Gå til innhold

Svetter på brillene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svetter sånn på brillene mine at de dogger sånn at jeg ikke ser noe. Er det vanlig med alle briller?

Anonymkode: 4ff4d...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt når jeg skal se langt som feks. Når jeg kjører bil. Så dugger det på brillene og da reflekteres alt av lys. Og jeg blir så sliten i øynene og de begynner da å klø. 

Er dette sånn det skal være?

Skrevet

Jeg ser dårlig langt unna. Vet ikke om jeg er langsint da?

Skrevet

Nærsynt mente jeg. 

Skrevet

Er det kun når du kjører, eller ellers også? Er det kaldt og fuktig i bilen din?

Dugg kommer når varm, fuktig luft (som utpust) treffer noe som er kaldt (brilleglassene), vanligvis i et rom som ellers er ganske fuktig i seg selv. Det er derfor det dugger når man åpner oppvaskmaskinen, stekeovnen osv. Men kan også skje når det er kaldt fra vanlig pust.

Anonymkode: 180d2...d22

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det kun når du kjører, eller ellers også? Er det kaldt og fuktig i bilen din?

Dugg kommer når varm, fuktig luft (som utpust) treffer noe som er kaldt (brilleglassene), vanligvis i et rom som ellers er ganske fuktig i seg selv. Det er derfor det dugger når man åpner oppvaskmaskinen, stekeovnen osv. Men kan også skje når det er kaldt fra vanlig pust.

Anonymkode: 180d2...d22

Jeg bruker mest briller når jeg kjører. Og da bruker jeg de lenge av gangen. Siden det er da jeg må se langt unna. Når jeg er hjemme så tar jeg av brillene fordi blir slitsomt å bruke de når det dugger. Ja dugger overalt. Bruker også briller når jeg handler og da dugger det også. Men er spesielt plagsomt når jeg kjører. Siden da må jeg se ordentlig godt siden jeg kjører.

Skrevet

Det finnes antidugg å få kjøpt.

Anonymkode: c531c...d5a

Skrevet

Brillene sitter for stramf. 

Anonymkode: e44ce...f63

Skrevet

Prøv å ta av brillene. Jeg ville prøvd å vaske de litt. Ta på brillene. Men ta de av igjen og tørk av de igjen.

Anonymkode: 31686...fbb

Skrevet

Noen er mere plaget med dugg enn andre, ofte er det lettere å få dugg kk på plastbriller enn briller med nesesteg. 

Kjøpt antidugg spray eller serviett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...