med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...